صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳  ، 
کد خبر : ۲۹۶۴۷۴

اخبار کوتاه سه‌شنبه 18 آبان

خبرگزاری «رویترز» به نقل از منابع آگاه نوشت: ایران با یک شرکت خارجی لیزینگ برای تأمین مالی ۱۷ جت که قرار است از ایرباس بخرد، به توافق رسیده است. مقامات ایرانی از افشای نام این شرکت خودداری کردند؛ اما منابع صنعتی می‌گویند ایران در ماه سپتامبر با شرکت «دبی ایرو اسپیس» امارات در زمینه کمک و مشارکت در تأمین مالی این خرید مذاکرات پیشرفته‌ای داشته است.
معاون اول رئیس‌جمهور گفت: امروز معوقات بانکی بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است. این معوقات پولی است که عده‌ای گرفته‌اند و در موعد سررسید پس نداده‌اند. گروهی از کسانی که معوقات بانکی دارند، فعالان اقتصادی هستند که به دلیل وضعیت اقتصادی کشور، نظیر تورم و نوسانات نرخ ارز در سال‌های گذشته نتوانسته‌اند برنامه‌های خود را با این شرایط تنظیم کنند.
محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید در پاسخ به پرسش یک دانشجو درباره موضوع حصر و وعده‌های عارف برای رفع این قضیه گفت: ما پیگیری این مسئله را وظیفه خود می‌دانیم؛ اما نمی‌توانیم معجزه بکنیم و در حد توان در حال پیگیری هستیم. رئیس فراکسیون امید مجلس افزود: امیدواریم این مسئله به عنوان بازی برد ـ برد به نفع نظام حل شود.
تعدادی از عوامل تروریستی کومله دموکرات که شهریور و مهر ماه سال جاری، سه نفر از مردم را در شهرستان کامیاران ترور کردند، دستگیر شدند. افراد دستگیر شده به ارتباط و همکاری خود با چند عضو یک حزب منحله و تروریستی موسوم به دموکرات کردستان ایران (حدکا) در زمینه انجام این ترورها اعتراف کرده‌اند.
حسن بیادی، دبیرکل جمعیت آبادگران جوان گفت: اگر اصولگرایان بخواهند روی گزینه‌های قبلی سرمایه‌گذاری کنند، به جز قالیباف شخص دیگری توانایی و ظرفیت کار اجرایی ندارد. تحلیل من این است که قالیباف هم در شرایطی می‌آید که شخص دیگری از اصولگرایان وارد انتخابات نشود.
امرالله شیخیانی، دبیر کل حزب مردم گفت: ما برای سال آینده مقابل حسن روحانی کاندیدای اختصاصی خواهیم داشت. وی افزود: بیشترین مصائب این دولت، مدیریت مدیران و انتصابات بوده و است که ناصواب صورت گرفته و کماکان ادامه دارد.
یک منبع آگاه گفت، طی چند روز آینده حکم علی‌اصغر احمدی، دبیرکل هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به عنوان معاون سیاسی وزارت کشور صادر می‌شود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات