صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱  ، 
کد خبر : ۲۹۵۹۸۵

از جدایی فیلیپین از آمریکا تا توصیه بروکینگز به دولت آتی آمریکا

ایران تنها حامی فلسطین و مقاومت است
دبیر کل جنبش جهاد اسلامی طی سخنانی به مناسبت بیست‌ونهمین سالروز تأسیس این جنبش تأکید کرد، ایران حامی همیشگی فلسطین و مقاومت بوده است. به گزارش «فلسطین الیوم»، وی گفت: به صراحت می‌گویم وقتی اعراب به فلسطین پشت کرده و رژیم صهیونیستی را در آغوش می‌گیرند، هیچ کس حق ندارد مقاومت فلسطین را متهم کند که چرا از سوی ایران حمایت می‌شود. وی افزود: برخی‌ها ایران را دشمن جایگزین رژیم صهیونیستی می‌دانند؛ در حالی‌ که ایران تنها کشوری است که همچنان بر پایبندی به حمایت از قضیه فلسطین و مقاومت اصرار دارد و در هر مناسبتی تأکید کرده است، فلسطین باید به صاحبان آن بازگردد و رژیم صهیونیستی نابودشدنی است.

توصیه‌های «بروکینگز» به دولت آتی آمریکا برای حفظ «برجام»
 اندیشکده بروکینگز در گزارشی مبسوط به قلم «رابرت اینهورن» به ارائه پیشنهاداتی به دولت آتی ایالات‌ متحده به منظور حفظ توافق هسته‌ای خود با ایران پرداخت. در این پیشنهادات آمده ‌است، دولت بعدی ایالات ‌متحده باید از برجام حمایت کرده و تدابیری در راستای حصول اطمینان از اجرای کامل آن، ارائه مزایای اقتصادی به ایران و انصراف مقامات تهران از توسعه برنامه هسته‌ای پس از انقضای توافق اتخاذ کند. رئیس‌جمهور بعدی آمریکا باید به طور همزمان راهبرد جامعی را در قبال ایران و منطقه در پیش گیرد و طبق آن به شرکای منطقه‌ای خود القا کند که واشنگتن به تأمین امنیت آنها متعهد است.

رئیس‌جمهور فیلیپین «جدایی» از آمریکا را اعلام کرد
«رودریگو دوترته» ساعاتی پس از دیدار با همتای چینی خود «شی جین‌پینگ» در سخنانی در اجتماع سران اقتصادی چین و فیلیپین در پکن، که معاون ریاست‎جمهوری چین نیز در آن شرکت داشت، گفت: «در این اجتماع من جدایی کشور خود از ایالات متحده آمریکا را اعلام می‌کنم. این جدایی هم در زمینه‌های نظامی است و هم در زمینه‌های اقتصادی است. آمریکا باخته است.» رئیس‌جمهور فیلیپین پس از اعلام «جدایی» از آمریکا، گفت: با چین در زمینه حل اختلافات دو کشور بر سر قلمرو دریایی در آب‌های دریای چین جنوبی به توافق رسیده است.

ردّ پای اسپانسر فوتبال در تخلفات صندوق ذخیره فرهنگیان
سیدجواد ابطحی از تصویب طرح تحقیق و تفحص صندوق ذخیره فرهنگیان خبر داد و گفت: پس از اعلام بررسی صندوق ذخیره فرهنگیان در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به طور بی‌سابقه‌ای نمایندگان با ۲۰۰ رأی موافق، طرح تحقیق و تفحص آن را تصویب کردند. عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: مبلغ قابل‌توجهی از تخلفات صندوق ذخیره فرهنگیان به بانک سرمایه مربوط می‌شود، این بانک بدون گرفتن ضمانت‌نامه‌های کافی، مبلغ زیادی را به یکی از اسپانسرهای بزرگ تیم‌های فوتبال به نام «ح.ه» داده است.

امیدوارم هر کس نگوید من احساس وظیفه می‌کنم!
آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی با اشاره به راهبرد وحدت میان اصولگرایان در انتخابات ۹۶، گفت: امیدوار هستیم و خدا کند که اصولگرایان بر روی یک نفر اتفاق‌نظر داشته باشند و هر کسی نگوید که من احساس وظیفه می‌کنم و باید بیایم. دبیرکل جامعه روحانیت مبارز تأکید کرد: اصولگرایان باید شرایط را به گونه‌ای رقم بزنند که در انتخابات ریاست‌جمهوری ۹۶ با توجه به تصمیماتی که گرفته می‌شود، در نهایت بر روی یک کاندیدای واحد اتفاق‌نظر شود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات