تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۵  ، 
کد خبر : ۲۹۷۹۲۵
سردار سلامي در همايش اقتدار و امنيت:

حصر سران فتنه كوچك‌ترين اقدام نظام در برابر آنهاست

(روزنامه جوان – 1395/10/08 – شماره 4989 – صفحه 5)

جانشين فرمانده كل سپاه با اشاره به اينكه حصر سران فتنه كوچك‌ترين اقدام نظام در برابر آنهاست، عنوان كرد كه خيانت سران فتنه يك خيانت خطرناك، ويرانگر و نابخشودني است.

به گزارش تسنيم، سردار حسين سلامي ديروز در همايش امنيت و اقتدار كه در دانشگاه افسري و تربيت پاسداري امام حسين(ع) برگزار شد، با اشاره به حماسه 9 دي اظهار داشت: حقيقتاً 9دي حماسه تاريخي و جاودان ملت ايران بود.

وي با اشاره به پيروزي ارتش سوريه بر تروريست‌ها در حلب، اين پيروزي را شگفت‌انگيز و تاريخ‌ساز براي امت اسلام توصيف كرد و افزود: شكوه، عظمت، اقتدار و منزلت والا در نظام جهاني و ساختن يك شخصيت و هويت توأم با عزت به خودي خود حاصل نمي‌شود و بايد بدانيم كه جز در پرتو ايستادگي و صبر و مبارزه و مجاهدت نمي‌توان در جهان امروز به عنوان يك جامعه مستقل و آزاد زيست. سردار سلامي تصريح كرد: آنچه براي بررسي و نشان دادن ابعاد عظيم اين واقعه شگفت‌انگيز و در عين حال دل‌انگيز و شيرين مي‌توان بيان كرد، اين است كه سوريه به لولاي دروازه روياهاي راهبردي امريكا و متحدان منطقه‌اي او در شش ساله اخير تبديل شده بود.

جانشين فرمانده كل سپاه ادامه داد: ما در تاريخ انقلاب مسير بسيار سختي را پيموده‌ايم و همه آنچه امروز به عنوان عناصر هويت ايران بزرگ در جهان مي‌شناسيم مرهون آزمون‌هاي موفقي است كه ملت ايران در پرتو هدايت‌هاي الهي رهبران خود در منظر قضاوت جهان به نمايش گذاشته‌اند و همه اين مبارزات چند وجهي و همه‌جانبه در طول تاريخ انقلاب، مقياسي جهاني داشته‌اند.

سردار سلامي دفاع مقدس را درسي بزرگ براي دشمنان انقلاب دانست و گفت: ابعاد پيروزي جبهه اسلام بر دشمن در جنگ هشت ساله زبانزد همه است، اگر جنگ تحميلي هشت ساله بر هر كشور ديگري تحميل مي‌شد اركان حكومت آن فرو مي‌ريخت.

وي با يادآوري قدرت نظامي شوروي سابق و امريكا در دوران دفاع مقدس و حمايت آنان از صدام، تصريح كرد: آنها با كمك اروپا همه كاري كردند تا از ظهور يك شخصيت و ضلع جديد در هندسه قدرت جهاني جلوگيري كنند و آمده بودند تا دوباره به تاريخ كشور ما برگردند، اما برآوردهاي‌شان دچار خطا شد و اولين عناصر قدرت و شكوه انقلاب اسلامي در دوران دفاع مقدس شكل گرفت كه جوانان حاضر بودند از جان خود بگذرند، اما در مقابل دشمن تسليم نشوند و براي همين بود كه ايران تبديل به كشوري نفوذناپذير و تسخيرنشدني شد و ما امروز بايد بدانيم كه براي پيشرفت بايد استقامت كرد، هر چند مي‌دانيم كه جنگ استكبار عليه ملت ايران با پايان دفاع مقدس خاتمه نيافت.

جانشين فرمانده كل سپاه ادامه داد: دشمنان در يك موضوع با يكديگر اشتراك فكري داشتند و مي‌دانستند اگر انقلاب اسلامي تبديل به الگو در جهان شود، راه تنفس‌شان تنگ خواهد شد و بر همين اساس بعد از ناكامي در جنگ سخت به عرصه‌هاي ديگر مانند اقتصاد ورود كرده و يك جنگ جدي با گستره جهاني را ايجاد كردند و اين كار هم با هدف از تعادل خارج كردن نظام و ايجاد نارضايتي مردمي و آشوب اجتماعي و سياسي و نهايتاً پذيرش شرايط استكباري جهاني صورت گرفت.

سردار سلامي با بيان اينكه جنگ استكبار با ايران اسلامي هيچ‌گاه متوقف نشده است، اظهار داشت: ببينيد تابعيت و پيروي از امريكا در مسائل منطقه‌اي چه وضعيتي را براي تركيه ايجاد كرد، يك كشور ناامن و بي‌ثبات و رو به افول و زوال اقتصادي و نامطمئن نسبت به آينده و محمل يك كودتاي بزرگ؛ اين وضعيت تركيه است، در حالي كه اين كشور مثال كساني بود كه مي‌گفتند با مدل انقلاب اسلامي نمي‌توان به پيشرفت رسيد.

وي خاطرنشان كرد: دشمن به دنبال متوقف كردن توان موشكي و پيشرفت هسته‌اي بود تا به نوعي ايران را فلج كند و در پي آن ما به آنها التماس كنيم، اما مگر اين خواسته آنها اتفاق افتاد؟ برخلاف ميل و خواسته دشمنان، ايران امروز به بركت انقلاب اسلامي يك قدرت منطقه‌اي بزرگ است و ديگر هيچ قدرتي ما را تهديد نمي‌كند؛ داراي سيادت سياسي است و تحريم نه تنها نتوانست تأثير بگذارد بلكه جامعه ما را به خود و خدا متكي كرد و ديگر در گفت‌وگوي مقامات امريكايي صحبت از گزينه‌هاي نظامي نيست.

سردار سلامي افزود: فتنه 88 يكي از خطرناك‌ترين توطئه‌هاي دشمن عليه انقلاب اسلامي بود، فتنه 88 يكي از تلاش‌هاي دشمن عليه انقلاب پس از ناكامي در عرصه جنگ سخت بود و زهرهاي ويرانگر اين فتنه بزرگ مي‌رفت تا بدتر و خطرناك‌تر از دوران دفاع مقدس، شيرازه فرهنگي و اجتماعي و باورهاي مردم را در معرض خطر قرار دهد.

جانشين فرمانده كل سپاه با بيان اينكه اين فتنه يك اتفاق نبود و تراكم بيش از 30 سال تلاش و برنامه‌ريزي دشمنان خارجي و داخلي عليه انقلاب اسلامي بود كه بر سيماي نوراني نظام چنگ زد و براي مدتي اعتبار نظام را مورد هدف قرار داد و به دنبال خارج كردن نظام از تعادل امنيتي و سياسي بود، اضافه كرد: خيانت سران فتنه يك خيانت منحصر‌به‌فرد، خطرناك، ويرانگر و نابخشودني است و هرگز وجدان بيدار ملت ايران كساني را كه دستور شكستن نظام را صادر مي‌كردند و مي‌خواستند نظام ما را تحويل بيگانگان دهند، نمي‌بخشد.

سردار سلامي بر همين اساس خاطرنشان كرد: حصر اين افراد و طرد از ذهن جامعه كوچك‌ترين اقدام نظام اسلامي در برابر آنهاست. وي تشديد تحريم‌هاي جهاني عليه ايران را يكي از آثار فتنه‌گران دانست و گفت: 9 دي از ايام الهي است و ملت ايران شكوهمندترين آزمون خود را به نمايش گذاشت و تير خلاص بر قدرت‌هاي بيگانه و عمال داخلي آنها زد. اين روز، روز بصيرت و اقتدار و روز خاموش كردن آرزوهاي كساني بود كه مي‌خواستند نور خدا را خاموش كنند.

http://javanonline.ir/fa/news/829699

ش.د9503135

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات