صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸  ، 
کد خبر : ۲۹۵۳۱۴

حرف روز/ بي‌اعتمادي به دشمن

بيست‌و‌دومين همايش سراسري فرماندهان سپاه در حالي روز گذشته به کار خود پايان داد که شرکت‌کنندگان در آن، ميهمان فرمانده معظم کل قوا بودند. [...]
پایگاه بصیرت / مهدی سعیدی
بي‌اعتمادي به دشمن
بيست‌و‌دومين همايش سراسري فرماندهان سپاه در حالي روز گذشته به کار خود پايان داد که شرکت‌کنندگان در آن، ميهمان فرمانده معظم کل قوا بودند. حکيم فرزانه انقلاب اسلامي در این دیدار همچون سال‌های گذشته مطالب بسيار مهم و ارزشمندي را خاطرنشان کردند که توجه به آن مي‌تواند راهبردي براي تحول در سپاه و نقش‌آفريني آن در حرکت جمهوري اسلامي در مسير پيشرفت و تعالي و ساختن تمدن اسلامي به شمار آيد.
معظم‌له سپاه را «سنگر مستحکم انقلاب» و «عنصر شاخص دفاع از امنيت داخلي و خارجي و هويت برجسته و ممتاز و مورد نياز براي پيشرفت کشور و حرکت به‌سوي آرمان‌ها» دانستند و ضمن اشاره به برخي انحراف‌ها، براي مقابله با اجزاي اصلي قدرت نرم و معنوي نظام اسلامي و فرمودند: «يکي از اجزاي مهم قدرت نرم جمهوري اسلامي، بي‌اعتمادي مطلق به قدرت‌هاي سلطه‌گر و در رأس آنها آمريکاست و اين بي‌اعتمادي بايد روزبه‌روز گسترش يابد.»
«بي‌اعتمادي به دشمن» راهبردي است که مي‌توان آن را مؤلفه کليدي موفقيت در جهاد کبير دانست؛ چرا که تعبير قرآني جهاد کبير که به «تبعيت نکردن از دشمن» تفسير شده است، زماني حاصل ميشود که بي‌اعتمادي به دشمن در جامعه اسلامي به گفتماني مسلط بدل شده باشد.
براي آنکه بي‌اعتمادي به دشمن و بديهي فرض کردن اين گزاره که غرب و در رأس آن آمريکاي جنايتکار قابل اعتماد نيست، به باوري عمومي بدل شود، کافي است کارنامه عملکردي آمريکا و غرب را در طول سده‌هاي اخير بررسي کنیم تا مشخص شود اروپايي‌ها و آمريکايي‌ها در تعامل با ديگر ملت‌ها هيچ‌گاه خيرخواه نبوده و تنها با هدف بهره‌برداري مادي و بدون توجه به اخلاق و انسانیت حرکت کرده‌اند که حاصل آن تبديل کشورها و ملت‌هاي جهان به توسعه‌يافته و عقب‌مانده است.
در اين ميان مهم‌ترين وظيفه بر دوش سپاه و بسيج است که چشم اميد وليّ زمان و بزرگ حکيم انقلاب اسلامي در عرصه‌هاي سخت و حياتي، از جمله مجاهدت در ميدان جهاد کبير به این مجموعه مستحکم مدافع انقلاب اسلامي دوخته شده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات