تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷  ، 
کد خبر : ۲۹۷۸۶۶

آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني: سخره‌گيران مبارزه امروز ادعاي انقلابي‌گري دارند

(روزنامه آرمان ـ 1395/05/12 ـ شماره 3100 ـ صفحه 2)

ديروز آيت‌ا... هاشمي بار ديگر اشاره داشت به آناني كه تبحر خوبي در مانع تراشي دارند و همدلي مردم و مسئولان برايشان نه تنها اولويتي ندارد بلكه از هر اقدامي براي توقف آن بهره مي‌برند. او ديروز از عباراتي در سخنراني خود استفاده كرد كه نشان از آن داشت که زمان را براي بي‌پرده خطاب كردن دلواپسان مناسب دانسته و شايد آن روز كه حجت‌الاسلام والمسلمین طباطبايي استاد اخلاق در بستر بيماري به آيت‌ا... هاشمي گفت كه ناگفته‌ها را بگويد يكي از مقاصدش پرده برداشتن از هويت متحجران بود. هاشمي ديروز به روزهاي مبارزه بازگشت و از آناني گلايه كرد كه مبارزه را مشت به سندان كوبيدن مي‌دانستند و امروز ادعاي ديگر دارند. به هر حال ديروز آيت‌ا... هاشمي‌رفسنجاني در ديدار هيات رئيسه و روساي انجمن‌هاي فدراسيون آماتوري كارگري با ابراز تاسف از مانع تراشي‌هاي متحجران در كشورهاي اسلامي و به ويژه در ايران پس از پيروزي انقلاب اسلامي،گفت: اگر اين گروه‌ها به جاي تندروي، لااقل سكوت مي‌كردند، انقلاب اسلامي با توجه به ظرفيت‌ها، الگوي ملت‌هاي مسلمان مي‌شد. وي با يادآوري ضديت تندروها با مبارزان و شخص امام كه حتي در جلسات، مبارزه را با تعابيري چون«مشت به سندان كوبيدن» و«آب غربال كردن»، به سخره مي‌گرفتند و با قيافه حق به جانب مي‌گفتند:«جواب اين خون‌ها را چه كسي مي‌دهد؟»، افزود: همين جماعت در سال‌هاي اخير چنان ادعاي انقلابي‌گري دارند كه اگر جامعه سوابق سكوت آنان در مقابل چپاول‌هاي استبداد و استعمار را در تاريخ ثبت نمي‌كرد، امروز ادعاي پيشتازي با امام و مبارزان را داشتند. رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام،افزود: ما خوشحال مي‌شويم كه با درك حقايق، به انقلاب بپيوندند و براي سربلندي نظام تلاش كنند، اما به ياد داشته باشند كه با قديس‌سازي‌ها، به فكر فريب جامعه نباشند.

ورزش از ضرورت‌هاي زندگي است

آيت‌ا... هاشمي‌رفسنجاني در بخش ديگري ورزش را يكي از كارهاي بسيار ضروري در عصر ماشين دانست و گفت: در شرايطي كه اكثر كارها نشسته انجام مي‌شود، بي‌توجهي به ورزش، حذف تدريجي سلامتي فردي و نشاط اجتماعي است. رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، با ارائه تحليلي از تفاوت‌ها و شباهت‌هاي كارهاي بدني با كارهاي ورزشي، گفت: شادابي روحي حاصل از ورزش، ضرورت خستگي‌هاي جسمي كارگران پس از يك روز كاري است. آيت‌ا... هاشمي‌رفسنجاني، با اشاره به خاطرات دوران نوجواني خويش در روستاي بهرمان كه به كار به ويژه كشاورزي و ورزش سرگرمي توأمان بود، افزود: كارگران به خاطر تحركات جسمي، معمولا جزو افراد سالم جامعه هستند و اگر ورزش را هم همزمان با كار يا پس از آن، در دوران بازنشستگي، ادامه دهند، بر درصد سلامتي آنها مي‌افزايد. وي با يادآوري سوابق ورزش كارگري در تاريخ معاصر ايران، به سال‌هاي نخستين پس از پيروزي انقلاب و طرح مباحث مربوط به قانون كار در مجلس اشاره كرد و اظهارکرد: پس از جنگ كه سازندگي، برنامه اصلي كشور شده بود، ورزش مربوط به بخش‌هاي كارگري جدّي گرفته شد و يكي از وظايف وزارت كار در كنار توجه به ديگر نيازهاي معيشتي، جسمي و روحي كارگران، تاكيد بر برنامه‌هاي ورزشي بود.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، با بيان اين مطلب كه ورزش علاوه بر مردان، به خاطر شرايط جسمي زنان، از ضرورت‌هاي زندگي آنان است،گفت: اينكه بعضي از متحجران، ورزش را مغاير با شخصيت‌هاي زنانه مي‌دانند، از وصله‌هاي ناجور در تفكرات اسلامي است و بزرگان ديني ما، بدون تبعيض البته متناسب با شرايط جسمي آنان بر اهميت ورزش تاكيد مي‌كردند. آيت‌ا... هاشمي‌رفسنجاني در بخش ديگري از سخنان خويش، كارگران را سرمايه‌اي ارزشمند براي همه جوامع بشري دانست و تاکید کرد: با وجود رشد تكنولوژي و گسترش حضور ماشين در توليدات،‌ نياز به حضور نيروي انساني، هميشه رو به افزايش است. وي كارگري را سالم‌ترين شغل براي امرار معاش دانست و گفت: روحيات كارگران به گونه‌اي است كه نمي‌توانند مستبد باشند و حضور آنان در فضاي سياسي كشور براساس تفكرات ناب اعتدال اسلامي است.

http://www.armandaily.ir/fa/Main/Detail/159077

ش.د9503031

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات