تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲  ، 
کد خبر : ۲۹۶۸۱۳

گزارش روزنامه پاکستانی از راهپیمایی میلیونی اربعین

روزنامه پاکستانی «نیشن» با اشاره به حضور خیل عظیم شیعیان از سراسر جهان در مراسم راهپیمایی اربعین حسینی نوشت: بیش از ۲۰ میلیون زائر به مناسبت اربعین از نجف عازم کربلا هستند.
به گزارش گروه بین الملل بصیرت به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) روزنامه پاکستانی «نیشن» در گزارشی از کربلا با اشاره به حضور خیل عظیم شیعیان از سراسر جهان در مراسم راهپیمایی اربعین حسینی نوشت: بیش از ۲۰ میلیون زائر از نجف عازم کربلا هستند و این مسیر حدوداً ۸۳ کیلومتری را برای عزاداری چهلمین روز شهادت نوه گرامی حضرت محمد(ص) طی می‌کنند.
این روزنامه اعلام کرد: میلیون‌ها زائر شرکت‌کننده در راهپیمایی اربعین عمدتاً از عراق، پاکستان، ایران، بحرین، یمن و نیز کشورهایی مانند آمریکا، کانادا و سایر نقاط جهان هستند.
مصطفی، زائری از ایران که یکی از شرکت‌کنندگان در راهپیمایی اربعین است، می‌گوید: زائران با هدف تجدید قوای معنوی خود و همچنین یادآوری درس بزرگ امام حسین(ع) به جهانیان در این مراسم شرکت می‌کنند.
در این راهپیمایی حتی زنان و مردانی که دارای معلولیت‌های جسمی هستند نیز شرکت دارند تا به امام حسین(ع) و اهل بیت ایشان به خاطر فداکاری و از خودگذشتگی برای حمایت از اسلام ادای احترام کنند.
از کودک ۶ ماهه تا سالخوردگان ۸۰ ساله در میان این زائران هستند و برای مدت سه تا ۵ روز پیاده‌روی می‌کنند تا برای روز اربعین به حرم امام حسین(ع) در کربلا برسند.
این روزنامه پاکستانی در ادامه با اشاره به زیبایی‌های این مراسم شرح می‌دهد که برای راهنمایی و خدمت‌رسانی به زائران، موکب‌های فراوانی در مسیر وجود دارد که ضمن داشتن امکانات بهداشتی و نمازخانه، مکان‌هایی برای استراحت در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند.
در مجموع ۱۴۵۸ عمود در مسیر نجف به کربلا وجود دارد که عراقی‌ها با به نمایش‌گذاشتن بخشندگی و میهمان‌نوازی خود انواع غذاها، شیرینی‌جات، نوشیدنی‌ها، خرما، میوه‌های خشک و آب را با اشتیاق به زائران تقدیم می‌کنند.
عراقی‌ها حتی با ماساژ دادن، واکس زدن کفش‌ها، دوختن لباس‌ها و کیف‌های پاره‌شده به صورت رایگان به زائران کمک می‌کنند تا این مسیر را بپیمایند.
آن‌ها با اصرار از زائران دعوت می‌کنند که از امکاناتی که فراهم آورده‌اند استفاده کنند.
صدها دختر کوچک در مسیرهای زائران نشسته و به آنان دستمال می‌دهند یا با زدن عطر فضا را معطر می‌کنند.
دسترسی رایگان به اینترنت نیز برای زائران در طول مسیر فراهم شده که البته به دلیل تعداد بالای زائران، سرعت آن بالا نیست.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات