صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳  ، 
کد خبر : ۲۹۷۸۰۱

اخبار کوتاه چهارشنبه 8 دی

حجت‌الاسلام حمید روحانی، رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی ایران با اشاره به وعده‌های دولت تدبیر و امید گفت: نه‌تنها تحریم‌ها برداشته نشد؛ بلکه اضافه شد و اشرافی‌گری دوباره رواج یافت. ملت ایران انتظار داشت اختلاف طبقاتی کم شده و مشکلات مسکن و بیکاری حل شود؛ اما با شعار خرید هواپیما روبه‌رو شد؛ هواپیمایی که برای حقوقِ نجومی‌بگیران است یا اینکه درباره برطرف کردن مشکل روادید تلاش شد که این دغدغه سرمایه‌داران است؛  در حالی که ملت ایران دنبال اسلام و قانون الهی و همچنین حل مشکلات اقتصادی است.
محسن کوهکن در جلسه بررسی مواد گزارش کمیسیون تلفیق درباره برنامه ششم توسعه، با اشاره به بند ۱۱ ماده ۲۳ و بند آخر ماده ۲۲ آیین‌نامه داخلی مجلس در تذکری به هیئت‌رئیسه گفت: قبلاً عمدتاً برداشت ما از بند ۱۱، دفاع از اقتدار مجلس بود و با این برداشت، تذکرهای زیادی داده شد؛ اما هیچ‌گاه درباره منزلت و شأن صحبت نکردیم. آیا شأن برنامه پنج ساله توسعه کشور این است که ما اینجا نیم ساعت بحث کنیم که آیا از واردات نوشابه‌های گازدار عوارض بگیریم یا نگیریم؟
سخنگوی دولت یازدهم برخی خبرنگاران را به دلیل طرح پرسش از وی، افزون بر عدم پاسخگویی، به تعقیب قضایی تهدید کرد. در حاشیه جلسه علنی مجلس، «محمدباقر نوبخت» سخنگوی دولت یازدهم با حضور در راهروی مجلس شورای اسلامی وقتی با پرسش خبرنگاران پارلمانی و دوربین صداوسیما روبه‌رو شد، گفت: دوربین‌تان را خاموش کنید که اگر خاموش نکنید، شما را تعقیب قضایی خواهم کرد.
روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» ضمن اشاره به این مطلب که اشغالگران صهیونیست طی سه سال گذشته بیش از دو هزار باب خانه فلسطینی را تخریب کرده‌اند، نوشت: فلسطینیان در این بازه زمانی بیش از هزار و ۲۵۳ مورد درخواست در زمینه صدور مجوز ساخت‌وساز ارائه کرده‌اند که مقامات صهیونیستی فقط با ۳۵ مورد آنها موافقت کرده‌اند.
نتایج بررسی مؤسسه «کامکو» نشان می‌دهد، قیمت نفت در سال ۲۰۱۷ ممکن است به ۶۰ دلار و در سال ۲۰۱۸ به ۷۰ دلار برسد؛ اما قیمت بیش از ۵۰ دلار موجب افزایش تولید نفت شیل آمریکا خواهد شد و «برقراری توازن مجدد» در بازار را تا اواخر سال ۲۰۱۷ به تأخیر خواهد انداخت.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات