صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹  ، 
کد خبر : ۲۹۶۳۲۰

گزارش روز/ به دنبال تغییر

محبوب‌ترین ستاره‌های سینمای هالیوود، بیشتر نخبگان سیاسی و دانشگاهی در ایالات متحده آمریکا، «باراک اوباما» رئیس‌جمهور کنونی آمریکا، نیروهای نومحافظه کار و حتی جمع قابل توجهی از حزب‌ جمهوریخواه از مردم این کشور خواسته‌‌اند که به ترامپ، نماینده جمهوریخواهان رأی ندهند![...]
پایگاه بصیرت / سیدفخرالدین موسوی
یادداشت: محبوب‌ترین ستاره‌های سینمای هالیوود، بیشتر نخبگان سیاسی و دانشگاهی در ایالات متحده آمریکا، «باراک اوباما» رئیس‌جمهور کنونی آمریکا، نیروهای نومحافظه کار و حتی جمع قابل توجهی از حزب‌ جمهوریخواه از مردم این کشور خواسته‌‌اند که به ترامپ، نماینده جمهوریخواهان رأی ندهند! افشاگری‌ها نیز نشان می‌دهد وی فساد اخلاقی و مالی فراوانی دارد! اما با این تفاسیر، در حالی که فرصت کوتاهی تا برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا باقی مانده است، نه تنها ترامپ از گردونه رقابت جا نمانده؛ بلکه رقابتی تنگاتنگ با هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات دارد، چنانکه بر اساس آخرین نظر مرکز «ای‌بی‌سی» که از معتبرترین مراکز نظرسنجی در آمریکا به شمار ‌می‌آید، از کلینتون پیش افتاده است.
اما راز توجه مردم آمریکا به ترامپ با وجود این همه مخالفت با وی در چیست؟ دلیل این موضوع پیشینه ترامپ و بسیاری از مواضع اوست؛ ترامپ که هیچ نقش ویژه‌ای در سیاست‌گذاری‌های گذشته آمریکا نداشته و سابقه غیرسیاسی دارد، سخنانی را بر زبان می‌آورد که مردم آمریکا از آن بوی تغییر را حس می‌کنند! او برخلاف همه رئیس‌جمهورهای آمریکا از پوتین تمجید می‌کند و می‌گوید حمله به عراق اشتباه بوده است، در برابر مهاجران به آمریکا مواضع سخت دارد، از بذل و بخشش‌های فراوان ایالات متحده آمریکا به عربستان سعودی انتقاد می‌کند و...؛ این رویکردها موجب جذب آرای مردم آمریکا برای وی شده است و نشان می‌دهد بخش بزرگی از جامعه آمریکا به دلیل اوضاع کنونی این کشور و سازوکار و سیاست‌های حاکم بر ایالات متحده به طور جدی با مشکل روبه‌رو شده‌اند و به دنبال تغییر هستند که همین سبب شده است خطر رأی دادن به فردی را که بسیاری آن را دیوانه می‌خوانند، به جان بخرند!
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات