صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵  ، 
کد خبر : ۲۹۷۲۰۸

اخبار کوتاه یکشنبه 21 آذر

یک مقام آگاه درباره آخرین وضعیت باغات مرکبات شمال که طی دو هفته اخیر بر اثر بارش برف و سرمای زیاد با مشکل روبه‌رو شده است، اظهار داشت: از یک سو طبق برآوردها ۵۰۰ هزار تن از مرکبات شمال بر اثر سرما از بین رفته است و از سوی دیگر به دلیل عدم تنظیم بازار از سوی دولت، دلالان وارد بازار شده و آن را خراب کرده‌اند. وی افزود: پیش‌بینی ما این است که با این اوضاع برای تنظیم بازار شب عید با مشکل روبه‌رو شویم؛ از این رو دولت باید زودتر فکری به حال این موضوع بکند.
ولی‌الله سیف، رئیس بانک مرکزی در پاسخ به برخی اظهارنظرها درباره موضوع تبدیل واحد پول ایران به تومان اظهار داشت: در گذشته بحثی با عنوان رفرم پولی داشتیم و در آن حذف سه صفر یا چهار صفر مورد نظر بود که این مطلب سر جای خودش است. سیف در ادامه خاطرنشان کرد: تبدیل واحد پول ایران به تومان، تنها تطبیق قانون بر اساس عرف جامعه و به منظور ایجاد سهولت و احترام قائل‌شدن به فرهنگ و در حقیقت ایجاد سهولت روانی برای مردم است.
منابع میدانی از ورود نیروهای ویژه تیپ فاطمیون به شهر «تدمر» برای جلوگیری از پیشروی گروه‌ تروریستی داعش خبر دادند. روز گذشته گروه تروریستی داعش تا مرکز شهر راهبردی «تدمر» در شرق استان حمص پیشروی کرد و نیروهای سوری در حملات معکوس توانستند تروریست‌ها را تا شمال شهر تدمر عقب برانند. گفتنی است، ارتش سوریه با کمک نیروی هوایی ابتکار عمل را در دست گرفته و اوضاع به نفع ارتش در حال تغییر است.
در نشست اخیر کشورهای تولید‌کننده نفت، اوپکی‌ها توافق کردند مجموع تولید نفت خود را ۱/۲ میلیون بشکه در روز کاهش دهند. تولیدکنندگان نفت غیر اوپک نیز توافق کردند تولید نفت خود را در مجموع ۶۱۲ هزار بشکه در روز کاهش دهند. همچنین روسیه، مکزیک و قزاقستان توافق کردند تولید نفت خود را به ترتیب ۳۰۰ هزار،  ۱۰۰ هزار و ۵۰ هزار بشکه در روز پایین آورند.
بر اساس گزارش‌های غیر رسمی، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور منتخب آمریکا «رکس تیلرسون» را به عنوان وزیر خارجه جدید این کشور برگزیده است. تیلرسون ۶۴ ساله مدیر اجرایی «اکسون موبیل» غول نفتی آمریکاست و روابط بسیار نزدیکی با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه دارد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات