تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱  ، 
کد خبر : ۲۹۸۰۲۱
سردار جوانی در گفت‌وگو با «صبح نو»:

ایران سوریه نشد

(روزنامه صبح‌نو - 1395/10/07 - شماره 151 - صفحه 3)

«عاشورای سبز»! روزی که حرمت امام مظلوم حفظ نشد، حمله به عزاداران و نمازگزاران ظهر عاشورا و هلهله و شادی و زدن بوق‌های ممتد، اتفاقاتی بود که جنبش سبز رقم زد، اما حركت عظیم روز نهم دى ماه 88 حجت را بر همه تمام كرد.۹دی حماسه‌ای عجیب بود؛ یکپارچگی مردم نه برای حمایت از دولت یا رییس جمهور بلکه اتحاد مردم فقط برای دفاع از هویت نظام جمهوری اسلامی بود؛ دفاع از ولایت فقیه، دفاع از رهبری و دفاع از ارزش‌های اسلامی و نکته‌ای که نهم دی را متمایز می‌کند، حضور میلیونی مردم و نمایش اعتماد به نظام در اوج فضاسازی دشمنان خارجی و داخلی بود.

سردار جوانی معاون اسبق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره توطئه دشمنان نظام که در قالب تقلب انتخاباتی در سال 88 به اجرا درآمد به«صبح نو» اظهارداشت: واقعیت فتنه 88 این است که مجموعه حوادث و اتفاقاتی که طی این سال در کشور ما رخ داد دارای ماهیت براندازی بود و تمامی طراحان اصلی، سیاست‌گذاران و برنامه‌ریزان آن در خارج از کشور مستقر بودند. وی افزود: این در حالی بود که در حوزه اجرایی نیز برخی افراد در داخل کشور به‌صورت عالمانه و البته برخی هم ناآگاهانه سیاست‌های طراحان فتنه را اجرایی می‌کردند. به گفته سردار جوانی آنچه طی سال 88 در کشور اتفاق افتاد کودتای مخملی و انقلاب رنگی بود که تحت پوشش تقلب و دفاع از حقوق مردم رنگ‌وبوی اجرایی به خود گرفته بود.

معاون اسبق سپاه پاسداران درباره خطوط فکری و انگیزه عوامل فتنه 88 بیان داشت: به‌طور قطع افرادی که چنین برنامه‌ای را در سال 88 با استفاده از عوامل داخلی اجرایی کردند همان کسانی بودند که از ابتدای پیروزی انقلاب سیاست خصمانه‌ای را در قبال ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران در پیش گرفتند.

بنابراظهارات سردار جوانی شناسایی عوامل پشت پرده فتنه 88 و بررسی سابقه خصومت آنها با نظام جمهوری اسلامی ایران موید این واقعیت است که اگر خروش مردمی و قیام 9 دی توطئه‌ها را خنثی نمی‌کرد مخدوش شدن وحدت و ایجاد رویه‌ای مانند آنچه در سوریه اتفاق افتاده است در انتظار ایران اسلامی بود.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در توضیح این مطلب خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزان اصلی فتنه88 برای رسیدن به هدف خود -که فروریختن و شکست نظام جمهوری اسلامی ایران بود- توطئه‌های بی‌شماری را در طول عمر انقلاب از جمله ترور، کودتا، تجزیه‌طلبی و جنگ تحمیلی به اجرا درآوردند که شکست در همه این موارد باعث شد آنها به‌سمت برنامه‌ریزی دراز مدت و به استفاده از ظرفیت‌های داخلی تمایل پیدا کنند.

وی افزود: مقام معظم رهبری درباره زمینه شکل‌گیری فتنه 88 فرمودند که دشمنان نظام برای شکل‌گیری چنین توطئه‌ای 20 سال مشغول فعالیت بوده و روی آن کار کرده‌اند. با توجه به این موضوع آنها در طی این 20 سال در حال فراهم سازی شرایط بودند و با ایجاد تغییر در شرایط اجتماعی، سیاسی و وضعیت فرهنگی جامعه سعی در اجرای توطئه‌ای بلند مدت و از پیش برنامه‌ریزی شده داشتند.

سردار جوانی درباره پرده دیگری از سناریوی دشمن یادآورشد: طبیعی است اگر چنین توطئه‌ای در کشور به نتیجه می‌رسید، بر اساس طراحی دشمنان بی‌ثباتی در جمهوری اسلامی ایران مانند آنچه در برخی کشورهای منطقه در جریان است شروع می‌شد و با توجه به همراهی برخی عوامل داخلی با طراحان فتنه، مشخص نبود چه فرجامی در انتظار ایران است.

به گفته معاون اسبق سپاه پاسداران، فتنه88 ثبات ملی، وحدت جامعه ایرانی و ولایت فقیه را نشانه رفته بود و با طرح ادعای دروغین تقلب به دنبال ترویج بی‌اعتمادی بود تا مردم را مقابل نظام قرار دهد.

وی در ادامه عنوان کرد: برنامه‌ای که از سوی فتنه‌گران دنبال شد این بود که با طرح ادعای دروغین تقلب خود را حامی حقوق مردم معرفی و به این شیوه دوقطبی در ایران را ایجاد کنند؛ این همان روندی است که پیش از این درباره عراق، افغانستان و به‌ویژه سوریه دنبال شده است. سردار جوانی در این‌باره گفت: اتفاقی که طی سال 88 در ایران افتاد این بود که فتنه‌گران و افرادی که توطئه را عملیاتی کردند مدعی دفاع از مردم بودند و اعتراضات و اختشاشات را تحت عنوان دفاع از حقوق مردم مطرح می‌کردند.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با تاکید بر نقش قیام 9 دی در خنثی‌سازی توطئه دشمنان تصریح کرد: خنثی‌سازی توطئه‌ای که به‌نام مردم شروع شده بود تنها به‌دست مردم ممکن بود و بر این اساس جامعه ایرانی با عشق به ولایت و بصیرت خود به میدان آمد و به درستی تشخیص داد که فتنه 88 هم در راستای توطئه‌های قبلی است و با خلق حماسه پرشور 9دی بزرگ‌ترین توطئه پس از انقلاب را خنثی کردند.

http://sobhe-no.ir/newspaper/151/3/5153

ش.د9503087

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات