صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲  ، 
کد خبر : ۲۹۵۳۰۴

از محبوبیت سردار سلیمانی تا دموکراسی بحران‌زده آمریکا

چامسکی: دموکراسی آمریکا بحران‌زده است
روشنفکر مشهور آمریکایی در انتقاد از احزاب سیاسی این کشور در عرصه مبارزات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، گفت: حضور نامزد جمهوریخواه در عرصه رقابت‌ها ناشی از سنتی خاص است. «نوام چامسکی» سیاستمدار و زبان‌شناس بزرگ معاصر و از منتقدان دولت آمریکا، ضمن انتقاد از رویکرد سیاسی احزاب این کشور، دموکراسی در ایالات‌متحده را به شدت بحرانی ارزیابی کرد. وی در گفت‌‌وگو با خبرگزاری آلمان از ترامپ با عنوان نوعی پدیده‌ یاد کرد و خواستار تجدید نظر در دموکراسی آمریکا شد. این سیاستمدار ۸۷ ساله درباره دونالد ترامپ گفت: «این فرد پدیده عجیبی است که البته وجود او در سنتی خاص ریشه دارد. در سال‌های گذشته نامزدهای جمهوریخواه را به یاد بیاورید که بسیار خطرناک بودند: از جمله میشله باخمن، ریک سنتوروم و هرمان کین که همه آنها عملکردی غیرعادی داشتند و بسیار متموّل بودند. البته ترامپ با آنها فرق دارد و کسی شبیه به وی در کشورهای صنعتی غربی وجود نداشته است.»

دفاع خاخام صهیونیست از السیسی به دلیل محاصره غزه
یکی از خاخام‌های رژیم صهیونیستی از عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر به دلیل تداوم محاصره غزه دفاع کرد و گفت: می‌خواهند به او (السیسی) زیان وارد کنند؛ اما تا زمانی که غزه را در محاصره دارد، خدا پشتیبان اوست! «نیر بن آرتسی» در موعظه هفتگی خود درباره عبدالفتاح السیسی گفت: «خدا فقط در یک صورت بر السیسی خشم خواهد گرفت و آن هم وقتی است که اجازه قاچاق مهمات و سلاح و موشک را به نوار غزه بدهد!» این خاخام صهیونیست درباره محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز گفت: «او با حماس همدست است و نقش بارزی در مسلح کردن این جنبش و انبار کردن مهمات در غزه دارد. او یهودیان را با سخن درباره محبت و صلح فریب می‌دهد. اما پشتیبانی خدا از اسرائیلی‌ها[صهیونیست‌ها] و همه حامیان آنها، جلوی هر کسی را که خواسته باشد به آنها زیان برساند، خواهد گرفت.»

بیش از نیمی از ایرانی‌ها مجذوب قاسم سلیمانی شده‌اند
«بلومبرگ» نوشت: «محبوبیت سلیمانی در میان مردم به شدت افزایش یافته و او به برجسته‌ترین چهره شیعیان برای مبارزه با دولت اسلامی (داعش) تبدیل شده است.» این نشریه آمریکایی در ادامه، نوع نگاه ایرانیان به سردارشان را این‌گونه توصیف می‌کند: «حضور قاسم سلیمانی در میادین نبرد معمولاً در شبکه‌های اجتماعی منعکس می‌شود؛ پاسداران قاسم سلیمانی برای بسیاری از ایرانی‌ها به ضمانت امنیت ملی در منطقه‌ای آشفته تبدیل شده است.» گفتنی است نتایج یک نظرسنجی‌ که به سفارش دانشگاه مریلند انجام شد، نشان می‌دهد که ۷۵ درصد ایرانی‌ها، قاسم سلیمانی را محبوب خود می‌دانند و بیش از نیمی از مردم مجذوب وی هستند.

طرح ساماندهی دریافتی مسئولان در راه صحن علنی مجلس
طرح «ساماندهی دریافتی مقامات و مدیران کشور و لزوم استرداد دریافتی‌های مازاد» در کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی تدوین شده و پس از تعطیلات تابستانی مجلس به هیئت‌رئیسه مجلس ارائه می‌شود. این طرح که از تجمیع سه طرح درباره «پرداخت‌های ناعادلانه» تهیه شده، ۱۰ ماده دارد و در آن بر کف و سقف پرداختی‌ها و الزام به پرداخت‌ها در قالب یک فیش حقوقی تأکید شده است. در این طرح آمده است، باید سامانه‌ای در وزارت اقتصاد و دارایی برای ثبت فیش‌های حقوقی مقامات تعریف شود و لینک این سامانه در اختیار دستگاه‌های نظارتی قرار گیرد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات