تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۴  ، 
کد خبر : ۲۹۸۱۴۷
انتقاد از موج جديد هجمه به امام

واکنش هاشمی به فایل‌ صوتی آیت‌الله منتظری

(روزنامه آرمان – 1395/06/07 – شماره 3122 – صفحه 2)

تاریخ را به عقب بازگرداندند و خواستند تا با قرائتی جدید، آنچه منطبق بر خواست خودشان است و با واقعیت تفاوت‌هایی دارد را به جامعه ارائه دهند. برای آنها تبعات و پیامدهای این قرائت نادرست از اهمیتی برخوردار نیست و رسیدن به اهداف کوتاه‌مدت را در ذهن می‌پرورانند. موضوع همان انتشار فایل صوتی مرحوم منتظری است که درست یا نادرست، هر طیفی قرائتی از آن داشتند و منتشر کردند، اما به حقیقت ماجرا از زبان آنهایی که آگاه به جزئیات مسائل بودند توجه نکردند. دیروز آیت‌ا... هاشمی در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام به این موضوع پرداخت تا شاید بازار شایعات کساد شود. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در تشریح شرایط و حوادث سال‌های اول انقلاب اسلامی، به ویژه پس از انتخاب بنی‌صدر به عنوان رئیس‌جمهور، گفت: پس از این انتخاب و منصوب شدن وی به عنوان جانشینی فرماندهی کل قوا، آنها تلاش کردند مجلس را هم از طیف خود شکل دهند و این امید در استعمارگران ایجاد شده بود که محتوای انقلاب را بگیرند و به دست بنی‌صدر و لیبرال‌ها بدهند. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، افزود: خوشبختانه آنها در انتخابات مجلس شورای اسلامی شکست خوردند و حزب جمهوری اسلامی اجازه نداد توطئه آنان درباره مجلس محقق شود و در همین مقطع امام فرمودند که مجلس در رأس امور است.

هاشمی رفسنجانی گفت: با برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی، شرایط کشور برای بنی‌صدر و منافقان عوض و تقابل جدی بین مردم، شخصیت‌های سابقه‌دار انقلاب و نیروهای مسلح با دولت وقت ایجاد شد. وی با تاکید بر درایت، تیزهوشی و پیش‌بینی‌های محکم امام گفت: به تدریج که بنی‌صدر ماهیت واقعی خودش را نشان داد، امام هم که تا آن زمان در مقابل وی صبوری کرده بودند، به دنبال دو نامه اساسی و تاریخی که در آن مشکلات اساسی را خدمت امام نوشتیم، ایشان با درایت و هوشمندی ابتدا بنی‌صدر را از جانشینی فرماندهی کل قوا عزل و سپس راه را برای ردصلاحیت ایشان در مجلس هموار کردند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: پس از این وقایع، بنی‌صدر و منافقین که قبلا خیلی با هم فاصله داشتند، به هم نزدیک شده و گروه‌های دیگر از جمله لیبرال‌ها، جبهه ملی و حتی برخی چهره‌هایی از روحانیت هم با آنها همصدا شدند که پس از عدم صلاحیت بنی‌صدر از ریاست جمهوری با رأی اکثریت مجلس شورای اسلامی، برنامه منافقین برای حمایت از وی وارد فاز جدیدی شد که جنگ خیابانی به راه انداختند. هاشمی رفسنجانی افزود: حتی در جلسات آن زمان مجلس، صدای شلیک مسلسل‌ها در خیابان‌های اطراف به گوش می‌رسید.

ولی با درایت امام و هوشیاری نیروهای مخلص و شجاع نظامی و امنیتی، آنها موفق به پیاده کردن برنامه‌های شوم خود نشدند و نهایتا بنی‌صدر و رجوی با آن خفت و خواری از کشور فرار کردند، ولی باق‌مانده آنها در کشور ماموریت داشتند تا کار ناتمام آنها را تمام کنند. وی افزود: منافقین ابتدا با ترور شخصیت‌ها و مسئولان بسیج کننده مردم، سعی کردند آنها را از صحنه خارج کنند و با وسعت هم این‌کار را شروع کردند و ضربات زیادی زدند، ولی به دلیل اشراف نیروهای اطلاعاتی و نظامی، پس از مدتی این توطئه آنها نیز خنثی شد. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی را انتقام منافقین از نقش آفرینی این حزب در بسیج مردم برای تشکیل مجلس شورای اسلامی ذکر کرد و گفت: فاجعه هفتم تیر، مصیب بزرگی بود که با شهادت ۷۲نفر ضربه زیادی به نظام وارد کرد، ولی در عین حال موجب بیداری و هوشیاری مردم شد و همه را به فکر چاره‌جویی انداخت.

تاسف از موج جدید هجمه به امام(ره)

آیت‌ا...هاشمی رفسنجانی با ابراز تأسف شدید از موج جدید ایجاد شده برای حمله به امام گفت: تقریبا در همه رسانه‌های معاند خارجی این موج ادامه دارد، تا جایی که اخیرا شهردار پاریس نمایشگاهی از بازسازی صحنه‌های اعدام آن زمان برگزار کرده است که حمایت از این گروه تروریستی در این مقطع، جای تعجب و تامل دارد. هاشمی رفسنجانی تاکید کرد: امام بنیانگذار پایگاه اصلی انقلاب اسلامی هستند و با دست خالی فقط با اتکا به مردم، رژیم جلاد شاهنشاهی را ساقط و دست قدرت‌های جهانی مستکبر را از کشور کوتاه کردند و شورش‌های ابتدایی را از بین بردند، دفاع مقدس را به خوبی اداره کردند و به مردم ما هویت بخشیدند و به همین دلیل است که دشمنان الان درصددند که شخصیت بی‌بدیل ایشان را ترور و پایه‌های روحی مردم را متزلزل کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در معرفی شخصیت امام در ایجاد و رهبری انقلاب اسلامی در شرایط سخت بحرانی گفت: ایشان مانند کوه در جماران، متین و استوار در مقاطع مختلف، انقلاب را رهبری می‌کردند و دستور داده بودند که پس از هر ترور و انفجار، سریعا نیروهای مناسب جایگزین شوند و هر جا افراد موثر را از صحنه خارج می‌کنند، بلافاصله جای خالی آنان پُر شود که خللی در اداره کشور حاصل نشود. وی به حوادث پس از انفجار حزب جمهوری اسلامی پرداخت و گفت: پس از عزل بنی‌صدر، به سرعت شهید رجایی با آرای بسیار بالا جایگزین ایشان شد که همین امر موجب شد روح و نشاط جدیدی در مردم دمیده شود، چون شهید رجایی شخصیتی مبارز، زجرکشیده، شکنجه‌دیده و سخنوری توانا بود که کم نمایش، ولی عمیق بود و وقتی چنین شخصیتی رئیس جمهور شد، دل مردم به آینده انقلاب محکم شد و انتخاب شهید باهنر به عنوان نخست وزیر نیز کار را کامل کرد، چون باهنر نیز از جمله شخصیت‌های کم‌نظیر، باسواد، پرکار، صاحب قلم، خوش‌فکر و بیان بود که متاسفانه این دو بزرگوار را هم منافقان جنایتکار در انفجار نخست‌وزیری از ما گرفتند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به اوضاعی که بعد از فاجعه هشت شهریور در کشور ایجاد شده بود، گفت: پس از شهادت شهیدان رجایی و باهنر، باز دست ما خالی شد، ولی امام دوباره استوار و با آرامش و با خونسردی خاص خود، به همه دلداری دادند و فرمودند: شما به فکر جایگزین باشید و خداوند جای خالی آنها را پر خواهد کرد که آیت‌ا... خامنه‌ای با وجود ضعف جسمی ناشی از ترور منافقان به ریاست جمهوری رسیدند. هاشمی رفسنجانی، هدف اصلی دشمنان جهانی و داخلی را در مقطع کنونی برای حمله به امام، مرحوم حاج احمد آقا و بیت محترم ایشان و انتقام از نقش و جایگاه بی‌نظیر امام در تاریخ معاصر ایران و جهان دانست و گفت: باید هوشیار عمل کنیم و راه امام را به گونه‌ای تشریح کنیم که بدخواهان نتوانند سوءاستفاده کنند.

وی افزود: زحمات بیت حضرت امام (ره)، به ویژه احمد آقا برای اسلام، ایران، تشیع و انقلاب اسلامی بی‌نظیر است که از عراق تا پاریس و سپس تا ایران و در تمام سال‌های پس از پیروزی انقلاب و حیات امام، بیت عظیم ایشان را با همه اهمیتی که به اندازه انقلاب داشت، به خوبی اداره کرد. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره گردآوری، حفظ، تدوین و انتشار آثار گفتاری و نوشتاری امام نیز گفت: حاج احمد آقا با درایتی که داشت، تلاش کرد همه آثار امام را حفظ کنند که اسناد مهمی از اظهارات و آثار امام، به عنوان سرمایه‌ای بزرگ برای نسل فعلی ثبت کردند و امروز فرزندان بزرگوارشان به ویژه آیت‌ا... حاج سید حسن آقا جای خالی حاج سید احمد را به خوبی پر نگه‌ می‌دارند.

خدشه‌ به جایگاه احمدآقا برنامه دشمن است

آیت‌ا...هاشمی، تاکید کرد: یکی از اهداف شوم دشمنان از طرح مسائل اخیر، خدشه وارد کردن به جایگاه مرحوم حاج احمد آقا و بیت معزز امام در جامعه است که نباید اجازه داد به اهداف خود برسند. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به تحولات پس از رحلت امام، گفت: امام با درایت و پیش بینی خود راه آینده انقلاب را نیز ترسیم کردند و در جمع ما ۵نفر، آیت‌ا... خامنه‌ای، آیت‌ا... موسوی اردبیلی، مرحوم حاج احمد آقا، مهندس موسوی و من، درباره نگرانی از شرایط پس از عزل آیت‌ا... منتظری و وجود شرط مرجعیت برای شورای رهبری در قانون اساسی فرمودند: برای بعد از خودم، شما افرادی دارید، مثلا همین آقای خامنه‌ای که به خواسته‌ حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای، در همان جلسه حکم کردند که در زمان حیات ایشان، این مطلب و موضوع این جلسه جایی بازگو نشود.

http://www.armandaily.ir/fa/Main/Detail/161752

ش.د9503180

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات