صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۸  ، 
کد خبر : ۲۹۵۱۳۳

اخبار ویژه روزنامه‌های 16 شهریور1395

کیهان

هیجان‌زدگی ارگان سیا از خبط 2 بانک ایرانی

ارگان رسمی سازمان سیا از خودتحریمی دو بانک ایرانی علیه سپاه‌پاسداران هیجان‌زده شد.

وبسایت رادیو فردا نوشت: به نظر می‌رسد رویدادی بسیار مهم در نظام بانکی ایران در حال وقوع است و می‌تواند پیامدهای کلانی را نه صرفا در ایران بلکه در سطح منطقه رقم بزند.

رادیو فردا افزود: این رویداد، اقدامی است از جنس «تحریم بانکی» آن هم علیه نهادی مهم همچون قرارگاه خاتم‌الانبیاء سپاه‌پاسداران انقلاب اسلامی. با این تفاوت که این تحریم بانکی نه از سوی بانک‌های خارجی بلکه از طرف «بانک‌های داخلی» اعمال شده است.

یادآور می‌شود در پی خبط یکی دو بانک در این زمینه، رئیس بانک مرکزی با انتشار نامه‌ای تصریح کرد «خارج نشدن نام برخی اشخاص و نهادهای ایرانی از فهرست تحریم‌های ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا، که به بهانه‌های واهی غیرهسته‌ای صورت گرفته است، کماکان از نظر جمهوری اسلامی ایران، غیرقانونی و ظالمانه بوده است. در داخل کشور، تمام بانک‌ها و موسسات مالی می‌توانند با کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی، اعم از آنکه نام آنها در فهرست تحریم‌ها قرار داشته باشد یا خیر، روابط مالی و تجاری داشته باشند و هیچ نوع محدودیت ناشی از تحریم، در داخل کشور وجود ندارد و مورد پذیرش جمهوری اسلامی ایران نخواهد بود.
 
از این رو هرگونه اقدام مبنی بر محدودیت یا قطع ارائه خدمات به اشخاص و نهادهای ایرانی به استناد تحریم‌های ایالات متحده آمریکا، اتحادیه اروپا یا سایر کشورها و نهادهای بین‌المللی هیچ مبنایی در برجام و سایر تعهدات بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران ندارد و بانک‌ها صرفا بر اساس قوانین جاری کشور می‌توانند طبق ضوابط بانکی و تجاری خود نسبت به ارائه خدمات بانکی به کلیه مشتریان اقدام کنند».

زیباکلام: اصلاح‌طلبان هیچ جایگزینی برای روحانی ندارند

صادق زیباکلام گفت، اصلاح‌طلبان هیچ جایگزینی برای روحانی ندارند و معرفی امثال عارف به جای وی، از چاله درآمدن و به چاه افتادن است.

وی در مصاحبه با نشریه مثلث گفت: ذاتاً و خصلتاً نزدیکان و اطرافیان و وزرای آقای روحانی آدم‌های محافظه‌کاری هستند. شاید رادیکال‌ترین آنها آقای مهندس زنگنه و آقای آخوندی و با مقداری فاصله آقای دکتر ظریف و مهندس اکبر ترکان هستند. اگر اینها استثنا شوند مابقی چه آقای روحانی به آنها می‌گفتند که دست از پا خطا نکنند و چه نمی‌گفتند فرقی نمی‌کرد. چون کسانی نبودند که یک مقدار جسارت سیاسی داشته باشند که یکسری مباحث را بگویند و یکسری موضعگیری‌ها را انجام دهند.
 
نمونه بارزش همین آقای جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است که می‌بینیم باکوچکترین نهیبی که به او می‌زنند، او فوری دست‌هایش را بالا می‌برد و تسلیم می‌شود. آقای نوبخت از آقای جنتی بدتر، آقای نهاوندیان از هر دوی آنها بدتر، آقای نعمت‌زاده از همه بدتر.
 
هیچ کدام جسارت و شهامت اینکه سر مواضع اصولی خود بایستند ندارند. خیلی جالب است من فکر می‌کنم آقای رحمانی فضلی که یک اصولگرای به تمام معناست جسارت و شهامت و ایستادگی او روی مواضع اصولی و عقل مدارانه دولت خیلی از آقای نوبخت، نعمت‌زاده، اسحاق جهانگیری، نهاوندیان و حسام‌الدین آشنا بیشتر است و نگرانی از اینکه واکنش جناح راست چه باشد ندارد.

وی در ادامه می‌گوید: واقع این است که اصلاح‌طلبان چاره‌ای ندارند جز آنکه از آقای روحانی دفاع و حمایت کنند. من یک مرحله جلوتر می‌آیم و برخلاف آنچه آقای صوفی گفت یا برخی نزدیکان آقای عارف یا سایر اصلاح‌طلبان می‌گویند معتقدم ما همچنان باید تمام قد از آقای روحانی دفاع کنیم و در کنارش بایستیم.
 
دلیلش هم واضح است چون در شرایطی که آقای روحانی زیر سنگین‌ترین حملات از جانب اصولگرایان قرار دارد و ما شاهد هستیم بعد از هفتم اسفند 94 شبانه‌روز دارند به دولت روحانی حمله می‌کنند و دارند تخریبش می‌کنند و حتی اصولگرایان معتدل و میانه‌رو هم حاضر نیستند از او به دفاع برخیزند ما نمی‌توانیم واقعیت‌های جامعه را نادیده بگیریم و بگوییم که ما دست از روحانی شستیم یا یکسری شروط بگذاریم و بگوییم آقای روحانی باید به این شروط و بحث‌های ما تن دهد.
 
واقعیت امر این است که اصلاح‌طلبان و آقای روحانی مثل زن و شوهری هستند که به رغم همه دلخوری‌هایی که از همدیگر دارند مجبورند به خاطر بچه‌ها با همدیگر زندگی کنند. اصلاح‌طلبان با وجود همه گلایه‌هایی که دارند مجبورند با آقای روحانی همراهی کنند چون آلترناتیو دیگری ندارند.
 
به فرض شورای راهبردی یا سیاستگذاری یا هر مجموعه تصمیم‌گیر دیگری در جناح اصلاحات به جمع‌بندی برسد که دیگر حاضر به حمایت از آقای روحانی نیست چون حرف‌ها را به رئیس جمهور منتقل کرده و رئیس جمهور حاضر نشده شرط‌های حداقلی را بپذیرد و بر همین اساس اصلاح‌طلبان رسماً اعلام کنند دیگر از آقای روحانی در انتخابات اردیبهشت 96 حمایت نمی‌کنند، سؤال این است که از چه کسی می‌خواهند حمایت کنند؟ یا باید بگویند مردم جریان اصلاحات در انتخابات شرکت نمی‌کند و نامزدی ندارد یا باید بگویند آقای روحانی نه ولی مردم بیایید به این گزینه که رهبری اصلاحات می‌گوید رأی بدهید که هیچ کدام از این دو حالت نمی‌شود.

او می‌افزاید: جهانگیری هیچ فرقی با آقای روحانی ندارد و رئیس جمهور شدن او هیچ تغییری به وجود نمی‌آورد اما گزینه دم‌دستی‌تر و شناخته‌تر را می‌گویم که آقای دکتر عارف است. واقع‌امر بر این است که اگر اصلاح‌طلبان روحانی را کنار بگذارند و نامزد خود را در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 عارف انتخاب کنند، جریان اصلاحات از چاله درمی‌آید و به چاه می‌افتد. دستاوردهای اصلاحات در شرایطی که آقای عارف رئیس جمهور شود به مراتب بدتر و محدودتر از دوران ریاست جمهوری آقای روحانی خواهد شد.

نگرانی سرشاخه شبکه نفوذ برای بازداشتی‌های دو تابعیتی

عضو متواری شبکه براندازی، نسبت به دستگیری برخی عناصر دوتابعیتی در ایران ابراز نگرانی کرد و از روحانی و ظریف خواست سکوت در این زمینه را بشکنند.

هاله اسفندیاری پژوهشگر مؤسسه وودرو ویلسون در روزنامه «وال‌استریت ژورنال» نوشت: بازداشت دو ملیتی‌ها همچون هماهودفر و باقر و سیامک نمازی از سوی سپاه، رفتاری سزاوار سرزنش است که فقط رهبر ایران می‌تواند به آن خاتمه دهد و اگر روحانی و ظریف سکوت را در قبال این موج بگیر و ببندها بشکنند، می‌توانند بر رفتار سپاه در این زمینه اثرگذار باشند.

وال‌استریت ژورنال، هاله اسفندیاری را یک شهروند دوملیتی آمریکایی- ایرانی و مدیر بازنشسته و محقق مرکز وودرو ویلسون معرفی و اشاره می‌کند که وی در سال 2007 به مدت 105 روز در زندان «اوین» در تهران بوده است.

در نوشته هاله اسفندیاری آمده است: «دقیقاً 9 سال پیش در تاریخ دوم سپتامبر 2007 من بعد از سپری کردن هشت ماه بازداشت در زندان اوین که 105 روز آن را در سلول انفرادی گذراندم، این اجازه را پیدا کردم که ایران را ترک کنم. هنگام ترک ایران داخل هواپیما از پنجره هواپیما تهران را نگاه می‌کردم و می‌دانستم مادامی که رژیم کنونی بر ایران حاکم است برای همیشه باید با ایران خداحافظی کنم.

وی با وجود انکار توطئه‌های آمریکا علیه ایران می‌نویسد: تصمیم رئیس جمهوری «جورج بوش» در سال 2002 که ایران را یکی از اعضاء «محور شرارت» خواند و مصوبه کنگره آمریکا مصوب سال 2006 برای اختصاص دادن 667 میلیون دلار برای راه‌اندازی رسانه‌های آزاد در ایران و حمایت از تلاش‌ها در راه برقراری دموکراسی در این کشور، مقدمه‌ای شد تا پارانویای ایران جانی تازه بگیرد و زمینه آن شد تا رژیم نسبت به دوملیتی‌ها، و مؤسسات و نهادهای خارجی بدبین شود.

اسفندیاری می‌افزاید: اکنون چند دوتابعیتی به اتهام اقدام علیه امنیت ملی در بازداشت به سر می‌برند؛ از جمله این افراد هما هودفر استاد دانشگاه کلرادو و باقر نمازی افسر بازنشسته سازمان ملل است. هفته گذشته «عبدالرسول دری اصفهانی» مشاور «بانک مرکزی» و عضو کلیدی تیم مذاکراتی که توافق را در موضوع برنامه هسته‌ای ایران انجام داد به دست سپاه دستگیر شد.
 
«محسنی اژه‌ای» سخنگوی قوه قضائیه در مورد این قضیه توضیح داد که دری اصفهانی به اتهام جاسوسی در دست بازجویی قرار دارد و به قید ضمانت آزاد شده است. سپاه پاسداران می‌گوید افراد دو ملیتی بهترین هدف برای جذب سرویس‌های جاسوسی بیگانه هستند.

عضو شبکه براندازی در ادامه می‌نویسد: به دنبال توافق هسته‌ای آیت‌الله خامنه‌ای نسبت به «نفوذ» قدرت‌های دشمن در ایران هشدار داد و متذکر شد که دشمن این «نفوذ» را از طریق معاملات تجاری، تبادل فرهنگی و امثالهم در کشور دنبال می‌کند. رئیس جمهور روحانی و «جواد ظریف» وزیر امور خارجه او، اگر سکوت را در قبال این موج بگیر و ببندها بشکنند، می‌توانند بر رفتار «سپاه» در این زمینه اثرگذار باشند.

یادآور می‌شود اواخر شهریور 93 محمد جواد ظریف در سخنرانی مرکز وودرو ویلسون شرکت کرد. در این مراسم هاله اسفندیاری مجری برنامه از ظریف پرسید: «لطفاً درباره تأثیر مذاکرات بر مسائل سیاسی داخلی ایران توضیح بفرمایید البته می‌دانم که این حوزه، مد نظر شما نیست.»

جواد ظریف به این سؤال اینگونه پاسخ داد: «بی‌تردید، همینطور است زیرا ما روندی را شروع کرده‌ایم که هدف از آن تغییر فضای سیاست خارجی کشور است. اگر با وجود تلاش‌های ما برای تعامل، این تلاش‌ها بی‌نتیجه بماند، مردم ایران این فرصت را خواهند داشت تا 16 ماه دیگر که انتخابات پارلمانی در ایران برگزار می‌شود، به این عملکرد ما (با آرای خود) پاسخ دهند.
 
وقتی قبلاً در تعامل و مذاکرات درباره توافق هسته‌ای با جامعه بین‌المللی در سال‌های 2004 و 2005، توافق‌هایی کردیم و تلاش‌های ما برای عملکرد شفاف، از جانب اتحادیه اروپایی رد شد، مردم جواب ما را با انتخاب رئیس جمهوری متفاوت دادند که مرا هم زود بازنشسته کرد! البته باید توجه داشت که اتحادیه اروپایی به تنهایی فعالیت نمی‌کرد و مقامات کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا مانع از هرگونه توافق شدند، همانطور که حالا هم کسانی هستند که نمی‌خواهند هیچگونه توافقی حاصل شود قطع نظر از اینکه مفاد آن چه باشد.
 
حالا من بار دیگر زنده شده‌ام (خنده حضار). به نظر من، در انتقال پیامی که جامعه بین‌المللی و بویژه غرب می‌خواهد به ایران منتقل کند باید بسیار دقت کند. باید دید تعامل از جانب ایران و تلاش ایران برای باز بودن و نگاه به آینده داشتن با پاسخ مثبت مواجه می‌شود یا اینکه بار دیگر، رد می‌شود. من فکر می‌کنم مردم ایران پاسخ خود را در صندوق‌های رأی نشان خواهند داد.»

حامی انگلیسی قطعنامه تحریمی پل کدام ارتباط با ایران است؟!

انتشار خبر مبادله سفیر میان ایران و انگلیس، بار دیگر پرونده خباثت‌های دولت لندن را گشود.

دیروز اعلام شد حمید بعیدی‌نژاد به عنوان سفیر ایران در لندن و نیکلاس‌هاپتون به عنوان سفیر انگلیس در تهران معرفی شده است. بعیدی‌نژاد تا پیش از این مدیرکل سیاسی وزارت خارجه بود و ریاست تیم کارشناسی را درمذاکرات هسته‌ای برعهده داشت. اما در مقابل هاپتون همان کسی است که پیگیر قطعنامه تحریمی 1929 علیه ایران در سال 2010 بود؛ زمانی که معاونت اداره امنیت ملی در وزارت خارجه انگلیس را برعهده داشت.
 
او آن زمان گفته بود تحریم تنها راه مجبور کردن ایران به حضوری در پای میز مذاکرات است. وی در زمان وقوع بیداری اسلامی، حضور فعال در ایران داشت و در میان اوج‌گیری بحران سوریه و تشکیل داعش، نقش کلیدی در مدیریت پروژه و انتقال پیام لندن بر دوحه برای حمایت از گروه‌های تروریستی ایفا کرد. هاپتون کارشناس حوزه جنگ نرم است و سابقه سفارت در یمن و قطر را دارد.

آنچه درباره مقاصد رژیم خبیث لندن قابل توجه ویژه می‌باشد، اظهارات 22 شهریور 94 جان ساورز رئیس سرویس جاسوسی ام‌آی‌سیکس است. وی در مصاحبه با فرید زکریا (سی‌ان‌ان) تصریح می‌کند، «ما نیاز به قدری صبر  استراتژیک داریم تا به تحولات در ایران ظرف 10-15 سال برجام فرصت توسعه و تکامل بدهیم. این احتمال وجود دارد که ماهیت انقلابی‌گری ایران در دوره 15 ساله برجام تغییر کند و به کشوری عادی‌تر و نرمال‌تر تبدیل شود. ما باید این احتمال را تقویت کنیم».

این سخنان  با سکوت انفعال وزارت خارجه مواجه شد.

طی چند ماه گذشته برخی عناصر دو تابعیتی مرتبط با انگلیس که حقوق‌های چند هزار پوندی دریافت می‌کردند بازداشت شدند اما آقای بعیدی‌نژاد با حمایت از یکی از همان‌ها، اتهام جاسوسی نامبرده را دور از ذهن خواند.

یادآور می‌شود سفیر جدید انگلیس قرار است امروز در همایش ایران-کانکت سخنرانی کند که بانیان انگلیسی آن نمی‌خواستند شرکت‌های ایرانی مورد تحریم را به همایش راه ندهند اما با اعتراض رسانه‌ها مجبور به عقب‌نشینی شدند. هدف همایش، ریل‌گذاری غیربومی ارتباطات ایران در پسابرجام است؛ کاری که آقای «ج» وزیر در سایه ارتباطات، مدتی است به اعتبار همکاری با برخی از عناصر دو تابعیتی، آن را کلید زده بود و با دستگیری کسانی چون زکا و سیامک اناری به مشکل خورد.
 
 
خراسان
 
یک اتفاق عجیب در حمایت بانکی از تولید مسکن

در حالی که بر اساس قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن مصوب سال 1387، بانک مرکزی موظف است با همکاری وزارتخانه های اقتصاد و شهرسازی ظرف مدت سه ‌ماه روش های حمایت نظام بانکی از سرمایه ‌گذاری در تولید انبوه مسکن را پس از تأیید شورای پول و اعتبار و تصویب هیئت وزیران به بانک ها ابلاغ کند، بر اساس گزارش یک نهاد مسئول، این دستور مهم قانونی با گذشت هشت سال همچنان معطل برخی دستورات اداری در دولت های سابق و فعلی است.

مجوز ویژه مالیاتی به برخی شرکت های دولتی

بر اساس ابلاغیه روزهای اخیر یک مسئول ارشد اجرایی به سازمان برنامه و بودجه، اعلام شده با توجه به مجوزهای اعطایی به دولت بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه که اعلام می دارد "چنان چه قیمت فروش کالا یا خدمات کمتر از قیمت عادلانه روز تکلیف شود، مابه‌ التفاوت قیمت عادلانه روز و تکلیفی باید از محل منابع دولت پرداخت شود یا از محل بدهی دستگاه ذی‌ربط به دولت تهاتر گردد"، مبالغ پرداخت شده بابت مالیات بر ارزش افزوده کالاها و خدمات خریداری شده از محل یارانه ها توسط برخی شرکت های دولتی، از محل اعتبارات قانون مذکور پرداخت خواهد شد.

 
جمهوری اسلامی
 
 صدور کیفر خواست برای 4 عضو شورای شهر تبریز
 
 * با صدور کیفرخواست برای برخی از اعضای متخلف شورای اسلامی شهر تبریز تعلیق آنان از عضویت در شورا وارد مرحله عملی خود خواهد شد.
 
آنچه اکنون برای مردم سوال‌برانگیز باقی می‌ماند تعیین تکلیف تاثیرات و میراث زشت این افراد در طرح‌های خاص شهری و حتی طرح‌های باصطلاح فرهنگی از جمله تخریب باغ بنکداریان و یادمان شمس در باغ گلستان تبریز و همچنین ده‌ها منتصب و منتسب آنان در مقامات بلند پایه شهری در معاونت‌ها و شهرداری‌ها است.
 
 مدل انگلیسی، عروس تازه داعش
 
* یک دختر مدل مبتذل انگلیسی، برای پیوستن به داعش اقداماتی کرده است. روزنامه ساندی تایمز نوشت، به تازگی یک دختر مدل انگلیسی درصدد پیوستن به داعش، برآمده است. به گزارش این روزنامه، کمبرلی مینرز 27 ساله از طریق فیس‌بوک با یک داعشی انگلیسی حاضر در سوریه ارتباط برقرار کرده تا زمینه فرار او از انگلیس و پیوستن به داعش را فراهم کند.
 
مینرز از منطقه برادفورد در شمال انگلیس پیش از این به عنوان مدل فعالیت می‌کرد و با انتشار تصاویر مبتذل در رسانه‌های انگلیسی شناخته می‌شد.
 
ساندی تایمز گزارش داده است، این دختر در شبکه‌های اجتماعی تصاویری از زنانی منتشر کرده است که تفنگ و انواع دیگری از سلاح را حمل می‌کنند. او با پوشیدن روبندی که داعش آن را اجباری کرده، از پوششی متفاوت با حرفه سابق خود استفاده کرده است.
 
 گروهک منافقین به دنبال جلب حمایت دولت قطر

* گروهک تروریستی منافقین که این روزها کاسه گدائی به دست گرفته و در کشورهای عربی دوره‌گردی می‌کند، درصدد جلب حمایت قطر بر آمده است. این گروهک برای رسیدن به این هدف، با دیپلمات‌های سابق آمریکا تماس‌هائی برقرار کرده است. پایگاه آمریکائی لوبلاگ در گزارشی با اشاره به حضور «آدام ارلی» سفیر اسبق آمریکا در بحرین در یکی از نشست‌ها به میزبانی منافقین در واشنگتن اشاره می‌کند.
 
او فردی است که از او در آمریکا به عنوان «لابی کننده برای قطر» یاد می‌شود. به گزارش این پایگاه خبری تحلیلی، ارلی نائب رئیس شرکتی به نام «امور عمومی مرکوری» است؛ شرکتی که از دوحه ماهیانه 100 هزار دلار دریافت می‌کند. لوبلاگ می‌افزاید: به نظر می‌رسد حضور علنی منافقین نمایانگر آن است که این گروه درحال از دست دادن نفوذ خود در رسانه‌ها هستند.
 
 
آرمان
 
بهاره هدايت آزاد شد


شنیده شد که بهاره هدايت كه پس از انتخابات سال ۸۸ بازداشت شده بود، پس از هفت سال با حكم دادگاه از زندان آزاد شد. ايلنا نوشت؛ بهاره هدايت كه در حوادث پس از انتخابات سال ۸۸ به اتهام تبليغ عليه نظام، اخلال در نظم عمومي و توهين به رئيس‌جمهور از سوي قاضي مقيسه رئيس شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به هفت سال و نيم زندان محكوم شده، حكم آزادي وي از سوي دادگاه صادر و از زندان آزاد شد.

شكايت آمنه بهرامي از «لانتوري»

شنیده شد که آمنه بهرامي كه با بخشش عامل اسيدپاشي در لحظه قصاص چشم‌هايش، به چهره‌اي جهاني تبديل شد و بعدها با حواشي ايجاد شده و عدم ندامت ضارب از بخشش خود ابراز پشيماني كرد، با حضور در دادسراي فرهنگ و رسانه از تهيه‌كننده و كارگردان فيلم «لانتوري» شكايت كرد. وي گفت که عوامل اين فيلم با استفاده از جزئيات زندگي او و جملات كليدي كتابش، اما بدون هيچگونه مجوزي، سناريو را نوشته و فيلم را ساخته‌اند.

جریمه ۱۸ میلیارد تومانی یک بیمارستان

شنیده شد که علیرضا جمشیدی در آئین تکریم و معارفه مدیرکل جدید اداره کل تعزیرات حکومتی استان کردستان که با حضور استاندار کردستان، قضات، فرماندهان نظامی و انتظامی در سندج برگزار شد، اظهار داشت: در ماه گذشته ۸ پرونده مهم تخلفات پزشکی در شهر تهران بررسی شد و یکی از بیمارستان‌های مشهور تهران که تخلف پزشکی مرتکب شده بودند در فاز اول به ۱۸ میلیارد تومان جریمه محکوم شدند و دو بیمارستان دیگر نیز تعطیل شدند.

اعتراض دانشجویان تربیت مدرس

شنیده شد که بیش از ۹۰۰ تن از دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس در اعتراض به لغو قانون سنوات، مقابل دفتر ریاست دانشگاه تجمع کرده و خواستار پاسخگویی مسئولان دانشگاه هستند. تسنیم نوشت؛ این دانشجویان اعلام کردند که ما خواهان تضییع حقوق مردم و بیت المال نیستیم، ما وابسته به هیچ جناح سیاسی و یا حزب خاصی نیستیم و از مسئولان محترم دانشگاه درخواست کاری غیرقانونی و خارج از چارچوب نداریم و فقط خواهان حقوق از دست رفته خود هستیم.

زنان نبايد خستگي را به خانه ببرند

شنیده شد که كبري خزعلي عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي گفت: متاسفانه در حال حاضر اختلاط بي رويه زن و مرد كه بسيار ضربه زننده است تاثيرات منفي در روابط خانوادگي افراد گذاشته است؛ لذا نبايد زنان ما بهترين ساعت خود را در كنار نامحرم شاداب باشند و فقط خستگي خود را به خانه ببرند؛ حضور اجتماعي خانم‌ها بسيار مطلوب است اما با رعايت ضوابط و شرايطي كه سلامت خانواده را به دنبال داشته باشد و صفا و عشق و محبت را به خانه‌ها بياورد.

ادامه بازداشت ۱۰ كارگر بندر امام

شنیده شد که منابع خبري در منطقه ويژه اقتصادي بندر امام خميني(ره) گفتند: ۱۰كارگر همچنان با شكايت كارفرما در حبس هستند و هنوز درباره تبديل قرار بازداشت موقت آنها به قرار كفالت اقدامي صورت نگرفته است. منابع ايلنا از گفت‌وگو ميان وكلاي كارگران با وكلاي كارفرما درباره آزادي كارگران بازداشت شده و پايان يافتن اين پرونده خبر مي‌دهند. كارگران بازداشت شده كه به صورت پيمانكاري مشغول كارند در رابطه با اعتراضات صنفي روزهاي قبل براي چندمين بار با شكايت كارفرما روز ۱۴ شهريور به مراجع قضائی احضار شده بودند.

كوثري مي‌خواست به سوريه برود، نگذاشتند!

شنیده شد که اسماعيل كوثري، نماينده سابق جبهه پايداري در مجلس مي‌گويد:«خيلي مشتاق به حضور در سوريه هستم كه بروم و تجربيات دوران دفاع مقدس را در آنجا استفاده كنم و اين امر را به عنوان يك تكليف مي‌دانم، اما با تلاش‌هايي كه براي اعزام به سوريه انجام دادم موفق به حضور نشدم. هر چند خانواده‌ام موافق هستند ولي مسئولان امر اجازه لازم را براي حضور مستقيم ندادند». گفتني است اسماعيل كوثري نماينده تهران در دوره‌های هشتم و نهم مجلس نتوانست راي لازم براي حضور در مجلس دهم را كسب كند.

هيچ وقت فكر نكرديم بچه آخونديم

شنیده شد که مهدي و طاهره طالقاني فرزندان مرحوم آيت ا... طالقاني در آستانه سالروز فوت پدر، در بخشي از صحبت‌هاي خود فضاي داخل خانه زمان حيات آيت ا... طالقاني را توصيف كردند. مهدي طالقاني با بيان اينكه ما هيچ وقت فكر نكرديم بچه آخونديم، گفت: مثلا مادر ما هر روز صبح سحر بلند مي‌شد و بچه‌ها را مجبور به خواندن نماز مي‌كرد، ما هم غُر مي‌زديم.
 
يادم است كه آقا يك روز صبح بلند شد گفت «نمازي كه قرار است به زور خوانده شود نه به درد خدا مي‌خورد نه به درد بنده خدا، اينها بايد خودشان به جايي برسند كه فكر كنند نماز براي شان لازم و واجب است» اين جمله آقا هنوز در گوش من است. همان حرف آقا باعث شد كه بيشتر به نماز خواندن اهميت دهيم.

تكذيب ميانجيگري ايران ميان كردها

شنیده شد که سركنسول ايران در سليمانيه عراق هرگونه ميانجي‌گري جمهوري اسلامي ايران را براي حل اختلافات داخلي اتحاديه ميهني كردستان عراق رد كرد و گفت كه رهبران اتحاديه ميهني قادر به حل مشكلات داخلي خود هستند.
 
فرارو نوشت؛ سعدا. . . مسعوديا گزارش‌هايي مبني بر سفر يك هيات ايراني به سليمانيه در كردستان عراق، براي ميانجي‌گري جهت حل و فصل اختلافات داخل اتحاديه ميهني را مردود دانست و گفت، هيچ هياتي از ايران در سليمانيه براي اين منظور حضور نداشته است. وي، تاكيد كرد كه هيچ هياتي از ايران با رهبران اين حزب كردي با نفوذ در عراق ديدار نكرده است. مسعوديان تاكيد كرد كه رهبران اتحاديه ميهني خود قادر به حل مشكلات داخلي هستند.

رضا خاتمي احضار شد

شنیده شد که نايب‌رئيس مجلس ششم از احضار خود و برخي از فعالان سياسي به دادگاه خبر داد. محمدرضا خاتمي با بيان اينكه هفته گذشته پيامي از يك منبع ناشناس روي پيغام‌گير تلفن همراه بنده بود كه خود را به شعبه ۲۶ دادگاه معرفی كنم، تصريح كرد: با توجه به اينكه چنين روندي قانوني نبود و شماره‌اي روي تلفن همراه نبود تا روند احضار را پيگيري كنم به دادگاه نرفتم، اما وكيل بنده به دادگاه مراجعه كرد.
 
او افزود: وقتي وكيل مراجعه كرده بود، متوجه شده بود ظاهرا براي يك پرونده در دادسراي انقلاب قرار مجرميت صادر شده كه به اين شعبه ارجاع شده و احتمالا يك روند محاكمه در جريان باشد، اما با توجه به اينكه اين كيفرخواست را به وكيل بنده ندادند، روز چهارشنبه به دادگاه مراجعه مي‌كنيم تا كيفرخواست را بررسي كنيم.

 
ایران
 
احضار محمدرضا خاتمی و اعضای سابق مشارکت به دادگاه

نایب رئیس مجلس ششم از احضار خود و برخی از اعضای سابق مشارکت به دادگاه خبر داد. محمدرضا خاتمی در گفت‌وگو با ایلنا، با بیان اینکه هفته گذشته پیامی از یک منبع ناشناس روی پیغام‌گیر تلفن همراه بنده بود که به شعبه ۲۶ دادگاه مراجعه کنم، تصریح کرد: با توجه به اینکه چنین روندی قانونی نبود و شماره‌ای روی تلفن همراه نبود تا روند احضار را پیگیری کنم، به دادگاه نرفتم اما وکیل بنده به دادگاه مراجعه کرد.  

او افزود: وقتی وکیل مراجعه کرده بود، متوجه شده بود ظاهراً برای یک پرونده در دادسرای انقلاب قرار مجرمیت صادر شده که به این شعبه ارجاع شده و احتمالاً یک روند محاکه در جریان باشد، اما با توجه به اینکه این کیفرخواست را به وکیل بنده ندادند، روز چهارشنبه به دادگاه مراجعه می‌کنیم تا کیفرخواست را بررسی کنیم.  

وی درباره موضوع پرونده گفت: پیش از این نیز پرونده‌هایی درباره من در جریان بوده اما با توجه به اینکه بعضی از دوستان که قبلاً در جبهه مشارکت ایران اسلامی فعالیت می‌کردیم، احضار شده‌ایم احتمالاً موضوع مربوط به فعالیت‌های این حزب باشد اما الان نمی‌دانم دقیقاً موضوع احضار چیست؟

بهاره هدایت آزاد شد

بهاره هدایت، پس از هفت سال از زندان آزاد شد. به گزارش ایلنا، بهاره هدایت که در حوادث پس از انتخابات سال ۸۸ به اتهام تبلیغ علیه نظام، اخلال در نظم عمومی و توهین به رئیس جمهوری از سوی قاضی مقیسه رئیس شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به هفت سال و نیم زندان محکوم شده، دیروز از زندان آزاد شد.

انتشارصحبت‌ عضو شورای شهر، دلیل فیلتر برخی سایت ها

مدیرعامل برنا با اشاره به فیلتر برخی خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری و همچنین «برنا» گفت: انتشار صحبت‌‌های عضو شورای شهر دلیل فیلتر بوده است.  محمد مبین در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به فیلتر «برنا» که همزمان با یک خبرگزاری و چند پایگاه خبری دیگر صورت گرفت،‌ اعلام کرد: صبح دوشنبه در شعبه ۲ دادگاه فرهنگ و رسانه حاضر شدیم و فارغ از برخورد خوب مسئولان، علت مسدود شدن برنا که بدون اطلاع قبلی انجام شد، انتشار و بازتاب صحبت‌های غلامرضا انصاری عضو شورای شهر تهران در نشست علنی این شورا درباره خبر واگذاری املاک عمومی پایتخت به برخی از مسئولان شهرداری و بعضی از اعضای شورای شهر تهران عنوان شد.  

مدیرمسئول «برنا» همچنین با اشاره به علت مسدود شدن دیگر رسانه‌ها، گفت: پایگاه‌های خبری پویش، ۹ صبح و پرشین خودرو همچون «برنا» به‌ دلیل انتشار صحبت‌های آقای انصاری در صحن علنی شورای شهر مسدود شده‌اند اما به‌ گفته مدیرمسئول خبرگزاری موج، این رسانه به علتی بجز مسائل مربوط به شورای شهر و شهرداری تهران فیلتر شده است.

مدیرمسئول هفته‌نامه 9 دی به دادگاه می‌رود

حمید رسایی مدیرمسئول هفته‌نامه ۹ دی در کانال تلگرامی خود نوشت: دادگاه  ویژه روحانیت  برای رسیدگی به شکایت مهدی هاشمی از وی تشکیل جلسه خواهد داد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات