صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸  ، 
کد خبر : ۲۹۶۷۴۱

از پیشنهاد نتانیاهو به ترامپ تا هشدار پوتین به ناتو

۱- پیشنهاد نتانیاهو به ترامپ: تحریم‌های بیشتر علیه ایران
برخی منابع خبری گفته‌اند نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار با رئیس‌جمهور منتخب آمریکا از وی خواهد خواست راهبردش را به جای لغو برجام بر وضع تحریم‌های بیشتر علیه ایران متمرکز کند. شبکه خبری بلومبرگ از قول برخی منابع با بیان اینکه بنیامین نتانیاهو در حال تدوین راهبردش در قبال ایران است، به تشریح سیاست‌های احتمالی پیشنهادی وی به دونالد ترامپ درباره تهران پرداخته است. همچنین، یک مقام صهیونیستی به بلومبرگ گفته است، انتظار می‌رود نتانیاهو بدون پیشنهاد برای لغو «برجام» از ترامپ بخواهد که رویکرد سخت‌گیرانه‌تری علیه برنامه هسته‌ای ایران اتخاذ کرده و تلاش‌های هماهنگ‌تری برای مهار سیاست‌های تهران در منطقه به کار گیرد.

۲- گزینه‌های ترامپ برای رئیس سیا، مشاور امنیت ملی و دادستان کل آمریکا
«دونالد ترامپ» گزینه‌های خود را برای رئیس سازمان سیا، مشاور امنیت ملی و دادستان کل آمریکا معرفی کرد. دفتر ترامپ در بیانیه‌ای اعلام کرد: «مایک پومپئو» نماینده جمهوریخواه کانزاس در مجلس نمایندگان آمریکا، گزینه ترامپ برای نشستن بر کرسی ریاست سیا است. نام پومپئو در خلال مذاکرات هسته‌ای به واسطه سخنرانی آتشین علیه ایران، آشناست. ژنرال بازنشسته «مایکل فلین» هم گزینه ترامپ برای مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور است. فلین هم در اتخاذ مواضع ضدایرانی، دست کمی از پومپئو ندارد. سناتور «جف سشن» هم که از حامیان سرسخت تروریستی خوانده شدن سپاه بوده است، برای نشستن بر مسند دادستانی کل آمریکا برگزیده شده است.

۳- اوباما: فیسبوک اصول اساسی دموکراسی را تهدید می‌کند!
به گزارش روزنامه «الوفد» مصر، باراک اوباما در نشست مطبوعاتی مشترک با آنگلا مرکل در برلین هشدار داد، سهل‌انگاری افراد در برخورد با اخبار بدون اطمینان حاصل کردن از درستی آنها، اصول اساسی دموکراسی را تهدید می‌کند. بررسی‌ها نشان می‌دهد، بیشترین اخباری که ظرف سه ماه منتهی به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در فیسبوک منتشر شد، عبارت است از: «پاپ از دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواه حمایت می‌کند» و «ویکی‌لیکس می‌گوید هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات‌ها به گروه تروریستی داعش سلاح فروخته است.» این اظهارات در حالی است که در جریان حوادث پس از انتخابات سال ۸۸، فیسبوک با حمایت شخص رئیس‌جمهور آمریکا از اغتشاشات حمایت می‌کرد!

۴- هشدار پوتین به ناتو: برای دفاع از روسیه هر کاری انجام خواهم داد
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه ائتلاف ناتو را «به شدت خطرناک» توصیف کرد و گفت: برای دفاع از روسیه و حفظ موازنه قدرت، هر کاری انجام خواهم داد. پوتین در دیداری که با فرماندهان نظامی روسیه داشت، از غرب به دلیل نادیده گرفتن توافقات مربوط به استقرار سامانه‌های موشکی انتقاد کرد و هدف از این اقدام را کسب مزیت در برابر روسیه دانست. وی اظهار داشت: هدف ما خنثی‌سازی هرگونه تهدید نظامی علیه امنیت روسیه، از جمله تهدیدهای مربوط به ایجاد پدافند دفاع موشکی است.

۵- کواکبیان: هر اصلاح‌طلبی که نامزد شود، مورد توجه قرار می‌دهیم
دبیر کل حزب مردم‌سالاری با بیان اینکه فعالیت شورای سیاست‌گذاری به پایان رسیده است، گفت: مبنای ما برای انتخابات سال ۱۳۹۶ شورای هماهنگی جبهه اصلاحات است. کواکبیان از دولت خواست، لایحه سه‌قلو وضعیت احزاب و حزبی شدن انتخابات، مطبوعات و انتخابات را برای جلب اعتماد مردم و نخبگان سیاسی به مجلس بفرستد. وی تأکید کرد: اگر در داخل حزب یا بیرون حزب، اصلاح‌طلبی بخواهد برای انتخابات سال ۹۶ نامزد شود، وی را مورد توجه قرار می‌دهیم؛ زیرا ما به سهولت چک سفید امضا نداده‌ایم.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات