صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸  ، 
کد خبر : ۲۹۷۰۶۷

گزارش روز/ پرسش افکار عمومی

در روزهای ناگوار، حادثه برخورد دو قطار مسافربری در سمنان، در روزهایی که اعضای مجالس نمایندگان و سنای آمریکا با اتحادی عجیب قانون تحریم‌های داماتو را (که به گفته حسن روحانی رئیس دولت یازدهم نقض فاحش برجام است) تنها با یک رأی منفی به تصویب رساندند، یکی از نمایندگان فراکسیون امید به دنبال جنجال‌آفرینی بود[...]
پایگاه بصیرت / سیدفخرالدین موسوی
یادداشت: در روزهای ناگوار، حادثه برخورد دو قطار مسافربری در سمنان، در روزهایی که اعضای مجالس نمایندگان و سنای آمریکا با اتحادی عجیب قانون تحریم‌های داماتو را (که به گفته حسن روحانی رئیس دولت یازدهم نقض فاحش برجام است) تنها با یک رأی منفی به تصویب رساندند، یکی از نمایندگان فراکسیون امید به دنبال جنجال‌آفرینی بود. محمود صادقی ابتدا در نطقی در مجلس به رئیس قوه قضائیه درباره حساب‌های دستگاه قضا تهمت می‌زند و سپس در یکی از شبکه‌های اجتماعی با این ادعا که سؤال دارد، در این باره جملاتی را منتشر می‌کند! موضوعی که با ورود دادستانی به دلیل وجود هشت شاکی خصوصی این نماینده مجلس و اعلام جرم علیه وی ابعاد گسترده‌تری به خود می‌گیرد، تا آنجا که صادقی با بی‌توجهی به حکم دادستانی و مقاومت در برابر مأموران و اعلام نشانی خانه خود در شبکه اجتماعی و دعوت از مردم برای حضور در برابر خانه‌اش، از پاسخگویی در این باره سر باز زده و بر مصونیت قضایی خود در جایگاه نمایندگی و پیگیری مسئله از طریق شورای نظارت بر رفتار نمایندگان تأکید می‌کند! البته اگرچه صادقی با توصیه برخی از افراد در دادستانی حضور می‌یابد و توضیحاتی درباره اظهارات خود می‌دهد، ولی این پایان جنجال‌آفرینی‌های او نیست! وی همچنان به انتشار جملات عجیب در شبکه‌های اجتماعی ادامه می‌دهد، تا آنجا که شعر معروف قاضی و دزد پروین اعتصامی را نیز منتشر می‌کند!
تا اینکه سرانجام روز گذشته، هم رئیس مجلس در صحن علنی در پاسخ به تذکر محمود صادقی که اعلام جرم علیه وی را خدشه‌دار شدن مجلس می‌داند، می‌گوید که حرف‌های شما تهمت و تکرار گفته‌های رسانه‌های ضد انقلاب بوده است که پیش از این نیز شخصاً به شما در این باره تذکر داده بودم اما شما گفته‌های خود را اصلاح نکردید و هم هیئت نظارت بر نمایندگان پس از برگزاری جلسه‌ای و بررسی عملکرد وی، رفتار و گفتار صادقی را خارج از حیطه نمایندگی و قابل پیگیری دانست! تا افکار عمومی با این سؤال روبه‌رو شود که چرا یک نماینده باید شأن نمایندگی مجلس را در حد یک اپوزیسیون در شبکه‌های اجتماعی تقلیل دهد و با تکرار ادعای رسانه‌های بیگانه در صحن علنی مجلس، وقت خانه ملت را که وظایف مهمی در راستای حل مشکلات کشور بر دوش دارد، بگیرد؟
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات