تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۹  ، 
کد خبر : ۲۹۵۰۸۵

محمدرضا عارف: منطقي‌ترين سياست اصلاح‌طلبان تداوم مسير خرداد ٩٢ است

(روزنامه اعتماد – 1395/06/01 – شماره 3606 – صفحه 8)

گروه سياسي|«منطقي‌ترين سياست اصلاح‌طلبان در انتخابات ٩٦ تداوم مسير خرداد ٩٢ است». اين را مردي مي‌گويد كه خيلي‌ها در تلاش هستند جلوه دهند او از تجربه خرداد ٩٢ دلگير است. محمدرضا عارف كه با كنار كشيدنش از صحنه انتخابات ٩٢ فضا را براي تاريخي شدن خرداد ٩٢ مهيا كرد اين روزها اعتقادي برخلاف فضاسازي‌هاي منتقدان و تفرقه‌افكنان دارد. او از لزوم تكرار تجربه خرداد سال ٩٢ در ارديبهشت ٩٦ مي‌گويد. درست پس از آن هم هست كه حتي از انتخابات ١٤٠٠ هم صحبت مي‌كند و از لزوم آمدن چهره‌هاي جوان به صحنه سياست مي‌گويد. محمدرضا عارف هشدار هم مي‌دهد كه بايد از تكرار تجارب تلخ ادوار گذشته جلوگيري شود. او از سال‌هايي كه بر اصلاح‌طلبان گذشته است هم مي‌گويد. از دهه ٨٠ كه تلاش كردند تا اصلاحات را بي‌انگيزه كنند و آن را مقابل ارزش‌هاي انقلاب اسلامي قرار دهند. اما مي‌گويد اصلاح‌طلبان اين تلاش‌ها را خنثي كردند و در دهه ٩٠ تلاش كرده‌اند تا اعتماد‌سازي كنند.

رييس فراكسيون اميد با بيان اينكه بايد از تكرار برخي تجارب تلخ ادوار گذشته جلوگيري كنيم، گفت: ما ادعا نمي‌كنيم كه به همه اهداف انقلاب اسلامي دست‌پيدا كرديم مطمئنا كاستي‌هايي وجود داشته. بايد با نگاه به آينده و تلاش براي رسيدن به اهداف اسناد بالادستي از رو در رو قرار گرفتن ياران انقلاب خودداري شود. به گزارش اميدنامه، محمدرضا عارف در ديدارهاي جداگانه با اعضاي هيات موسس انجمن اصلاحات و اصلاح‌طلبان اسلامشهربا اشاره به در پيش بودن هفته دولت و گراميداشت ياد و خاطره شهداي دولت به ويژه شهيدان رجايي و باهنر گفت: اگر امروز كشور ما در منطقه دست برتر را دارد مديون مردان و زناني است كه در شكل‌گيري انقلاب اسلامي نقش برجسته‌اي داشتند و گراميداشت ياد و خاطره آنها صرفا نبايد در حد برگزاري مراسم‌هاي تشريفاتي باشد بلكه بهره‌گيري عملي از تفكر و انديشه پيشگامان انقلاب اسلامي اداي ديني است كه بر همه ما واجب است. وي با توصيه به جوانان براي مطالعه دقيق تاريخ انقلاب اسلامي، خاطرنشان كرد: انقلاب اسلامي ايران فراز و فرودهاي زيادي به خود ديده است و براي تثبيت آن خون‌هاي زيادي ريخته شده است و براي پاسداشت دستاوردهاي ارزشمندي كه به دست آورديم بايد در درون خانواده انقلاب وحدت و همدلي وجود داشته باشد.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام ادامه داد: ما ادعا نمي‌كنيم كه به همه اهداف انقلاب اسلامي دست‌پيدا كرديم، مطمئنا كاستي‌هايي وجود داشته و دارد و بايد از تكرار برخي تجارب تلخ ادوار گذشته جلوگيري كنيم. بايد با نگاه به آينده و تلاش براي رسيدن به اهداف اسناد بالادستي از رو در رو قرار گرفتن ياران انقلاب خودداري شود چرا كه اگر در خانواده انقلاب اختلافات، عميق شود راه براي نفوذ دشمن به داخل نظام باز مي‌شود و ما را از رسيدن به آرمان‌ها و اهداف عاليه انقلاب دور مي‌كند.

عارف بر ضرورت انتقال پيام انقلاب از سوي نسل اولي‌ها به نسل جوان تاكيد كرد و با بازخواني عملكرد اصلاح‌طلبان در دهه ٨٠ يادآور شد: در دهه ٨٠ تلاش شد تا اصلاحات را بي‌انگيزه كرده و آن را در مقابل ارزش‌هاي انقلاب و اسلام قرار دهند. متاسفانه جريان رقيب به دليل در اختيار داشتن تريبون‌هاي مختلف توانست در ايجاد زاويه بين بخشي از جريان اصلاحات با بخش‌هايي از حاكميت موفق شود كه البته امروز تا حد زيادي فاصله اصلاح‌طلبان با حاكميت رفع شده است و امروزه جريان اصلاحات حضور در همه صحنه‌هاي سياسي و تاثيرگذار در كشور را تكليف و راهبرد خود مي‌داند و آمادگي دارد در همه بخش‌ها و صحنه‌ها نقش‌آفريني كند و مسووليت خود را انجام دهد. وي با بيان اينكه يكي از راهبردهاي اصلي اصلاح‌طلبان در دهه ٩٠ اعتمادسازي است، ادامه داد: اصلاح‌طلبان در دهه ٩٠ به دنبال استقرار اخلاق و عقلانيت در جامعه هستند و در دو انتخابات اخير با وجود برخوردهاي حدفي با چهره‌هاي برجسته اصلاح‌طلب حضور جدي در انتخابات داشتند و تلاش كردند مردم را به حضور حداكثري در انتخابات دعوت كنند و جوانان و مردم هم به دعوت اصلاح‌طلبان خيلي خوب لبيك گفتند. رييس فراكسيون اميد تصريح كرد: جريان اصلاحات نقش مادر دارد و نه دايه، از اين رو به دنبال سهم خواهي از نظام نيست.

جريان اصلاحات حذف‌شدني نيست و اكثريت مردم با آن همراه هستند و ما بايد با عملكرد خوب خودمان اين جايگاه مردمي و تاثيرگذار در جامعه را حفظ كنيم. وي با بيان اينكه فضاي حاكم بر كشور فضاي خوبي است و نبايد به خاطر برخي كج‌سليقگي‌ها از نظام قهر كرد، گفت: ما با فرهنگ حزبي فاصله داريم و لازمه‌اش اصلاحات دروني و بيروني است، تا آن زمان ما ناگزير هستيم تا حركت جبهه‌اي داشته باشيم. عارف تاكيد كرد: منطقي‌ترين سياست اصلاح‌طلبان در انتخابات ٩٦ تداوم مسيري است كه از خرداد ٩٢ آغاز شده است.

براي سال ١٤٠٠ بايد تلاش شود تا از چهره‌هاي جوان استفاده كنيم. بين يك مدير ارشد ٧٠ ساله و ٥٠ ساله تفاوت زيادي وجود دارد و بسياري از نااميدي‌ها در نسل جوان به اين خاطر است كه احساس مي‌كنند قدرت در نسل ما منحصر شده است. رييس فراكسيون اميد خاطرنشان كرد: انتخابات شوراها هم به انداره انتخابات رياست‌جمهوري مهم‌ است و اين انتخابات نقش مهمي در توانمندسازي جريان اصلاحات دارد. اميدوارم در مدت زمان باقيمانده اتفاقات خوبي بيفتند تا مردم دلگرم شده و در اريبهشت سال آينده در پاي صندوق‌هاي راي حاضر شوند. براي مردم نتيجه فعاليت‌هاي ما مهم است و ما بايد بتوانيم اين دلگرمي را حفظ كنيم تا در سال ١٤٠٠ نيروي‌هاي جوان و توانمند را وارد عرصه انتخابات كنيم.

http://etemadnewspaper.ir/?News_Id=52198

ش.د9501740

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات