صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴  ، 
کد خبر : ۲۹۶۰۲۵

اخبار کوتاه 2 آبان

محمد هاشمی، رئیس دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد از زمان تغییرات ایجاد شده در دولت، تصریح کرد: با توجه به زمان باقی‌مانده تا پایان عمر دولت یازدهم، تغییر در دولت نوعی بی‌تدبیری بود. وی افزود: تا وزیر معرفی شود و از مجلس رأی بگیرد و معاونان خود را معرفی کند، تقریباً عمر دولت به پایان رسیده است و او دیگر فرصت ارائه برنامه‌های خود را ندارد و مجبور است برنامه‌های گذشته را که وزیر قبلی تبیین کرده است، ادامه دهد.
جلسه شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در حالی ۲۶ مهر سال جاری به ریاست محمدرضا عارف برگزار شده که وی در این جلسه پیشنهاد کناره‌گیری خود از ریاست این شورا را داده است. یک منبع آگاه در شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در این‌باره گفت: برخی از اعضای شورای سیاست‌گذاری با این پیشنهاد مخالفت کرده و تأکید داشته‌اند، در شرایط فعلی نباید انشقاقی بین اصلاح‌طلبان ایجاد شود. این منبع همچنین افزود: البته برخی از احزاب اصلاح‌طلب فعالیت شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان را در مجموع پایان‌یافته می‌دانند.
پس از حذف درس «رهبران کوچک» از کتاب هدیه‌های آسمانی پایه ششم که به معرفی «شهید حسین فهمیده» می‌پرداخت؛ وزارت آموزش و پرورش دولت تدبیر و امید به بهانه تغییر در مفاد درسی پایه تحصیلی چهارم ابتدایی، درسی به نام «مساجد مسلمانان» را از کتاب‌ها حذف کرد. این درس نامه‌نگاری یک دانش‌آموز ایرانی به یک دانش‌آموز فلسطینی بود که در آن جریان اشغال سرزمین فلسطین و مسجدالاقصی از سوی رژیم صهیونیستی بازخوانی می‌شد.
روزنامه «گاردین» مدعی شد، به متن ایمیل‌هایی دست یافته است که نشان می‌دهد وزیر امور خارجه ایران شخصاً از همتای آمریکایی‌ خود خواسته است مصر به مذاکرات لوزان درباره سوریه دعوت شود. به نوشته این روزنامه، ایران تنها زمانی حضور در مذاکرات لوزان را پذیرفته است که با شرکت مصر و عراق ـ که هر دو از دولت سوریه حمایت می‌کنند ـ موافقت شده است.
جنبش اسلامی فلسطین (حماس) از طرح ۱۰ ماده‌ای که «رمضان عبدالله شلح» دبیرکل جهاد اسلامی ارائه داده است، استقبال کرد. بر اساس گزارش وب‌گاه رسمی حماس، این جنبش طرح جهاد اسلامی را طرحی کامل برای سامان دادن به اوضاع فلسطین خوانده و از همه طرف‌ها خواسته است که از آن حمایت کنند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات