صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴  ، 
کد خبر : ۲۹۵۱۳۹

حرف روز/ شجره ملعونه

به کار بردن عبارت شجره ملعونه برای آل‌سعود در پیام حج رهبر انقلاب، بیانگر همان خط منحرفی است که با روی کار آمدن خاندان بنی‌امیه در جهان اسلام به وجود آمد و فتنه‌های عظیمی رقم زد. اکنون عیناً همین خط انحرافی را نوادگان آنها، یعنی خاندان آل‌سعود در جهان اسلام دنبال می‌کنند که سبب بروز فتنه‌های بزرگ‌تری شده است.
پایگاه بصیرت / علی قاسمی
یادداشت: در آستانه ایام حج، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام مهمی به مسلمانان سراسر جهان و حجاج بیت‌الله‌الحرام، حجّ ابراهیمی را مظهر عزت و عظمت امت اسلامی در مقابل زورگویان بین‌المللی خواندند و با اشاره به حوادث تلخ فاجعه منا، خطاب به دولت‌ها و ملت‌های اسلامی تأکید کردند، جهان اسلام، اعم از دولت‌ها و ملت‌های مسلمان باید حاکمان سعودی را به‌درستی بشناسند و به خاطر جنایاتی که در گستره جهان اسلام به بار آورده‌اند، گریبان آنها را رها نکنند و فکری اساسی برای مدیریت حرمین شریفین و مسئله حج بکنند. در بخشی از پیام حج رهبر انقلاب در توصیف آل‌سعود، از اصطلاح «شجره ملعونه» استفاده شده است. به کار بردن عبارت شجره ملعونه برای آل‌سعود در پیام حج رهبر انقلاب، بیانگر همان خط منحرفی است که با روی کار آمدن خاندان بنی‌امیه در جهان اسلام به وجود آمد و فتنه‌های عظیمی رقم زد. اکنون عیناً همین خط انحرافی را نوادگان آنها، یعنی خاندان آل‌سعود در جهان اسلام دنبال می‌کنند که سبب بروز فتنه‌های بزرگ‌تری شده است.
همکاری و هماهنگی با شرورترین دشمنان مسلمانان، یعنی آمریکا و رژیم صهیونیستی، پشتیبانی مالی و لجستیکی از گروهک‌های تروریستی چون داعش و القاعده، کشتار مردم بی‌گناه یمن و بی‌کفایتی در ماجرای منای حج گذشته از نمونه‌های ملعونه بودن این خاندان است. افزون بر این، عربستان در راستای پیشبرد اهداف خود به شدت از معارضان مسلح سوریه از جبهه النصره و داعش گرفته تا جیش‌الاسلام و ارتش آزاد سوریه حمایت می‌کند؛ زیرا عربستان، دولت سوریه را برگ برنده استراتژیک ایران تلقی می‌کند. از سوی دیگر، ریاض تلاش دارد از طریق حمایت از سنی‌های عراق، شکاف میان شیعیان و سنی‌ها را عمیق‌تر کند و با فعال کردن چندین گروه مخالف ایران، همچون منافقین و برخی از جدایی‌طلبان کرد و بلوچ به ایران فشار آورد. به نظر می‌رسد، سیاست جدید تهاجمی عربستان در قبال ایران تشدید خواهد شد و عربستان احتمالاً از هر ابزاری برای اعمال فشار بر ایران استفاده خواهد کرد. همه اینها به گفته نشریه آمریکایی «نشنال اینترست»، در طولانی‌مدت نتیجه عکس می‌دهد، همان‌طور که برای صدام‌حسین نیز نتیجه عکس داشت.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات