صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴  ، 
کد خبر : ۲۹۶۰۷۱

اخبار کوتاه 4 آبان

اجلاس علما و شخصیت‌های اهل سنت عراق با عنوان «با مرجعیت به عنوان اساس وحدت و همگرایی از وطن و ناموس خود محافظت می‌کنیم» برگزار شد. در بیانیه پایانی این نشست تأکید شد: «این اجلاس، گروه‌های شیعه و سنی عراق را به همکاری و همیاری مرجعیت‌های دینی در این کشور دعوت می‌کند؛ چرا که مرجعیت ضامن امنیت و عامل بازدارنده ریختن خون‌ها و حفظ ناموس و دارایی‌های ملت است.»
بر اساس اخبار منتشر شده، از اکران فیلم ضد انگلیسی «یتیم‌خانه ایران» که روایتی تاریخی از وقوع یک هولوکاست واقعی در ایران است، جلوگیری شد. طبق اعلام قبلی، قرار بود فیلم سینمایی «یتیم‌خانه ایران» از چهارشنبه ۵ آبان در سینماهای کشور روی پرده برود، اما اخبار جدید حاکی است از اکران این فیلم جلوگیری شده است. هنوز درباره علت ممانعت از اکران این فیلم اطلاعی در دست نیست.
طبق گفته ناظران و مقامات عراقی، با گذشت هشت روز از آغاز عملیات موصل، نیروهای عراقی جلوتر از برنامه از پیش طراحی شده قرار دارند. بخش رسانه‌ای الحشد الشعبی در بیانیه‌ای اعلام کرده است، در طول هشت روز گذشته در عملیات «قادمون یا نینوا» ۷۷۲ تروریست کشته و ۲۳ نفر اسیر و همچنین ۱۲۷ خودروی بمب‌گذاری‌شده و ۲۷ خمپاره‌انداز منهدم شده‌اند.
«میشل عون» سیاستمدار لبنانی که یک گام تا کرسی ریاست‌جمهوری فاصله دارد، به دیدار سیدحسن نصرالله رفت. به گزارش وبگاه خبری «النشره» لبنان، رئیس فراکسیون «التغییر و الاصلاح» در پارلمان لبنان در این دیدار، از دبیرکل حزب‌الله برای کمک در جهت حل مشکلاتی که بر سر انتخاب خود به عنوان نامزد نهایی کرسی ریاست جمهوری وجود داشت، قدردانی کرد.
بر اساس اعلام دستگاه‌های نظارتی، هزینه تجهیز دفتر کار مدیرعامل و یک عضو هیئت‌مدیره یکی از شرکت‌های بیمه‌ای بیش از ۲۶۰ میلیون تومان بوده است. از این رقم، حدود ۳۲ میلیون تومان برای اجناس داخلی و حدود ۲۲۸ میلیون تومان دیگر برای تجهیزات خارجی هزینه شده است.
در جلسه کمیسیون ماده ۱۰ احزاب، چند حزب «رویش نیروهای اسلامی»، «اصلاح اسلامی»، «توسعه ملی ایران اسلامی» و «مجمع زنان اصلاح‌طلب» مجوز فعالیت گرفتند. گفتنی است، در این جلسه با صدور پروانه هفت حزب جدید و تمدید پروانه چهار حزب دیگر موافقت شد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات