صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹  ، 
کد خبر : ۲۹۷۱۵۸

از سخنان بشار اسد در حلب تا لفاظی‌های فاشیستی در اروپا

سناتورهای آمریکایی خواستار انتشار اسناد محرمانه برجام شدند
در حالی که شماری از سناتورهای دموکرات از جمله گروه حامی توافق هسته‌ای ایران خواستار انتشار اسناد محرمانه برجام شدند، پایگاه خبری «دیلی بیست» گزارش داد، باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا این اسناد را در زمره اسناد طبقه‌بندی شده‌ای قرار داده است که تنها اعضای کنگره و مقاماتی که سوء‌پیشینه امنیتی ندارند، می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند؛ اگرچه عده‌ای معتقدند این اسناد اصلاً نباید طبقه‌بندی شده و محرمانه باشد. بر اساس این گزارش، این اسناد دربردارنده جزئیات معافیت‌های مربوط به روندهای بررسی استانداردهای هسته‌ای، تعهدات آمریکا در زمینه اقتصاد ایران و جزئیات مربوط به آزادسازی ۷/۱ میلیارد دلار از دارایی‌های ایران در ارتباط با تبادل زندانیان است. این گزارش می‌افزاید، انتظار می‌رود دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور بعدی آمریکا این اسناد را منتشر کند؛ اقدامی که مورد حمایت چند نفر از مقامات ارشد جمهوریخواه در کنگره آمریکا، از جمله سناتور «جان مک‌کین» رئیس کمیته نیروهای مسلح سنا است.

بشار اسد در حلب سخنرانی خواهد کرد
یک پایگاه خبری لبنانی نوشت: پس از گذشت شش سال از آغاز جنگ علیه سوریه اکنون زمان پایان آن فرا رسیده است. این مسئله در کشورهای اروپایی و روزنامه‌های آنان مطرح شده است. در واقع، حکومت سوریه به کمک برخی حامیان خود از تهران گرفته تا مسکو و پکن توانسته است پیروز شود؛ اما باید گفت که پایان جنگ برآیند تمایلات کشورهای غربی و عربی نیست؛ بلکه نتیجه استقامت مردم سوریه است که در کتاب‌های تاریخ درباره آن سخن خواهند گفت. حمایت دوستان و هم‌پیمانان دمشق و جانبداری آنان از انسانیت نیز مزید بر علت بود. زمان تغییر کرده است و بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه به اسطوره استقامت بدل شده است. او اکنون متن سخنرانی پیروزی را می‌نویسد تا به زودی آن را در حلب ایراد کند.

افزایش لفاظی‌های فاشیستی و بیگانه‌‌ستیزانه در اروپا و آمریکا
به گزارش روزنامه اتریشی «وینر سایتونگ»، «زید رعد الحسین» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد درباره فرسایش جهانی حقوق بشر و همچنین افزایش لفاظی‌های فاشیستی و بیگانه‌ستیزانه در بخش‌هایی از اروپا و آمریکا هشدار داد و گفت: سال ۲۰۱۶، سالی فاجعه‌بار برای حقوق بشر است. وی با اشاره به درگیری‌هایی، مانند جنگ سوریه، خشونت‌های وحشتناک از سوی گروه‌های افراطی مانند داعش، تغییرات آب‌وهوایی، تبعیض و نبود تعادل عظیم اقتصادی، گفت: شکست بسیاری از رهبران سیاسی در برخورد با این مسائل سبب شده است بسیاری از انسان‌ها در برابر پوپولیست‌ها که ترس، اختلاف و جدایی را گسترش داده و وعده‌هایی می‌دهند که نمی‌توانند به آن وفادار باشند، آسیب‌پذیر شوند.

۱۴ شرکت در دست همسر و فرزندان یک وزیر
احمد توکلی، رئیس هیئت‌مدیره سازمان «دیده‌بان شفافیت و عدالت» گفت: وزیری عضو هیئت‌مدیره ۱۸ شرکت بود که با فشار آنها را کنار گذاشت؛ اما امروز ۱۴ شرکت در دست همسر و فرزندان اوست. وی با بیان اینکه وقتی مفسدان در مجاری تصمیم‌گیری نفوذ می‌کنند، قانون به شکلی تنظیم می‌شود که انجام فساد به صورت قانونی به نفع آنها تمام ‌شود، تصریح کرد: در مجلس قبل به ‌دنبال تصویب طرحی برای مبارزه با سوداگری مسکن و زمین بودیم؛ از این رو اعلام کردیم ظرف پنج سال مالیات این بخش ۲۷ درصد شود؛ اما وزیر راه و شهرسازی نامه نوشت که این طرح تورم را بالا می‌برد و اجازه ندادند طرح عملیاتی شود!
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات