صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳  ، 
کد خبر : ۲۹۷۷۳۹

اخبار کوتاه دوشنبه 6 دی

اندیشکده آمریکایی «علم و امنیت بین‌الملل» که سابقه‌ای طولانی در انتشار مطالب ضد ایرانی دارد، در گزارش اخیر خود به دولت جدید آمریکا توصیه کرده است با استفاده از نقاط ضعف برجام، عملاً از پیشرفت برنامه آب سنگین ایران جلوگیری کند. در این گزارش از «دونالد ترامپ» خواسته شده است امکان فروش آب سنگین از سوی ایران را از بین برده و در ضمن اجازه ندهد هیچ قطعه جدیدی با احتمال کاربری در تجهیزات آب سنگین، وارد ایران شود.
سرپرست مرکز نوغانداری (پرورش کرم ابریشم) وزارت جهاد کشاورزی گفت: با حمایت‌هایی که طی سه سال اخیر برای پرورش پیله کرم ابریشم انجام شد، در سال گذشته ۹۲۰ تن پیله کرم ابریشم تولید شده و در مقابل تنها ۱۸۳ تن پیله خشک وارد شده است. علی‌اصغر داداش‌پور افزود: توزیع رایگان نهال توت بین پرورش‌دهندگان کرم ابریشم و در اختیار قرار دادن نهاده با حداقل قیمت، از جمله کارهایی است که برای حمایت از تولید پیله کرم ابریشم انجام داده‌ایم.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: دولت یازدهم با جشنواره عمار مخالف است و در برگزاری آن کارشکنی می‌کند؛ به همین دلیل بودجه این جشنواره به صورت مطلوب تخصیص پیدا نمی‌کند. پژمانفر درباره وضعیت اجرایی شدن قانون امر به معروف و نهی از منکر نیز گفت: شخص رئیس‌جمهور به همه دستگاه‌ها ابلاغ کرده است تا از اجرای قانون امر به معروف و نهی از منکر امتناع کنند!
خبرگزاری «آسوشیتدپرس» اعلام کرد: مداخله نکردن بانک مرکزی در مدیریت بازار ارز و همچنین همکاری نکردن بانک‌های بین‌المللی در برگشت دلارهای نفتی سبب شده است ارزش پول ایران در شش ماه گذشته پس از برجام ۱۷ درصد کاهش یابد که این کار انتخابات ریاست‌جمهوری آینده را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد.
«عبدالامیر رشید یارالله» فرمانده عملیات نینوا از دفع حملات گروه تروریستی داعش به موصل و هلاکت بیش از ۷۰ تروریست خبر داد و گفت: تروریست‌های داعشی تلاش کردند به یگان‌های پلیس فدرال در جنوب البوسیف حمله کنند، اما ناکام ماندند.
وزارت دادگستری آمریکا با استناد به قانون انجام اقدامات فساد خارجی، شرکت داروسازی «توا»ی رژیم صهیونیستی را به دلیل پرداخت رشوه به مقامات روسیه، اوکراین و مکزیک به پرداخت ۵۲۰ میلیون دلار جریمه محکوم کرد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات