تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷  ، 
کد خبر : ۲۹۷۸۶۵
بنشينند صحبت كنند تا كشور دچار اختلافات كينه‌توزانه نشود

دعوت هاشمي از عقلاي‌ قوم

پایگاه بصیرت / سارا خوشنویس

(روزنامه آرمان ـ 1395/01/19 ـ شماره 3008 ـ صفحه 1)

همدلي رمز پيروزي ملت است. اين مولفه را بزرگان در تمامی اعصار به ملت گوشزد مي‌كنند و مي‌خواهند شرايطي پديدار نشود كه برخي اختلافات در جامعه سبب نارضايتي و كدورت شود كه در اين صورت ضرر آن متوجه تمام ابعاد جامعه است. البته آيت‌ا... هاشمي در كنار هر توصيه پيشنهادي هم براي تحقق آن دارد مانند امروز كه همنشيني عقلاي قوم را توصيه كرد. ديروز دكتر ولايتي، معاونين و مديران مركز تحقيقات استراتژيك به ديدار آيت‌ا... هاشمي آمده بودند، او، همدلي و همكاري همه بخش‌هاي جامعه را يكي از ضرورت‌‌هاي اصلي شرايط امروز كشور دانست و گفت: با توجه به مجموعه مسائلي كه در منطقه اتفاق مي‌افتد، بهترين راه غلبه بر مشكلات و موفقيت، تقويت عوامل وحدت و پرهيز از موضع‌گيري‌هاي اختلاف برانگيز است.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبري در ديدار اخير نمايندگان خبرگان، گفت: دشمنان اسلام براي دامن زدن به اختلافات شيعه و سني برنامه دارند و شواهد نشان مي‌دهد كه ممكن است جنگ مذهبي، يكي از خطرات مهم در آينده باشد. آيت‌ا... هاشمي‌رفسنجاني، گسترش ويروس‌گونه تفكرات داعش در همه مناطق جهاني را پديده‌اي بسيار شوم خواند و گفت: داعش كه تاكنون با ادعاي خلافت اسلامي به دنبال سرزمين بود، وقتي حساسيت‌هاي جهاني و مخالفت‌هاي نظامي را ديد، با تغيير راهبرد به فكر نفوذ تروريست‌ها در كشورهاست كه امنيت جهاني را تهديد مي‌كند. رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، درباره مسائل داخلي نيز با تشريح اتفاقات ماه‌هاي اخير به ويژه ايام آغازين سال جديد، گفت: به نظر مي‌رسد عده‌اي مصالح نظام را كنار گذاشته و هدف اصلي آنها القاي ناتواني است. در حالي كه نا‌اميدي مردم در جامعه براي نظام، خوب نيست. ايشان نتايج انتخابات هفتم اسفند را نشان‌دهنده تفكرات بستر جامعه دانست و گفت: متاسفانه بعضي‌ها كه ظرفيت رقابت‌هاي انتخاباتي را نداشتند، به توهين به ملت روي آوردند كه اين نيز در مجموع به ضرر نظام تمام مي‌شود.

پيشنهاد آيت‌الله

آيت‌ا... هاشمي‌رفسنجاني، بيان منطقي نظرات و انتقادات منصفانه را براي پيشبرد اهداف انقلاب اسلامي و تسريع حركت كشور به سوي توسعه و پيشرفت، سازنده توصيف كرد و افزود: آنچه كه خوب نيست و به ضرر همگان است، تهديدهاي سياسي، تخريب‌هاي ضداخلاقي و توهين‌هاي اجتماعي است. رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، توجه به معيشت مردم و تلاش براي تقويت پايه‌هاي اقتصادي از طريق رونق توليد و ايجاد اشتغال را از ضرورت‌هاي اصلي كشور در شرايط فعلي دانست و گفت: مردم، خانواده‌ها و به ويژه جوانان نياز به اشتغال دارند. ايشان با بيان اين جمله كه «عقلاي قوم بنشينند و صحبت كنند تا كشور دچار اختلافات كينه‌توزانه نشود»، گفت: در بعد جهاني نيز نبايد بگذاريم دنيا در همبستگي داخلي و صداقت ايران در مواضع اصولي خود ترديد كند. آيت‌ا... هاشمي‌رفسنجاني، در بخش ديگري از سخنان خويش با ارائه تحليلي از اوضاع خطرناك كشورهاي منطقه به ويژه در عراق، لبنان، سوريه، يمن، ليبي، افغانستان و پاكستان، گفت: بايد براي ريشه‌كني انديشه تروريسم و حضور تروريست‌ها، برنامه‌ريزي‌هاي بلندمدت داشت.

مردمي بودن دانشگاه آزاد، افتخاري براي كشور است

دانشگاه آزاد در طي دوران فعاليتش با فراز و فرودهايي همراه بود و برخي بودند كه براي ناكام كردن آن به برنامه‌ريزي پرداختند كه آيت‌ا... هاشمي چندي قبل درباره آنها گفت: «نمي‌دانم چرا برخي‌ها به دانشگاه آزاد حسادت مي‌كنند، در حالي كه اين دانشگاه براي مردم است.» عصر ديروز هم كه رئيس، معاونين و مديران دانشگاه آزاد اسلامي و روساي واحدهاي اين دانشگاه در سراسر كشور با آيت‌ا... هاشمي ديدار داشتند، او تصريح كرد: مردمي بودن دانشگاه آزاد اسلامي، افتخاري براي كشور است. آيت‌ا... هاشمي‌رفسنجاني موفقيت‌هاي اين دانشگاه را از جمله دستاورد‌هاي خوب نظام اسلامي دانست و گفت: بايد خداوند را شكر كنيم كه چنين خدمتي به علم، دانش، فرهنگ، تحقيق و پژوهش كشور شده است. آيت‌ا... هاشمي‌رفسنجاني، مباحث مربوط به گداخت هسته‌اي را يكي ديگر از برنامه‌هاي علمي دانشگاه آزاد اسلامي دانست و با اشاره به حضور آقاي قرآن‌نويس در جمع محققان جهاني اين علم، گفت: گداخت هسته‌اي مثل شكافت هسته‌اي نيست، بلكه علمي كاملا سالم است. رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، با بيان سير ساخت نخستين نيروگاه آن در عالم، گفت: مواد اوليه آن در دنيا نامحدود است كه قسمت عمده آن آب درياست. ايشان برنامه‌ريزي براي مقابله با خشكسالي‌هاي آينده را يكي ديگر از برنامه‌هاي اين دانشگاه دانست و با بيان امتيازات علمي و دانشگاهي اين كار، گفت: اگر بتوان با سيستم گلخانه‌اي به توليد انبوه محصولات كشاورزي برسيم، مردم استقبال مي‌كنند. وي گفت: اميدوارم در سالي كه رهبري شعار آن را اقتصاد مقاومتي قرار داده‌اند، گام‌هاي عملي مهمي‌برداريم. آيت‌ا... هاشمي‌رفسنجاني در پايان گفت: موفقيت‌هاي دانشگاه آزاد اسلامي آدمي را سرشوق مي‌آورد، صميمانه خداوند بزرگ را به خاطر فرصتي كه در جهت خدمت به دانش و فرهنگ كشور براي ما ايجاد كرده است، شكر مي‌كنيم.

http://www.armandaily.ir/fa/Main/Detail/147778

ش.د9503036

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات