صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲  ، 
کد خبر : ۲۹۶۳۰۰

اخبار کوتاه سه‌شنبه 11 آبان

ایرج رهبر، عضو هیئت‌مدیره انجمن انبوه‌سازان استان تهران با بیان اینکه متوسط مصرف انرژی در ساختمان‌های کشور پنج تا شش برابر بیشتر از کشورهای پیشرفته است، اظهار داشت: مصرف انرژی در ساختمان‌های کشور برای هر مترمربع ۱۵۰ کیلووات ساعت است؛ در حالی که در کشورهای پیشرفته این عدد ۲۰ تا ۳۰ کیلووات ساعت است. وی در ادامه با تأکید بر اینکه برای این مهم نیازمند قوانین سخت‌تر هستیم، افزود: اگرچه استارت استفاده از فناوری‌های نوین ساختمانی برای کاهش مصرف انرژی در ساختمان‌ها زده شده، اما تاکنون نتایج مطلوبی به همراه نداشته است.
به تازگی فردی که تبعه یکی از کشورهای همسایه بوده و در منزل یک مقام ارشد به شغل باغبانی مشغول بوده، بازداشت شده است. وی با تمایل بالا افزون بر وظایف باغبانی، فعالیت سرایداری نیز انجام می‌داده تا بتواند اطلاعات دقیق‌تری دریافت کند. بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد، وی حداقل با دو سرویس اطلاعاتی خارجی ارتباط داشته و اخبار و اطلاعات را برای آنها ارسال می‌کرده است که یکی از این سرویس‌های اطلاعاتی در کشور همسایه مستقر است.  
اسماعیل جلیلی، مشاور معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با اشاره به وجود مشکل کسری بودجه در دولت اظهار داشت: گزارش ‌بانک مرکزی از بودجه عمومی دولت در چهار ماه نخست سال ۹۵ نشان می‌دهد، کل درآمد دولت در این مدت به ۳۹ هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان بالغ شده که این رقم نشان‌دهنده آن است که در این دوره زمانی ۲۵/۶ درصد از درآمدهای پیش‌بینی‌شده دولت محقق نشده است.
پس از آنکه پایگاه ویکی‌لیکس ایمیل‌های محرمانه هیلاری کلینتون را منتشر کرده است، آرای این نامزد دموکرات کاهش یافته و در مقابل آرای رقیب وی، دونالد ترامپ جمهوریخواه رو به افزایش است. نظرسنجی «لس‌آنجلس‌تایمز» درباره انتخابات پیش از موعد فلوریدا نشان می‌دهد، ترامپ با ۴۶ امتیاز از کلینتون که ۴۴ امتیاز دارد، جلوتر است.
در حالی که بحث و مذاکره در شورای امنیت ادامه دارد، «نفتالی بنت» وزیر آموزش رژیم صهیونیستی از رژیم تل‌آویو خواست تا در صورت رأی مثبت شورای امنیت در محکومیت فعالیت‌های شهرک‌سازی، مناطق شهرک‌نشین را به سرزمین‌های اشغالی ملحق و حاکمیت ارضی خود را در این مناطق رسماً اعلام کند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات