صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۴  ، 
کد خبر : ۲۹۶۷۳۱

اخبار ویژه روزنامه های 29 آبان 1395

کیهان

آقای رئیس نگرانی خاصی در مورد حقوق های نجومی ندارد!

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما در حالی که تاکنون 13 مدیر دولتی که در سازمان‌ها و بانک‌ها حقوق‌های نجومی دریافت می‌کردند، از کار برکنار شده‌اند، رئیس کل بانک مرکزی در نشست هم‌اندیشی با اعضای هیئت عامل و مدیران کل این بانک با اشاره به مباحثی چون حقوق‌های نامتعارف افزود: بخش عمده‌ای از مسائل مطرح شده در خصوص فیش‌های نامتعارف و حجم انتقاداتی که به سمت شبکه بانکی و بانک مرکزی سرازیر شد، ناشی از عدم شناخت کافی از وضعیت موجود بوده که با دقت نظر همکاران در بانک مرکزی، تمام پرداختی‌ها بر اساس اصول و ضوابط قانونی بوده است و از این حیث نگرانی خاصی وجود ندارد.
به گزارش مشرق اظهارات رئیس کل بانک مرکزی که پرداخت‌های نجومی به مدیران بانکی را قانونی خوانده، با اقدامات دولت در چند ماه اخیر در تعارض است، زیرا تاکنون چند مدیر ارشد بانک‌ها به علت دریافتی نجومی از کار برکنار شدند و برای برخی هم در دیوان محاسبات، پرونده تشکیل شده است.
سیف باید پاسخ دهد اگر حقوق‌ها قانونی بوده،  چرا دولت‌ تعدادی از مدیران بانکی که حقوق‌های نجومی دریافت می‌کردند را برکنار کرد؟ گفتنی است برخی از این مدیران حقوق‌های 20 تا 234 میلیون تومان دریافت کرده‌اند.
از اوایل امسال با افشای پرداخت حقوق‌های نجومی در برخی دستگاه‌ها، شرکت‌ها و بانک‌ها، رهبر معظم انقلاب اسلامی به صراحت خواستار برخورد با دریافت‌کنندگان حقوق‌های نجومی شدند.
اولین‌بار، رهبر معظم انقلاب اسلامی دوم تیرماه در دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت به مسئله حقوق‌های نجومی اشاره کردند و گفتند: موضوع حقوق‌های نجومی، درواقع هجوم به ارزش‌ها است اما همه بدانند که این موضوع از استثناها است و اکثر مدیران دستگاه‌‌ها، انسان‌های پاک‌دست هستند، اما همین تعداد کم نیز خیلی بد است و باید حتما با‌ آن برخورد شود.
ایشان با اشاره به دستور رئیس‌جمهور به معاون اول برای پیگیری موضوع خاطر نشان کردند: این موضوع نباید شامل مرور زمان شود بلکه باید حتما به صورت جدی پیگیری، و نتیجه آن به اطلاع مردم رسانده شود.
16 تیر هم در خطبه‌های عید فطر، رهبر معظم انقلاب اسلامی به طور مبسوط درباره لزوم برخورد با حقوق‌های نجومی سخن گفتند و فرمودند: یک مطلب هم درباره مسائل داخلی کشور، موضوع این حقوق‌ها و برداشت‌های غیرمنصفانه و ظالمانه از بیت‌المال است - که امروز در بین مردم رایج شده است که خبرش را دهان به دهان نقل می‌کنند - این برداشت‌ها نامشروع است، این برداشت‌ها گناه است، این برداشت‌ها خیانت به آرمان های انقلاب اسلامی است. قطعا در گذشته کوتاهی‌هایی شده است، غفلت‌هایی شده است، بایستی جبران بشود؛ این جور نباشد که ما سر و صدا بکنیم و بعد قضایا را تمام بکنیم و به کلی به دست فراموشی بسپریم؛ باید دنبال بشود. خوشبختانه رئیس‌جمهور محترم و روسای محترم دو قوه دیگر، متعهد شده‌اند که این مسئله را دنبال کنند؛  باید با جدیت دنبال بشود؛  دریافت‌های نامشروع باید برگردانده بشود، و اگر کسانی بی‌قانونی کرده‌اند مجازات بشوند، و اگر سوءاستفاده از قانون هم شده است بایستی اینها را از این کارها برکنار بکنند؛ اینها کسانی نیستند که لیاقت این را داشته باشند که در این مراکز قرار بگیرند.
سرانجام در دیدار سوم شهریورماه با هیئت دولت، رهبر معظم انقلاب مجددا بر ضرورت برخورد با متخلفان در پرونده حقوق‌های نجومی تاکید کردند: نشان بدهید که عزم راسخ دارید که با این قضیه برخورد کنید و جلویش را بگیرید و اجازه ندهید؛ این را نشان بدهید به مردم. به هر حال این نکته ]مهمی[  است. به نظر من برای متخلف اصلا نباید عذر تراشید؛ برخورد هم بایستی قاطع باشد؛ مخصوص قوه مجریه هم نیست. در همه قوا و در همه سازمان‌ها، همین معنا ساری و جاری است؛ همه بایستی این را رعایت بکنند. خب، قوه مجریه جلوی چشم است و حالا مثلا بیشتر از دیگران گسترده است. در برخورد هم فقط قوه مجریه نیست که باید برخورد کند، قوه قضائیه هم در جای خود- آنجایی که جای ورود قوه قضائیه است- بایستی برخورد کند.

تلخی واقعیت بهتر از سیرینی دروغ....البته فتنته فرق می کند!

هاشمی رفسنجانی  در پیامی به همایش «روابط عمومی» نوشت: اگر علم و آگاهی را، خورشیدی برای زدودن تاریکی‌های جهل و بی‌خبری از دل‌های مردم و جامعه بدانیم که چنین است، نهادها، امکانات و افرادی که در این مسیر کار می‌کنند، قابل ستایش و تقدیرند و باید به آنان در جهت افزایش آگاهی و موفقیت بیشتر کمک کرد.
وی می‌افزاید: باید رسانه‌ها را در کنار تعالیم اخلاقی، با روش‌های نوین آشنا کرد تا در زدودن ابرهای جهل و بی‌خبری موفق‌تر باشند. چرا که تلخی‌های حقیقت، به مراتب بهتر از شیرینی‌های کذایی، خبرهای دروغ، تملق‌های بی‌اساس، پنهان کاری‌ها، سانسور و تحریف واقعیت‌هاست.
یادآور می‌شود افراطیون مدعی اصلاح‌طلبی- ائتلاف حزب کارگزاران و حزب مشارکت و مجمع روحانیون و... - در انتخابات ریاست جمهوری سال 1388 با وجود ناکامی سنگین، مدعی تقلب در انتخابات شدند و با فریب برخی خواص و شماری از مردم، اقدام به فتنه‌گری و آشوب‌ کردند؛ پروژه‌ای که در هماهنگی کامل با نقشه سرویس‌های جاسوسی سیا و موساد و MI6  بود. جالب اینکه هنوز رأی‌گیری تمام نشده، میرحسین موسوی نامزد متوهم - و احاطه شده با برخی عناصر مرتبط با بیگانگان- مدعی پیروزی در انتخابات شد و به مجله تایم اعلام کرد اگر او پیروز نشده باشد، تقلب شده است. پس از وی، کروبی نیز که با 300 هزار رأی، از آرای باطله هم جا مانده بود، فرصت را غنیمت شمرد و او هم مدعی تقلب شد. در واقع اساس فتنه 88، عملیات روانی پیچیده با محوریت القای شیرینی کاذب پیروزی به برخی نامزدها و حامیان آنها بود و در این میان، خیانت بزرگ را کسانی مرتکب شدند که سالها رئیس‌جمهور و رئیس مجلس و رئیس ستاد انتخابات و وزیر و وکیل بودند و به قول تاج‌زاده در آن ویدئوی معروف «11 میلیون تقلب امکان عملی شدن ندارد». همین موضوع را خاتمی به نحوی دیگر در جلسات محفلی و خصوصی بازگو کرد. در چنین وضعیتی متأسفانه آقای هاشمی به اعتبار آلودگی برخی فرزندانش، تا روز آخر هم که فتنه‌گران علیه اصل نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه و امام خمینی(ره) و امام حسین علیه‌السلام هتاکی کردند و معلوم شد «انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است»،  پای فتنه‌گران ماند و شیرینی دروغین پیروزی را بر خبر تلخ ناکامی ترجیح داد.

مردم آمریکا فقیرتر شده اند/شکاف ظبقاتی در دوره اوباما شدت گرفت


وبسایت رادیو فرانسه در گزارشی ضمن بررسی کارنامه اقتصادی دولت 8 ساله اوباما نوشت: رشد اقتصادی آمریکا روندی نزولی دارد. صندوق بین‌المللی پول رشد اقتصادی آمریکا در سال 2016 میلادی را 1/8 درصد برآورد می‌کند، این در حالی است که رشد اقتصادی آمریکا در سال گذشته 2/6 درصد بوده است. در همین حال، ادامه تسهیلات گسترده پولی بانک مرکزی آمریکا برای اجتناب از رکود و در همان حال، تحرک فعالیت‌های اقتصادی، تاکنون نتوانسته منجر به افزایش پایدار مصرف و سرمایه‌گذاری در اقتصاد آمریکا شود.
به رغم بهبود نسبی در وضعیت قدرت خرید طبقه متوسط مردم آمریکا از سال‌های 2014 و 2015، سطح درآمد این طبقه هنوز پایین‌تر از سطح درآمدش در 15 سال پیش است.
بیل کلینتون رئیس‌جمهوری اسبق آمریکا مشکل اصلی اقتصاد آمریکا را در عدم توسعه قدرت خرید مردم طبقه متوسط آمریکا می‌داند. او می‌گوید: «درآمد بیش از نیمی از مردم آمریکا با در نظر گرفتن نرخ تورم، از درآمد آنان در آخرین روزهای ریاست جمهوری او در 15 سال پیش کمتر است.»
دستمزد و درآمد بخش عظیمی از مردم آمریکا از سال 2007 تا پایان سال 2013 نه تنها افزایش نیافت، بلکه با افزایش هزینه‌های درمانی که اغلب از سوی کارفرمایان تقبل می‌شود، کاهش یافت.
طبقات مردمی و طبقه متوسط پایین آمریکا از نظر درآمدی وضعیتی به مراتب بدتر و خراب‌تر از طبقه متوسط آمریکا داشته است. این بخش از مردم آمریکا نه تنها کاهش چشمگیر درآمدها را تحمل کرده، بلکه بیکاری و در نتیجه فقر را با تمام وجود خود تجربه کرده است. از بین رفتن مشاغل در بخش‌های صنعت، معدن و کشاورزی، بسیاری از آنان را وادار به قبول مشاغل نیمه وقت و فصلی با دستمزدهای بسیار پایین در شبکه‌های توزیع و فروشگاه بزرگ کرده است.
در حالی که از سال گذشته بخش‌های بهداشت و تندرستی، بانک، بیمه و خدمات مالی و برخی از رشته‌های تخصصی پویایی گذشته خود را بازیافته‌اند، دیگر بخش‌های اقتصادی با رکود عمیقی مواجه بوده‌اند.
رادیو فرانسه می‌افزاید: بدون تردید، اقتصاد آمریکا در سال‌های اخیر رشد داشته است. اما تناقض اصلی در اقتصاد آمریکا، همانند بسیاری از اقتصادهای غربی این بوده است که ثروت تولید شده به نحو متعادلی بین گروه‌ها و طبقات مختلف اجتماعی توزیع نشده است. در حالی که طی این سال‌ها طبقات مرفه آمریکا بیشترین سهم را از ثروت تولید شده در جامعه نصیب خود کرده‌اند، افراد طبقه متوسط و مردمی این کشور شاهد از دست دادن قدرت خرید خود و از دست دادن مشاغل خود بوده‌اند. گرایش قطبی شدن بیشتر جامعه آمریکا در سال‌های آخر ریاست جمهوری باراک اوباما مشهود بوده است. این روند موجب مأیوس و ناامید شدن بخش عظیمی از مردم طبقه متوسط آمریکا شده است. این نارضایتی همچنین به ایجاد جنبش‌های پوپولیستی و بسیار نیرومند در آمریکا دامن زده است.
کمتر از 1 درصد مردم آمریکا در حدود 80 درصد درآمدها را در اختیار دارند و در شرایط کنونی ثروتمندان، ثروتمندتر می‌شوند و اکثریت جامعه فقیرتر از گذشته می‌شوند و این موضع مشکل بزرگی است که آمریکا در حال حاضر با آن روبروست.

بی بی سی:ترامپ نماد جامعه سرخورده و دو قطبی شده آمریکاست.

وبسایت بی‌بی‌سی نوشت: میزان رأی منفی به کلینتون و عدم محبوبیتش، به تنهایی می‌تواند نشان دهد که شاید عده‌ای نامشخص از آن 60 میلیون مردمی که به سوی ترامپ آمدند به خاطر بیزاری از کلینتون به این مسیر افتادند.
چیزی که گذشته از بی‌اعتمادی به شخص هیلاری کلینتون مایه بیزاری از وی می‌شد آن بود که هیلاری نماد حفظ وضع موجود بود. خواست تغییر همین وضع موجود بود که در ترامپ تجلی کرد. مردم، درست یا نادرست، مبهم یا روشن، او را نماینده تغییر فرض کردند و کلینتون را مدافع وضع موجود. وضع موجودی که این مردم از آن راضی نبودند. این نارضایتی دو وجه مهم داشت؛ وجهی عملکردی و وجهی هویتی.
از نظر عملکردی باید بدانیم که مدت‌هاست که از هر 10 آمریکایی 6 تا 7 نفر فکر می‌کنند کشور «در جهت نادرستی» حرکت می‌کند. حدود 70 درصد از اوضاع و احوالی که در کشور می‌گذرد «ناراضی»‌اند. کارنامه عملکرد دولت اوباما فقط رضایت حدود نیمی از مردم را با خود دارد. 66 تا 75 درصد مردم از عملکرد کنگره (به عنوان یک کل) نیز ناراضی بودند. بنا به برخی نظرسنجی‌ها بیش از 50 درصد مردمی که پای صندوق‌ها رفتند از دولت «ناخشنود» یا «خشمگین» بودند. میان ناراضیان و راضیان از عملکرد دولت اوباما از نظر گرایش حزبی شکاف چشمگیری پدید آمده که در 60 سال گذشته سابقه نداشته است. این شکاف بیانگر افزایش شکاف ایدئولوژیکی مهم‌تری است که دست کم در دو دهه اخیر میان دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان به وجود آمده و جامعه را دوقطبی کرده است.
به این ترتیب، می‌توان گفت بیزاری از وضع موجود با بیزاری از شخص هیلاری کلینتون آمیخته شد و آرای جمهور‌ی‌خواهان را به سوی کسی سوق داد که اتفاقاً هیچ‌گاه جمهوری‌خواه نبوده است. جمهوری‌خواه نبودن ترامپ و نداشتن سمت دولتی به او کمک کرد تا از خود چهره‌ای بسازد در مقابل چهره‌های حاکم. این‌طور قلمداد شد که او یکی از «آنها» نیست؛ او یکی از قماش حاکمان و واشنگتن‌نشینان نیست.
وجه دیگر این نارضایتی را می‌شود در نارضایتی از ارزش‌هایی دانست که در این دهه‌ها از سوی نخبگان عمدتاً لیبرال‌تر در جامعه آمریکا ترویج شده است.
ترامپ با کنار گذاشتن این زبان از بیشتر آن مرزهای ممنوعه زبان سیاسی عبور کرد. او به این ترتیب زبان به تنگنای تنفس افتاده این بخش از مردم را آزاد کرد. همین گروه‌اند که می‌بینیم در قالب آن مناطقی از آمریکا که مردمش زاده آمریکا هستند (92 درصد)، جمعیت کمتری دارند (94 درصد)، روستایی محسوب می‌شوند (90 درصد)، تحصیلات کمتری دارند (92 درصد) و سفیدپوست هستند به ترامپ روی می‌آورند، مناطقی که با ارزش‌های لیبرال همراه نیستند.
در این میان، بی‌تردید برخی ویژگی‌های شخصی ترامپ هم به کمک این ویژگی‌های زمینه‌ای سلبی آمد و مسیر را برای او هموار کرد.
به علاوه، شیوه بیانی ترامپ آکنده از خشم و استهزائی بود که مردم ناراضی طلب می‌کردند، مردمی که احساس می‌کردند زندگی و ارزش‌هاشان نادیده گرفته شده و حالا در پناه ترامپ فرصتی داشتند تا اعضای همیشگی «باشگاه حاکمان» و نخبگان مروج ارزش‌های لیبرالی را نادیده بگیرند.
مردم بازنده خشمگین، در قامت ترامپ برنده‌ای همیشگی را می‌دیدند که سوپرمن‌وار، یک‌تنه، در برابر آدم‌های بد قصه ایستاده است و آن‌قدر قوی است که می‌تواند باز هم برنده باشد، می‌تواند عظمت آمریکا و آمریکایی را به او برگرداند. ترامپ این مردم خشمگین را آزاد کرد و به خیابان آورد. حالا این ترامپ است و عظمتی که آمریکا و آمریکایی باید منتظر بازگشتش باشند یا باز هم ناامید و خشمناک به خانه برگردند یا خشمشان را بر سر بی‌‌پناهان خالی کنند.

ایران

روابط حماس با ایران درحال ترمیم است


مسئول روابط خارجی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) اعلام کرد: روابط این جنبش با ایران اکنون در حال ترمیم است و در مسیر درست خود یعنی ادامه حمایت از مقاومت در برابراشغالگران پیش می‌رود. به گزارش ایسنا به نقل از العالم، «اسامه حمدان» با اشاره به روابط قدیمی حماس با ایران، گفت: هرگونه خللی در این روابط بدون شک تأثیر خود را خواهد گذاشت، ولی این روابط می‌تواند خودش را ترمیم کند، زیرا بر اصل حمایت از مقاومت و مسأله فلسطین استوار است. حمدان همچنین با تأکید بر ضرورت آشتی ملی فلسطین، موانع ایجاد شده در مسیر آن را تأسف‌بار خواند و گفت: با وجود این موانع، پیشرفت‌ها در این زمینه به کندی در جریان است.

 اعتراض به حکم متهمان سفارت عربستان

وکیل دو نفر از متهمان پرونده حمله به سفارت عربستان از ارجاع لایحه اعتراضی به حکم صادره طی هفته جاری خبر داد. به گزارش فارس، محمد نریمانی با بیان اینکه هفته جاری لایحه اعتراض خود به رأی صادره برای متهمان حمله به سفارت عربستان  تقدیم دادگاه می‌کنیم، ‌گفت: ما بارها تأکید کردیم که قصد این افراد اخلال در نظم و تخریب نبوده است. وی افزود: در این پرونده سه نفر به 6 ماه حبس محکوم شدند که یکی از آنها نیز موکل من بوده است. این حکم در حالی صادر شد که موکل من هیچ گونه سابقه قبلی هم نداشته است. نریمانی تصریح کرد: اطلاعات ناجا عنوان کرده بود که این سه نفر که برایشان 6 ماه حبس در نظر گرفته شده، ‌در جریان حمله به سفارت عربستان به عنوان لیدر فعالیت کرده بودند.

 انتقاد علم الهدی از تأسیس دفتر اتحادیه اروپا در ایران

آیت‌الله علم الهدی با تمجید از فیلم «یتیم خانه ایران» ساخته ابوالقاسم طالبی که حضور انگلیسی‌ها در ایران را طی سال 1295 تا 1297 به تصویر کشیده است، گفت: متأسفانه امروز می‌بینیم اتحادیه اروپا می‌خواهد در ایران دفتر سیاسی باز کند و برخی از این مسأله ذوق‌زده شده‌اند و خبر آن را عنوان می‌کنند. به گزارش خبرآنلاین، امام جمعه موقت مشهد در خطبه‌های نماز جمعه این شهر افزود: سه کشور اروپایی متخصصان و عناصر امنیتی خود را به‌عنوان سفیر به ایران فرستاده‌اند تا در کشور ما عامل نفوذی داشته باشند. وی گفت: از دستگاه قضایی تشکر می‌کنم که با همه قدرت مقابل این تأسیس ایستاده؛ دفتر اتحادیه اروپا جاسوسخانه دوم امریکا و مکانیزم و کارخانه نفوذ است اما برخی نخبگان ما اندازه
بچه حزب‌اللهی‌ها بصیرت ندارند.

 اتهامات بی‌اساس یمن علیه ایران

یک مقام یمنی ایران را به قاچاق اسلحه برای حوثی‌ها متهم کرد. به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری «مانشیت» عبدالملک المخلافی وزیر فراری امور خارجه  دولت یمن، روز چهارشنبه در یک گفت‌وگوی تلویزیونی با برنامه «بلاحدود» مدعی شد که قاچاق اسلحه ایران به حوثی‌ها همچنان ادامه دارد و امریکا، انگلیس و فرانسه از این امر آگاه هستند. گفتنی است مقامات کشورمان بارها این ادعاهای تکراری را تکذیب کرده‌اند.

جمهوری اسلامی

بادامچیان: در جریان رقابتها باید نقد منصفانه انجام شود

نایب رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: در جریان رقابتها باید نقد منصفانه، بدون تخریب و تهاجم انجام شود.
به گزارش ایرنا اسدالله بادامچیان افزود: با نزدیک شدن به انتخابات باید در یک جدول مشخص، برنامه‌های نامزدهای انتخاباتی مشخص باشد و نگاه شود به این که چه افرادی دنبال مقام و سهم خواهی هستند.
وی بیان کرد: هر دولتی نقاط قوت و ضعف خاص خود را دارد و باید بدون دعوا و با یک جمع مصمم و با برنامه هر گروهی تبلیغات خود را انجام دهد.
بادامچیان ادامه داد: در دورانی که باید داعش را منکوب کرد و به جنگ شایعه سازی‌ها رفت نباید با دعوا، اختلاف و جنجال به تخریب یکدیگر بپردازیم زیرا اینها علاج کشور نیست.
نایب رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی اظهار کرد: چهره‌های خدوم انقلاب باید نظام نوین تمدن اسلامی که مورد تایید رهبر معظم انقلاب است را بشناسند و نسل جوان را نیز آشنا با آن کنند.
بادامچیان اظهار کرد: ایران مرکز انقلاب، ولایت و هدایت است و در طول 37 سال از پیروزی انقلاب با رهبری حکیمانه رهبر معظم انقلاب ساختارها و ارزشهای خود را به پیش برده است.
وی گفت: همچنانکه نظام مارکسیسم و سوسیالیسم از هم پاشید، نظام امپریالیسم هم در حال فروپاشی است و در مناظره‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اوج بحرانهای درونی این کشور نمایان شد.

علی یونسی: روحانی برنده انتخابات 96 است


یک عضو ستاد انتخاباتی روحانی در سال 92 با تاکید بر این‌که «روحانی و تیم او از رقابتی که موجب پرشور شدن انتخابات می‌شود استقبال می‌کنند»، گفت: اجماع اصولگرایان بر یک گزینه باکفایت به پرشور شدن انتخابات و خلق حماسه‌ای دیگر کمک می‌کند، اما با این وجود چه انتخابات 96 پرشور باشد و چه کم‌سو برگزار شود برنده آقای روحانی است.
حجت‌الاسلام علی یونسی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره شرایط روحانی در انتخابات سال 96، اظهار کرد: پیش‌بینی من درباره انتخابات سال 96 این است که رقابت در این انتخابات نسبت به سال 92 برای روحانی بسیار راحت‌تر است؛ چرا که او رقیبی جدی ندارد.
وی خاطرنشان کرد: زمانی که کسی آقای روحانی را نمی‌شناخت و مردم قضاوتی درباره او نداشتند، او توانست با رای و استقبال بالایی رئیس‌جمهور شود. حال که امروز مردم او را می‌شناسند و توانسته بزرگترین موفقیت تاریخی را برای ملت به ارمغان بیاورد و همچنین شر تحریم‌ها را از سر ملت ایران بردارد و فضای بین‌المللی را تغییر دهد و در داخل نیز فضای آشتی ملی و دوستی سیاسی حاکم کند، موقعیتش برای پیروزی در سال 92 خیلی فراهم‌تر و بهتر است.
دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی درباره وضعیت رقبای روحانی در انتخابات پیش‌رو با بیان اینکه آنها دچار یک ضعف شدید هستند، اظهار کرد: متاسفانه رقبای آقای روحانی از ضعف شدیدی برخوردارند و نمی‌توانند اجماع کنند این در حالی است که چنانچه آنها اجماع کنند رقابت جدی‌تری شکل می‌گیرد و آقای روحانی و تیم ایشان از این رقابت که موجب پرشور شدن انتخابات می‌شود استقبال خواهند کرد.
وی تاکید کرد: انتخابات با مشارکت حداکثری به صلاح کشور است و انتخابات پرشور زمانی اتفاق می‌افتد که رقابت میان کاندیداها خیلی تنگاتنگ باشد.
وی همچنین درباره وضعیت اصولگرایان، گفت: اصولگرایان از این پتانسیل و قدرت برخوردار هستند که با اجماع بر روی یک شخصیت باکفایت به پرشور شدن انتخابات و خلق حماسه‌ای دیگر کمک کنند.
این عضو ستاد انتخاباتی روحانی در انتخابات سال 92 خاطرنشان کرد: در عین حال که معتقدیم حضور اصولگرایان باعث پرشور شدن انتخابات می‌شود اما باید بگویم که چه انتخابات 96 پرشور باشد و چه کم‌سو برگزار شود برنده آقای روحانی است.
برگزاری همایش پیش کنگره پانزدهم حزب مردم‌سالاری

همایش پیش کنگره پانزدهم حزب مردم سالاری دیروز در کانون توحید برگزار شد.


به گزارش ‌تسنیم همایش پیش کنگره پانزدهم حزب مردم سالاری با حضور دبیران کل احزاب، نمایندگان مجلس،فعالان سیاسی و شخصیت‌های اصلاح طلب در کانون توحید برگزار شد.
بر اساس این گزارش کنگره پانزدهم حزب مردم‌سالاری در 28 بهمن ماه سال جاری برگزار می‌شود.

علی‌اکبر صالحی دوشنبه در خانه احزاب ایران سخنرانی خواهد کرد


بیست و هفتمین جلسه شورای مرکزی خانه احزاب با حضور و سخنرانی رئیس سازمان انرژی اتمی برگزار خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری فارس، بیست و هفتمین جلسه شورای مرکزی خانه احزاب دوشنبه این هفته در محل ساختمان این مجمع صنفی و به ریاست قدرت علی حشمتیان برگزار خواهد شد.
در این جلسه علی اکبر صالحی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی حضور و سخنرانی خواهند کرد.

توصیه‌های محمد هاشمی به روحانی برای ماه‌های باقیمانده از دولت یازدهم

محمد هاشمی می‌گوید: دولت آن تدبیری که به مردم قولش را داده بود، این روزها باید بیشتر از آن استفاده کند و تغییری در کارهایش انجام دهد.
به گزارش خبر انلاین وی افزود:هر روز، در هر دولت مهم است. اما برای دولت روحانی از این جهت این ماه‌ها حائز اهمیت است که دولت باید سرعت عمل به وعده‌هایش را کمی بیشتر کند و یا اینکه تغییری در استراتژی‌اش دهد.
به گفته محمد هاشمی دولت یازدهم وقتی روی کار آمد، شرایط مناسبی نبود. بلاخره اتفاقاتی که در دولت نهم و دهم رخ داده بود، آثار فاجعه باری برای کشور داشت. در آن مقطع هم حسن روحانی، وعده‌هایی داد که الان مردم انتظار تحقق آن وعده‌ها را دارند. مردم هنوز مشکلات معیشتی و اقتصادی دارند. درست است که نرخ تورم تک رقمی شده است اما این تک رقمی شدن کافی نیست. بنابراین روی برخی امور بیشتر معطوف شود که از جمله حل مشکل بیکاری و مشکلات معیشتی مردم. با این حال اما این را هم باید در نظر بگیریم که دولت در عرصه‌هایی نیز موفق عمل کرد و باید درباره آنها صحبت کرد مانند حل و فصل پرونده هسته‌ای ایران که توسط تیم سیاست خارجی صورت گرفت.
محمد هاشمی در پاسخ به این سوال که دکتر روحانی برای اینکه بتواند عهده‌دار مسئولیت دولت دوازدهم هم باشد، باید روی چه مسائلی متمرکز شودگفت: به نظرم دولت باید الان باید زمانش را در نظر بگیرد. در واقع زمان مهم است. در مدیریت هم 2 اصل مهم وجود دارد یکی ثبات و بعدی زمان است. اگر بخواهید پروژه‌ای پیاده کنید، باید زمان داشته باشید. در عین حال نیز باید ثبات داشته باشید. اگر زمان کافی نباشد یا ثبات وجود نداشته باشد، قطعاً پیروزی میسر نخواهد شد. دولت باید در زمان باقی مانده به کارهای مهم کشور و حل برخی مسائل مورد توقع مردم، بپردازد و آنها را اطلاع دهد. یکی از مسائلی که وجود دارد، عدم اطلاع رسانی است. مثلاً در موضوع‌ترمیم کابینه، وزرا تغییر کردند اما دلیل استعفا، برکناری و یا جایگزینی به خوبی تشریح نشد و همین موضوع باعث ایجاد حواشی شد.

پیشنهاد تشکیل «جبهه اعتدال» با محوریت ناطق نوری

دبیرکل حزب اسلامی‌ایران‌ زمین از پیشنهاد تشکیل جبهه اعتدال با محوریت حجت‌الاسلام والمسلمین ناطق نوری خبر داد.
ابوالقاسم رئوفیان دبیر کل حزب اسلامی ایران‌زمین در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به دیدار اعضای شورای مرکزی تشکل متبوعش با حجت‌الاسلام ناطق نوری، اظهار کرد: در این دیدار درباره ضرورت شکل‌گیری و نقش‌آفرینی موثر احزاب در کار تشکیلاتی جامعه و نقش یاری‌رسان آنها به‌عنوان بازوی کمکی دولت بحث و گفت‌وگو شد.
وی افزود: همچنین در این دیدار حجت‌الاسلام ناطق نوری از بایدهای کار حزبی و تشکیلاتی به‌عنوان مشکلات امروز فعالیت‌های سیاسی یادکرد و با خاطراتی چند به بیان ضرورت‌های کار تشکیلاتی پرداخت.
دبیرکل حزب اسلامی ایران‌زمین حجت‌الاسلام ناطق نوری را از چهره‌ها و شخصیت‌های معتقد و آشنا به قواعد بازی در عرصه سیاست ورزی و یک چهره بالقوه حزبی دانسته و از برگزاری این دیدار ابراز خرسندی کرد.
رئوفیان با بیان اینکه حجت‌الاسلام ناطق نوری به عنوان یکی از معدود شخصیت‌های سیاسی معتقد به فعالیت‌های حزبی و معتقد بر اتخاذ مشی اعتدال در حرکت‌های حزبی است،گفت: حزب اسلامی ایران زمین بر اساس چنین شناختی معتقد است،حجت الاسلام ناطق نوری به خوبی می‌تواند از عهده تاسیس یک حزب فراگیر و با تشکیل جبهه‌ای متشکل از احزاب معتدل پروانه‌دار از دو جناح اصولگرا و اصلاح طلب که محوریتش با خود ایشان باشد، بر‌آید و فضای مناسبی برای نهادینه شدن تحزب در کشور فراهم آورد.لذا پیشنهاد ما تشکیل جبهه اعتدال با محوریت ایشان است که بی‌تردید اقدام به چنین امری حرکت در مسیر و نقشه راه مشخصی است که رهبر معظم انقلاب ترسیم فرموده‌اند که « راه صحیح، اصولگرایی اصلاح طلبانه است.»
وی افزود: در صورت تشکیل چنین جبهه‌ای با رویکرد اصولگرایی اصلاح طلبانه اطمینان داریم، نامزد پیشنهادی برای ریاست جمهوری و یا افراد معرفی شده برای مجلس و شوراها با استقبال و پذیرش بالای مردمی مواجه خواهند شد و با توجه به برخورداری منتخبین ازحمایت‌های بعدی، کشور به بهترین شکل ممکن اداره می‌شود، بی‌تردید رئیس جمهوری که از پشتوانه قوی احزاب برخوردار باشد، در اداره کشور موفق‌تر است.
دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین در بخش دیگری سخنانش، فعالیت حزب متبوعش را منحصر به فعالیت‌های انتخاباتی ندانسته، وبا بیان اینکه انتخابات را بهار کار احزاب و یک روی سکه فعالیت آنها می‌شمارد، روی دیگر سکه فعالیت احزاب را یاری رسانی به مجلس و دولت می‌داند.

یک نماینده سابق:مردم از چهره‌های سیاسی زده شده‌اند، دنبال برنامه‌اند!

به گزارش خبر انلاین بیژن نوابه نماینده سابق مجلس نوشت:هر چند هنوز در مباحث جناحی عناوین اصولگرا و اصلاح‌طلب استفاده می‌شود اما من به اصلش خیلی اعتقادی ندارم چون نه جناح اصولگرا و نه اصلاح طلب حرف جدیدی برای گفتن ندارند.
یکی از اشکالاتی که در دو جناح اصولگرایی و اصلاح طلبی داریم این است مانیفستی ندارند تا براساس آن فعالان سیاسی سنجش شوند و ادعاها و مواضع آنها مورد ارزیابی قرار گیرد بنابراین وقتی اصولگرایی و اصلاح طلبی فقط اسم و عنوان هستند نمی‌توانند شاخص و معیار مردم برای انتخاب باشند.
تحزب به رغم برخی مشکلاتش، از محسنات بسیاری برخوردار است چون حداقل ظرفیت شناسی می‌کند. امروز انتقال قدرت در کشورهای غربی در بدترین حالت به یک روز نمی‌کشد. دیدیم که کامرون نخست‌وزیر سابق انگلیس ظرف کمتر از نیم ساعت به ترزا می‌قدرت را منتقل کرد و آب از آب نیز تکان نخورد چون مردم احزاب کشور خودشان را براساس منویات، اساسنامه و مرامنامه می‌شناسند.
اما جریانات سیاسی در کشور ما هیچ تشکیلاتی ندارند حالا چه رسد به اینکه منویاتشان مشخص باشد؛ مانیفست ندارند تا بگویند نوباوه مدعی اصولگرایی دارای چه شاخصه‌هایی است که مردم برای خروج کشور از مشکلات فعلی به او رای دهند.
متاسفانه هیچ کدام از جناح‌های ما برای هیچ شرایطی برنامه ندارند، شاید کسی اتفاقی سر کار بیاید و خوب کار کند اما مشکل کشور با این موارد اتفاقی حل شدنی نیست. مشکل این است ما آدم خوب و مناسب بسیار در کشور داریم اما شناخته شده نیستند. ضمن آنکه شناخته شده هم باشند معلوم نیست بخواهند در انتخابات ریاست جمهوری نامزد شوند که از 4 سال پیش روی تمام جوانب آن کار کنند حالا اگر احزاب فعال باشند این خلاءها پر شود.
برخی می‌گویند چهره جدید امکان رای آوری‌اش در انتخابات ریاست جمهوری بیشتر است اما من معتقدم چهره قدیم یا جدید مهم نیست بلکه باید یک برنامه خوب تعریف کنند. الان مردم دیگر از چهره‌ها زده شدند اینکه یک نفر صرفا چهره باشد و برنامه جدید نداشته باشد، در شرایط مطلوبش می‌شود مثل دولت فعلی. فارغ از آنکه به فرد خاصی اشاره کنم می‌گویم هر نامزدی که در انتخابات ریاست جمهوری حرف تازه داشته باشد و برای حل مشکلات حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی راهکار عملی ارائه دهد با اقبال مواجه خواهد شد چون به لطف خدا الان مردم دارند برنامه محور می‌شوند. هرچه نگاه رای دهندگان به نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری فردی و جناحی نباشد آرا بیشتر به سمت انتخاب کاندیدای بهتر می‌رود.

خراسان

تصویب حقوق و مزایای جدید مدیران صندوق توسعه ملی

بر اساس جدیدترین مصوبات جلسه هیئت امنای صندوق توسعه ملی که با حضور حجت الاسلام روحانی رئیس جمهور برگزار شد، مقرر شده با توجه به اختیارات ناشی از ماده 84 قانون برنامه پنجم توسعه، مصوبه شورای حقوق و دستمزد در خصوص نظام پرداخت مربوطه به این صندوق به تصویب هیئت امنا برسد و در مرحله بعد، به هیئت وزیران ارسال خواهد شد تا در خصوص تصویب آن، در کابینه تصمیم گیری شود و در عین حال، میزان دریافتی اعضای هیئت عامل صندوق، از هیئت عامل بانک مرکزی بیشتر نباشد.

آرمان

تسلیت رهبرانقلاب برای درگذشت مرضیه دباغ

مقام معظم رهبری با صدور پیامی، درگذشت بانوی مبارز و انقلابیِ خستگی ناپذیر خانم مرضیه حدیدچی دباغ را تسلیت گفتند. متن پیام مقام معظم رهبری به شرح زیر است:«بسم‌ا... الرحمن الرحیم، درگذشت بانوی مبارز و انقلابیِ خستگی‌ناپذیر خانم مرضیه حدیدچی دباغ را به بازماندگان محترم و دوستان و همرزمان ایشان تسلیت می‌گویم. این بانوی شجاع و فداکار در دوران طاغوت در شمار مبارزان مؤمنی بود که زندان و شکنجه‌های شدید نتوانست او را از این راه دشوار منصرف کند و در دوران جمهوری اسلامی نیز در مسؤولیت‌هایی مانند فرماندهی سپاه پاسداران در همدان و نمایندگی مجلس شورای اسلامی و تدریس در دانشگاه و حضور در سازمان‌های خدماتی انجام وظیفه کرد و مفتخر به عضویت در هیات اعزامی امام راحل برای رسانیدن نامه معروف ایشان به سران شوروی سابق شد. غفران و رضوان الهی شامل حال این بانوی با اخلاص و فداکار باد. سید علی خامنه ای۲۷ آبان ۱۳۹۵.»

انتقاد امام جمعه قزوين از فساد در دولت قبل

خطيب جمعه قزوين با انتقاد از دست درازي به بيت‌المال گفت: هيچ‌كس در استان نمي‌خواهد مردم را به دولت بي‌اعتماد كند اما برخي كارها موجب نا اميدي مردم مي‌شود. حجت‌الاسلام قابل اظهارداشت: دزدي سه هزار ميليارد توماني در دولت قبل و هشت ميلياردي در دولت فعلي موجب نا اميدي مردم مي‌شود كه بايد جلوي اين تخلف‌ها را بگيريم. وی اضافه كرد: مردم از عملكرد مسئولان آگاهند و آن را زير ذره بين قرار مي‌دهند و اگر كسي تخلف كند حتما با واكنش و بي‌اعتمادي مردم روبه‌رو خواهد شد. قابل بيان كرد: برخي تلاش مي‌كنند خود را به دولت بچسبانند و ديگران را تحت تاثير افكار اشتباه خود قرار دهند كه بايد مراقب بود.

در صدور راي نهايت دقت و عدالت لحاظ شود

وزير دادگستري گفت: بايد در صادر كردن رأي و مطالعه و بررسي پرونده‌هاي قضائي نهايت دقت و عدالت را لحاظ كنيم تا كوچك‌ترين حقي از فرد يا افرادي ضايع نشود. حجت‌الاسلام مصطفي پورمحمدي افزود: رسالت اصلي قاضيان، وزارت دادگستري و دستگاه‌ قضائي اجراي عدالت در جامعه و افزايش سلامت اجتماعي است. وي افزود: كار قضائي و قضاوت بسيار سخت و حساس است و بايد در صادر كردن رأي و مطالعه و بررسي پرونده‌هاي قضائي نهايت دقت و عدالت را لحاظ كنيم تا كوچك‌ترين حقي از فرد يا افرادي ضايع نشود. پورمحمدي متذكر شد: با اجراي عدالت در جامعه، جرم و فساد در اجتماع كاهش و شاخص‌هاي سلامت اجتماعي افزايش مي‌يابد. وزير دادگستري گفت: بايد به سمت كاهش جمعيت كيفري در استان‌ها گام‌برداريم و اين مهم با كوشش براي پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي و ايجاد اشتغال برآورده مي‌شود.

راه‌اندازي دفاتر استاني خانه احزاب

رئيس خانه احزاب ايران گفت: هم اينك در استان‌هاي گيلان و خراسان رضوي دفاتر خانه احزاب تشكيل شده است و ان‌شاءا... تا پايان سال نيز همه دفاتر خانه احزاب در سراسر كشور راه‌اندازي مي‌شوند. قدرتعلي حشمتيان در همايش پيش كنگره حزب مردم سالاري در كانون توحيد اظهار كرد: متاسفانه عدم توجه مسئولان به احزاب باعث عقب ماندگي‌هايي در كشور در چند سال اخير شده است. وی گفت: متاسفانه تاكنون چندين بار به سران قوا درباره برگزاري جلسه مشترك اعضاي شوراي مركزي خانه احزاب نامه‌نگاري كردم اما آنها هيچ توجهي به اين نامه نداشتند. رئيس خانه احزاب ايران اظهار كرد: بر اساس مصوبه خانه احزاب، قرار شده است جلسات مشتركي را خدمت سران قوا داشته باشيم. وزرا نيز بايد در جلسات شوراي مركزي خانه احزاب حضور پيدا كنند و به ما گزارش كار ارائه دهند.

متهم اصلي آلودگي هوا

رئيس فراكسيون محيط زيست مجلس گفت كه انگشت اتهام اصلي در آلودگي هوا متوجه خودروسازهاي مهم كشور است. محمدرضا تابش ساخت وسايل نقليه موتوري با حداقل مصرف سوخت را يكي از راهكارهاي مقابله با آلودگي هوا عنوان كرد و گفت: انگشت اتهام اصلي در آلودگي هوا متوجه خودروسازهاي مهم كشور است كه علاوه بر كم توجهي به استانداردهاي ايمني، توجه كافي به استانداردهاي آلايندگي نمي‌كنند و در نتيجه خودروهاي ساخت داخل از نظر آلايندگي در سطح بالايي هستند. وي با بيان اينكه اقدام بازدارنده‌اي براي جلوگيري از آلودگي هوا صورت نگرفته، گفت: ما هنوز خودروهايي با سوخت ۱۰ ليتر در ۱۰۰ كيلومتر توليد مي‌كنيم. در حالي كه اگر ميزان مصرف سوخت خودروها از ۱۰ ليتر در ۱۰۰ كيلومتر به ۵ ليتر در ۱۰۰ كيلومتر برسد علاوه بر صرفه‌جويي در بخش اقتصادي، بخش عمده‌اي از مشكل آلودگي نيز حل خواهد شد.

احمدي‌نژاد ما خيلي بهتر از ترامپ بود

عضو تيم پيشين مذاكرات هسته‌اي ايران درباره نقشه راه برقراري درباره روابط پايدار و جامع ايران و اروپا بعد ازبرجام و ترامپ اظهار داشت: كسينجر وزير خارجه پيشين آمريكا اخيرا گفته كه هيچ كسي نمي‌داند سياست خارجي ترامپ چه خواهد بود. وي همچنين از تعبير انقلاب درباره انتخابات اخير آمريكا استفاده كرده است. جرايد معتبر آمريكا هم ترامپ را احمدي‌نژاد آمريكا خوانده‌اند. سيدحسين موسويان افزود: اينكه سياست خارجي ترامپ مشخص نيست، حرف درستي است اما آقاي احمدي‌نژاد ما خيلي بهتر از ترامپ بود زيرا او هيچ‌وقت نگفت كه من مسيحيان يا يهودي‌ها را از ايران بيرون مي‌كنم و دور مرزهاي ايران ديوار مي‌كشم با وجودي كه چند همسايه ما مثل عراق و افغانستان به نوعي گرفتار جنگ داخلي هستند.

مردم در سال ۹۲ به دنبال ناجي بودند

معاون پارلماني دولت سابق گرچه مي‌گويد راي مردم در سال ۹۲ به روحاني نتيجه تفرقه اصولگرايان بود اما تلويحا اين را هم اعتراف مي‌كند كه شرايط اقتصادي در آن سال به نحوي بود كه مردم دنبال يك ناجي بودند. لطف‌ا... فروزنده ادامه داد: من مي‌گويم اصولگرايي را بايد وسعت داد. بايد جبهه مومن انقلاب را جمع كنيم. اشتباه اين است كه ما گمان مي‌كنيم تمام عرصه سياسي به سه دسته اصولگرا و اصلاح‌طلب و اعتدالي‌ها تقسيم مي‌شود. بسياري نيروهاي انقلابي و ارزشمند هستند كه دغدغه و نگاه سياسي دارند و عضو هيچ گروهي نيستند.


شرق

 ناطق‌نوري:
به احمدي‌نژاد گفتم روی ابرها حرف می‌زنید


تسنیم: « ناطق‌نوری» در ديدار با حزب اسلامي ايران‌زمين، با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ٨٤ گفت: «سال ٨٤ در همین دفتر جلسه‌ای گذاشتیم، احمدی‌نژاد می‌گفت من برنامه دارم، مرحوم عسگراولادی هم حضور داشت. پس از آنکه احمدی‌نژاد حرف‌هایش را زد، مرحوم عسگراولادی رو به من گفت: این برادر ما احساس می‌کند اسلام را فقط او می‌فهمد، انقلاب را او به اینجا رسانیده و کشور را فقط او می‌تواند اداره کند. من نیز رو به احمدی‌نژاد گفتم، حرف‌هایت را خوب گوش دادم، یا سوادت خیلی بالاست و ما نمی‌فهمیم یا شما روی ابرها حرف می‌زنید که وی قهر کرد و رفت. بر همین اساس دیگر کاندیداها را نیز آوردیم، از آنها برنامه خواستیم، دفاع کردند و بعد هم دیدیم خیلی مایل نیستند کار تشکیلاتی پیش رود، من هم گفتم شما را به خیر و ما را به سلامت».«ناطق‌نوري» گفت: «باید در همه کارها به خبره آن کار مراجعه و از او سؤال کرد. خبره می‌‌تواند خبره را انتخاب کند و معنی حزب همین است. شورای مرکزی یک حزب کارشناس مسائل حزبی است که بدنه و عامه مردم در مسائل انتخابات باید به آن مراجعه کنند و او بتواند پاسخ‌گو باشد که متأسفانه نوعا احزاب ما این‌گونه نیستند که باید به این سمت حرکت کنیم تا بتوانیم خبره کار ریاست‌جمهوری یا مجلس را به جامعه معرفی کنیم، امروز بیشتر احزاب ما به تعبیر مقام معظم رهبری «قبیله‌اند» نه حزب!»او افزود: «تنها حزبی که می‌‌شد حزب نامید، حزب توده بود که در کف خیابان بود و هرکسی را که خوب حرف می‌زد؛ از کارگر حمامی که مثل لنین حرف می‌زند که سال ٤٦ هم به زندان افتاد، گرفته تا صف اتوبوس و قهوه‌خانه‌ها و مجالس ختم و...، همه افراد را به خود جذب می‌‌کرد. حزب توده سازوکار حزبی داشت و آن‌قدر قدرت گرفته بود که رژیم شاه نتوانست آن را از پا درآورد».«ناطق‌نوري» با اشاره به فعالیت احزاب در بعد از انقلاب، گفت: «بعد از انقلاب بهترین حزب، حزب جمهوری اسلامی است که هرچه داریم از آنجاست و از جیب آن داریم می‌خوریم؛ حزبی که با نظر امام تشکیل شد و بهترین شخصیت‌ها مانند رهبر معظم انقلاب ‌اسلامی، مرحوم شهیدبهشتی، هاشمی‌رفسنجانی و موسوی‌اردبیلی در رأس آن بودند. بعدها به تشخیص امام راحل و به دلیل عدم سازگاری با ساختار حکومتی فتیله‌اش پایین کشیده شد».او با بیان اینکه مشکل دیگر احزاب ما این است که آنها به قاعده کار حزبی آگاه نیستند، افزود: «در کشور ایتالیا میانگین عمر یک دولت ١,٥ است، دولت عوض می‌شود ولی کشور تکان نمی‌خورد، چراکه در این کشور سیستم وجود دارد و رئیس‌جمهور از هر حزبی باشد حق دارد مشاوران، وزرا و معاونان را از حزب خود برگزیند، اما از آن به پایین کارشناسان هستند که تعیین می‌کنند و رئیس‌جمهور حق ندارد مدیرکل یا رئیس اداره‌ای خاص را تغییر دهد، اما در کشور ما یک جناح روی کار می‌آید و همه را رد می‌کند، آن که رأی می‌آورد، کارکنان جناح رقیبش را کنار می‌گذارد».او با اشاره به تغییر وزرا، گفت: «ما قاعده بازی را بلد نیستیم، کشوری که ٣٧ سال حکومت جمهوری اسلامی دارد، نباید این‌گونه باشد، دکتر روحانی سه وزیر را که در مجلس قبلی رد شده بودند، پیشنهاد می‌کند و آنها در این مجلس رأی می‌آورند! چنین چیزی بار را به منزل نمی‌رساند».«ناطق‌نوري» درباره ارتباطش با احزاب مختلف، تصریح کرد: «من به‌عنوان فردی که بنیه دارم، نشاط دارم، حوصله کار تشکیلاتی دارم، نه افراطی هستم و نه تفریطی، خیلی‌ها از اصولگرا و اصلاح‌طلب، راست و چپ را هم قبول دارم و آنها نزد من می‌آیند».«ناطق‌نوری» در پایان خطاب به اعضای شورای مرکزی حزب اسلامی ایران‌زمین، گفت: «اگر می‌خواهید حزب شکل بگیرد، همین اعتدال را حفظ کنید و با همین فرمان بروید، جوانان را با آغوش باز بپذیرید، عنصر اخلاق را در کار حزبی فراموش نکنید که مهم‌ترین عامل موفقیت حضرت رسول در کار تشکیلاتی خلق نیکو بود و مواضع عادلانه و منصفانه‌ای را که آقای رئوفیان در مصاحبه‌ها دارد، حفظ کنید».

تمدید حکم تولیت آیت‌الله سعیدی
 در آستان حضرت معصومه(س)


پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه(س): آیت‌الله سیدمحمد سعیدی، در حکمی به مدت پنج ‌سال دیگر به‌عنوان تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) منصوب شد. متن این حکم به این شرح است:«بسمه تعالی؛ جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای سیدمحمد سعیدی، تولیت محترم آستان مقدس حضرت معصومه(س)؛سلام علیکم، پیرو حکم صادره مورخ ١٨/۹/١٣٨٩ از سوی مقام معظم رهبری مدظله العالی مبنی بر انتصاب جناب‌عالی به‌عنوان تولیت محترم آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها برای مدت پنج سال، همان‌طوری که قبلا به‌طور شفاهی ابلاغ شده است، مسئولیت جناب‌عالی به‌عنوان تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) برای یک دوره پنج‌ساله دیگر از سوی معظم‌له تمدید گردید. از خداوند متعال توفیق جناب‌عالی را مسئلت می‌نمایم. محمدی‌گلپایگانی».



نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات