مرکزی >>  عمومی >> خبر 2تایی
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴  ، 
کد خبر : ۲۹۶۹۳۵

مولفه های لشکر مخلص خدا

امام خمینی (ره) ماه ها پیش از جنگ تحمیلی،دستور تاسیس بسیج مردمی را صادر فرمودند.گویی ابر تهدید را بالای سر کشور مشاهده می کردند.
امام خمینی (ره) ماه ها پیش از جنگ تحمیلی،دستور تاسیس بسیج مردمی را صادر فرمودند.پس از آغاز دفاع مقدس،همین نیروهای مردمی بسیج،برای دفاع از دین اسلام راهی جبهه ها می شدند و شجاعانه در مقابله دشمن بعثی جنگیدند.پس از پایان جنگ امام امت،بسیج را از الطاف جلیه خداوند متعال نامید که بر مردم ایران نازل شده است.بسیجیان از آن زمان تا کنون برای حفظ آرمانها و دستاوردهای انقلاب،تا پای جان ایستاده اند.بسیج و بسیجی به مولفه ها و مبانی خاصی اعتقاد دارد.این مولفه ها عبارتند از:
1 _ خدا محوری: یعنی مشروعیت قانون و مجری قانون، انحصاری دانستن قانون و مدیریت اجرایی برای خدا و جهاد مستمر برای تولید قدرت برای حاکمیت قانون و رهبری.
2 _ ولایت محوری: اعتقاد به پیوستگی پیامبرص و ائمه، همسانی اختیارات و اطاعت از ولی فقیه با پیامبر ص و ائمه و استمرار ولایت.
3 _ حق گرایی : شناخت معیار حق و باطل ، حرکت در چارچوب معیارها، سنجش خواص با معیارها و پرهیز از شخص گرایی و حزب گرایی.
4 _ تکلیف گرایی : انجام ماموریت با انگیزه الهی، عدم انجام عمل به صرف گرفتن نتیجه و پرهیز از استنباط سلیقه ای در تشخیص تکلیف.
5 _ نگرش وسیله ای به قدرت: یعنی قدرت مسئولیت و تکلیف آور است، توجه به الزامات تصدی مسئولیت، مشروع بودن وسیله نیل به قدرت و امانت بودن قدرت.
6 _ عقل گرایی : اتکا به برهان و حجت، پیروی از منطق و استدلال، پرهیز از قضاوت احساسی ومنفعل و پرهیز از تحجر.
7_ایثارکامل در راه هدف: انتخاب گری ارزشی، عدم تعلق به دنیا و آمادگی دفاعی همه جانبه در همه عرصه‌ها.
8 _ شناخت همه جانبه دشمن : باور به این که جهاد با نفس زیر ساخت مبارزه با سایر دشمنان است، مرزبندی با دشمنان داخلی و خارجی و عدم ترس از ملامتها.
9 _ جبهه شناسی : شناخت جبهه ها و جریانها، مرزبندی با جبهه ها و چهره های معارض و توجه به مصالح نظام در اقدامات و عملکرد ها.
10 _ برخورداری از مولفه های مدیریت جهادی : تخصص گرایی توام با تعهد، سرعت عمل همراه با دقت و عملگرایی هدفمند.
همچنین بسیج در نگاه مقام معظم رهبری،امام خامنه ای هم از جایگاه ویژه ای بر خوردار است.تا جایی که سالی یک بار در هفته بسیج دیدار مفصلی را با بسیجیان سراسر کشور برگزار می کند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات