تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷  ، 
کد خبر : ۲۹۷۸۷۳
آيت‌الله هاشمي در ديدار با جمعي از استانداران سابق:

رد صلاحيت‌ها از مقعطي با دخالت سلايق سياسي تشديد شد

(روزنامه آرمان ـ 1395/01/31 ـ شماره 3018 ـ صفحه 2)

«وزير كشور مردانه ايستاد.» اين سخن بسياري از آگاهان به امور سياسي و انتخاباتي است. آناني كه از عملكرد تندروها كه از مدتي قبل از هر انتخابات آغاز و تا كمي پس از اعلام نتايج ادامه دارد، آگاه هستند به‌خوبي مي‌دانند وزير كشور و استانداران چه بار سنگيني را براي آرام نگه داشتن فضا متحمل مي‌شوند كه دولت يازدهم به‌خوبي اين‌بار را به مقصد رساند و كمتر شخصي را مي‌توان يافت كه نسبت به برگزاري انتخابات اسفندماه گلايه داشته باشد و البته تندروي‌ها در دولت اصلاحات هم از اقدامات دلواپسان دولت ياردهم كمتر نبود. از سوي ديگر استانداران بالاترين مقام در هر استان هستند كه آباداني و شكوفايي استان‌ها به تصميمات آنها بستگي دارد و اكنون كه آثار تحريم‌ها قرار است يك به يك از سر كشور برداشته شود پس نياز است كه استانداران در استان‌هاي تحت مديريت خود به اجراي ايده‌هاي جديد بپردازند. آيت‌ا... هاشمي از جمله شخصيت‌هاي كشور است كه همواره با توصيه‌هاي خود به استانداران در طي مسير آباداني كشور ياري رسانده است و از همين رو بود كه روز يكشنبه كه استانداران سابق به ديدار آيت‌ا... هاشمي‌رفسنجاني رفتند، او عملكرد آنان را ستود و ديدار با استانداران را يادآور كارهاي اجرايي كشور دانست و گفت: هميشه و الان هم اينگونه است كه استانداران مجري و عمل‌كننده برنامه‌هاي دولت در اقصي نقاط كشور بوده و هستند.
آيت‌ا... هاشمي‌رفسنجاني در پاسخ به ابراز نگراني‌هاي جمع استانداران از رد صلاحيت‌ها و ضرورت جلوگيري از نهادينه شدن اين شيوه در جامعه، گفت: برگزاري انتخابات پرشور و با حضور همه گروه‌ها، يكي از امتيازات انقلاب اسلامي در تاريخ ايران بود و متاسفانه از مقطعي، با دخالت سلايق سياسي، رد صلاحيت‌ها تشديد شد. آيت‌ا... هاشمي‌رفسنجاني، افزايش تدريجي آگاهي مردم و اراده آنان براي انتخاب شخصيت‌هاي مورد نياز جامعه از همه سلايق را از نتايج گسترش ابراز اطلاع‌رساني دانست و گفت: نمونه اين آگاهي، انتخابات رياست‌جمهوري سال ۹۲ بود كه مردم نشان دادند، علاوه بر سوابق گذشته شخصيت‌ها، تفكرات آنها براي آينده كشور را مي‌‌دانند.

انتخابات ‌اسفند ۹۴ مكمل ‌راهي ‌كه مردم شروع كردند

ايشان انتخابات اسفند ماه ۹۴ را مكمل همان راهي دانست كه مردم شروع كرده بودند و با اشاره به فضاي تخريبي قبل از انتخابات، گفت: همه تريبون‌ها و رسانه‌هاي متعلق به يك جناح و جريان خاص، جز تخريب رقبايشان، كاري نمي‌كردند، اما اين‌كار غيراخلاقي آنها نتيجه عكس داد و مردم در انتخابات كاري كردند كه آنها را به بهت فرو برد. آيت‌ا... هاشمي‌رفسنجاني، در بخش ديگري از سخنان خويش و در پاسخ به ابراز نگراني يكي از اعضا درباره ركود اقتصادي كشور، گفت: اين نگراني دلسوزان انقلاب و مردم، واقعي است و بايد براي برگشت كشور به روزگار رونق اقتصادي تلاش و به دولت كمك كنيم. ايشان با اشاره به مشكلاتي كه به خاطر تحريم‌هاي ظالمانه براي توليدگران به وجود آمده بود، گفت: به جاي يك راه‌حل مناسب و با استفاده از درآمدهاي نفتي و به خاطر آمارسازي‌هاي اشتغال، وام‌هاي بدون كارشناسي و نظارت دادند كه حاصل آن افزودن بدهكاري‌هاي ميليوني و ميلياردي به مشكلات توليدگران و صاحبان واحدهاي توليدي بود. رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اين مطلب كه «بايد با برنامه‌ريزي‌هاي ضربتي و حساب شده، تهديد نقدينگي كشور را به فرصت براي رونق توليد و خروج از ركود تبديل كنيم»، گفت: اخيرا دولت‌ تصميم‌هاي جدي و خوبي براي رونق اقتصادي با فعال كردن واحدهاي كوچك و متوسط تعطيل يا راكد شده گرفته و ابلاغ كرده است.

آيت‌ا... هاشمي‌رفسنجاني با بيان اين جمله كه «ايران ظرفيت و زمينه هر كاري را در جهت تقويت پايه‌هاي اقتصادي دارد»، به برنامه دانشگاه آزاد اسلامي در جهت تاسيس شركت‌هاي دانش‌بنيان و حمايت از مخترعان و مبتكران جوان پرداخت و گفت: اين دانشگاه با معرفي صاحبان طرح‌هايي كه از مرحله آزمايشي گذشته‌اند، به بانك‌ها و حتي ضمانت آنها، زمينه را براي تجاري‌سازي و توليد انبوه فراهم مي‌نمايد. رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، با تاسف بار خواندن اوضاع واحدهاي توليدي در گذشته، به شرايط شهرك‌هاي صنعتي اشاره كرد و گفت: واحدهاي فراواني كه مي‌توانستند به توليد و افزايش اشتغال كمك كنند، به خاطر سوء مديريت‌ كه وام‌هاي خوداشتغالي و زودبازده از مصاديق آن بودند، بر بيكاراني افزود كه بدهكار هم شده بودند. در آغاز اين ديدار آقاي ميرلوحي، گزارشي از فضاي استان‌هاي كشور در ايام قبل و بعد از انتخابات ارائه كرد و سپس آقايان سلطاني‌فر و اصغرنيا به بيان ديدگاه‌هاي خويش درباره ضرورت افزايش آمار اشتغال براي ۲۲ ميليون خانواده، تقويت پايه‌هاي اقتصادي و رونق توليد، تفاوت خادمان واقعي با مدعيان خدمت در جامعه و اهميت حفظ سلامتي شخصيت‌هاي خدوم انقلاب پرداختند.

http://www.armandaily.ir/fa/Main/Detail/148996

ش.د9503032

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات