تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴  ، 
کد خبر : ۲۹۷۹۵۵

فرمانده كل سپاه: برجام هرگز سند افتخار نيست!

(روزنامه آرمان - 1395/01/18 - شماره 3007 - صفحه 2)

فرمانده كل سپاه با اشاره به آمادگي‌هاي همه‌جانبه سپاه براي مقابله پيروزمندانه و قاطع با تهديدات دشمنان تاكيد كرد: سال‌ها است با فرض جنگ گسترده با آمريكا و متحدانش، قدرت ساخته‌ايم. سرلشكر پاسدار محمدعلي جعفري اظهار كرد: حفظ ظرفيت بقا در انقلاب اسلامي متناسب با شرايط منطقه و كمك به پيشرفت آن، اساس پاسداري غيرمحافظه‌كارانه ما از انقلاب اسلامي است. سرلشكر جعفري با بيان اينكه نبايد نگران رفتارهاي ضدانقلابي بعضي از اشخاص منتسب به انقلاب و نظام بود، خاطرنشان كرد: در مسير انقلاب متاسفانه بزرگاني حتي در مقياس جانشيني حضرت امام رحمه‌ا...، كه به دليل فقدان درك و موقعيت ممتاز انقلاب و تحريك‌پذيري از سوي عناصر بيگانه و ضدانقلاب از مسير انقلاب كه توسط رهبري انقلاب تعريف شده بود منحرف شدند، اما انقلاب اسلامي قدرتمند‌تر از گذشته و به دور از تعلق به اشخاص، شكافتن مسيرهاي جديد در جغرافياهاي دوردست را رقم زده و مي‌زند.

فرمانده كل سپاه تاكيد كرد: تفكرات سياسي كه در تعارض با انقلاب اسلامي و مسير حق باشد پايدار نمي‌ماند، اين تفكرات حتي اگر هم در مقطعي تشكيل دولت و مجلس بدهند پس از مدتي با اراده مردم از جغرافياي سياسي كشور و انقلاب كنار گذاشته مي‌شوند. در عين حال نبايد از نظر دور داشت كه همواره نفوذ آمريكا در كشورهاي مختلف از مسير جريان‌سازان معارض غرب‌گرا عبور كرده است و اين استراتژي موفق را آمريكا درباره ما نيز دنبال مي‌كند.

برجام هرگز سند افتخار ‌تلقي نشده و نخواهد شد

فرمانده كل سپاه در بخش ديگري از سخنان خود با طرح اين سوال كه آيا برجام مي‌تواند الگويي براي حل ساير مشكلات محسوب شود؟ گفت: برجام هسته‌اي اگر به عنوان يك الگو تلقي شود، نشانهٔ كوتاهي فكر و نوعي خود تحقيري است. افرادي هم كه امروز از سريال برجام‌ها سخن مي‌گويند، ناخواسته‌ همان مسير ضدانقلاب را در پيش گرفته‌اند و مي‌خواهند مردم بزرگ ما را تحقير کنند. وي تاكيد كرد: نتيجهٔ تفكر ارزش گذارانه به تعامل با جهان بدون محاسبات انقلابي، ايستادگي و مقاومت براي تحقق اهداف و مصالح نظام و كشور، غربزدگي مزمن خواهد بود. سرلشكر جعفري برجام را نسخه حداقلي احقاق حق مردم ايران دانست و اظهار كرد: برجام هرگز به عنوان يك سند افتخار تلقي نشده و نخواهد شد. هرچند مقاومت هسته‌اي ملت ايران كه دشمن را مجبور به تغيير استراتژي ساخت، يك افتخار بود اما اين مقاومت با بخشي از نتيجه آنكه برجام بود متفاوت است.

وي تصريح كرد: برجام يك نسخهٔ ديپلماسي است كه با فرجام نامعيني كه بخش اعظم آن تعهدات دشمن بدعهد و كينه توز است، نمي‌تواند مدل رفتار حاكميتي نظام در موضوعات ديگر قلمداد شود. سرلشكر جعفري در تشريح عوامل و عناصر اصلي تاثيرگذار در مقاومت هسته‌اي ايران اسلامي گفت: مقاومت هسته‌اي مربوط به شجاعت انقلابي رهبري عزيز در هدايت انقلاب و مواجهه با تهديد نظام سلطه، مجاهدت علمي دانشمندان در آزمايشگاه‌ها و تاسيسات هسته‌اي، صبر انقلابي مردم، ايستادگي برابر تحريم‌ها و بالاخره مربوط به پيوند ناگسستني مردم و رهبري است. وي با اشاره به برخي زمزمه‌ها و تلاش‌ها در مطرح ساختن سريال برجام‌ها تصريح كرد: در سال‌هاي دور و نزديك، ما هرگز به برجام‌هاي ديگر فكر نمي‌كنيم و به غلبه بر دشمن و خاموش كردن صداهاي تهديدآميز آنان و ايستادگي روي اصول و ارزش‌هاي انقلابيمان مي‌انديشيم. فرمانده كل سپاه تاكيد كرد: مردم ما با اكراه اين برجام را پذيرفتند مگر اين برجام تاكنون چه نتايجي براي مردم داشته كه برجام‌هاي ديگري را بپذيريم؟

از جنگ استقبال نمي‌كنيم

سرلشكر جعفري در واكنش به مواضع و اظهارات اخير دولتمردان آمريكايي در موضوع موشكي كشور نيز گفت: سال‌هاست ما با فرض جنگ گسترده با آمريكا و متحدينش قدرت ساخته‌ايم و همه ظرفيت‌ها و توانمندي خود را براي پيروزي‌هاي قاطع در برابر چنين دشمناني گسترش داده‌ايم. ما قبل از آنكه براي گزينه‌هاي سياسي و ديپلماتيك آماده باشيم براي گزينه نظامي آماده شده‌ايم. فرمانده كل سپاه تاكيد كرد: ما از جنگ استقبال نمي‌كنيم، اما به گزينه نظامي اگر پيش‌آيد، مانند هشت سال دفاع مقدس به عنوان يك فرصت نگاه مي‌كنيم و آمريكا هم مثل گذشته هيچ غلطي نمي‌تواند بكند. وي با اشاره به دستاورد‌ها و توانمندي‌هاي موشكي سپاه و تاكيد بر ادامه مسير توسعه آن تصريح كرد: موشك‌هايمان كه دقيق‌تر و ويرانگر‌تر شده‌اند بيش از پيش تكثير خواهند شد.

فرمانده كل سپاه در ادامه پيرامون نگاه و رفتار سپاه در قبال اقدامات اخير برخي از كشورهاي عربي درشوراي همكاري خليج فارس گفت: رژيم‌هايي نظير عربستان، بحرين و مانند آنها، مظهر عقب ماندگي سياسي مدرن هستند و سپاه براي پاسخ به گستاخي‌ها و رفتار سفيهانه آنها، كه ناشي از تكيه به قدرت آمريكاست با طراحي و برنامه‌ريزي، آمادگي‌هاي لازم را ايجاد كرده و منتظر دستور است. مطمئن هستيم مردمان سرزمين‌هاي عربي به زودي تيغ‌هاي انتقام را برخواهند كشيد. سرلشكر جعفري با تاكيد بر اينكه «ما همچنان از بقاي نظام سوريه و حاكميت و يكپارچگي سرزميني آن حمايت مي‌كنيم و هرگز اجازه تجزيه هيچ يك از سرزمين‌هاي اسلامي را نخواهيم داد» گفت: ما تجزيه را يك راهبرد انگليسي، آمريكايي و صهيونيستي مي‌دانيم، لذا هرگز اجازه تضعيف ملت‌هاي مسلمان را نداده و از فلسطين نيز همانند گذشته با همه توان و قدرتمان دفاع خواهيم كرد.

فرمانده كل سپاه در بخش ديگري از سخنان خود با ارزيابي روند اجراي سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي در كشور و مسئوليت نهاد‌ها و دستگاه‌ها در اين عرصه گفت: ارزيابي‌ها نشان مي‌دهد حركت نهادهاي مسئول و دستگاه‌هاي اجرايي براي تحقق اقتصاد مقاومتي ضعيف و غيرقابل قبول بوده و نيازمند جهش‌هاي جدي در اين عرصه هستند. وي با بيان اينكه «مجلس و دولت در عرصه حل مشكلات معيشتي از طريق محقق کردن اقتصاد مقاومتي به مردم و انقلاب بدهكارند» تاكيد كرد: سپاه همه توان و ظرفيت‌هاي ممكن را براي مشاركت در اقتصاد مقاومتي در اختيار دولت قرار داده و خواهد داد. ما مشكلات اقتصادي مردم را درك مي‌كنيم. لذا همكاري با دولت در اين عرصه را يكي از اولويت‌هاي اصلي سپاه و بسيج مي‌دانيم.

http://www.armandaily.ir/fa/Main/Detail/147757

ش.د9503050

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات