صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۷  ، 
کد خبر : ۲۹۷۶۲۵

حرف روز/ سیاست ناامن‌سازی ایران

سردار سرلشکر جعفری، طی سخنانی در همایش گرامیداشت سالروز فرمان امام خمینی(ره) مبنی بر تشکیل سپاه حفاظت هواپیمایی، امنیت را بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی دانست و گفت: امروز دامنه این امنیت از مرزهای ایران نیز خارج شده است[...]
پایگاه بصیرت / مصطفی قربانی
یادداشت: سردار سرلشکر جعفری، طی سخنانی در همایش گرامیداشت سالروز فرمان امام خمینی(ره) مبنی بر تشکیل سپاه حفاظت هواپیمایی، امنیت را بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی دانست و گفت: امروز دامنه این امنیت از مرزهای ایران نیز خارج شده است. سرلشکر جعفری در ادامه با اشاره به تلاش ناموفق عربستان، رژیم صهیونیستی و... برای ایجاد ناامنی افزود: علت اصلی امنیت امروز جامعه مردم و ایمان مردم به جمهوری اسلامی است.
در واقع می‌توان گفت، عمده تلاش عوامل مذکور برای ایجاد ناامنی در ایران، بر فعال‌سازی شکاف‌های قومی، زبانی و مذهبی در ایران، فعال‌سازی و تجهیز گروهک‌های معاند علیه نظام، به ویژه در مناطق مرزی و تلاش برای ایجاد وحدت و هماهنگی میان این گروهک‌های معاند است که در این زمینه باید به سه نکته توجه کرد:
۱ـ کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای، مانند آمریکا، عربستان و رژیم صهیونیستی که در پرونده‌های منطقه‌ای، مانند عراق، سوریه، یمن و بحرین خود را در مقابل جمهوری اسلامی شکست‌خورده می‌بینند، قصد دارند با این اقدامات به نوعی تمرکز ایران بر پرونده‌های مذکور را مختل کنند. ۲ـ همان‌طور که در بالا به طور تلویحی اشاره شد، به آشوب کشیدن فضای داخلی ایران، دامن زدن به اختلافات قومی، زبانی،‌ فرهنگی و...، یکی دیگر از مهم‌ترین اهداف کشورهای مذکور، با تمرکز بر مناطق مرزی کشور است. توضیح آنکه برخی مناطق مرزی دو شکاف زبانی و مذهبی با حکومت مرکزی دارند و افزون بر این، ضد انقلاب در این مناطق سابقه ایجاد درگیری و اقدامات ایذایی دارد. بنابراین، می‌توان گفت ضد انقلاب داخلی و حامیان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای درصدد هستند تا شکاف‌های نهفته را به شکاف‌ها و گسل‌های فعال تبدیل کرده و با کمک عوامل خارجی، مدل کشورهایی، مانند سوریه و عراق را در ایران پیاده کنند. ۳ـ تحرکات مذکور به طور دقیق رصد می‌شود و با نصرت الهی، اقدامات مؤثر و به‌هنگام رزمندگان سپاه اسلام و حمایت‌های مردمی، فرصت هرگونه اقدامی از ضد انقلاب و دشمنان گرفته شده است و از این نظر جای هیچ‌گونه نگرانی نیست؛ اما همواره باید مراقب نقشه‌های دشمن در شکل‌های متنوع باشیم.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات