تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۰  ، 
کد خبر : ۲۹۸۱۹۳
در سخنراني پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه تهران مطرح شد

جايگزين رفع حصر، آزادي نيست

(روزنامه جوان ـ 1395/10/04 ـ شماره 4985 ـ صفحه 2)

حجت‌الاسلام صدیقی: 9 دی بقای انقلاب و پیروزی خط ولایت را تضمین کرد

نمازجمعه اين هفته پايتخت در آستانه سالروز 9 دي و حضور ميليوني و باشكوه ملت ايران براي دفاع از مقدسات عاشورايي‌شان در برابر فتنه‌گران سبز كاملاً رنگ و بوي 88 گرفت. خطيب جمعه تهران حجت‌الاسلام صديقي بود كه از يوم الله 9 دي و در مورد نقض برجام نيز گفت: «دستوري كه رئيس‌جمهور به سازمان انرژي اتمي داد چيزي نبود كه براي امريكايي‌ها مشكلي ايجاد كند. » سخنران پيش از خطبه‌ها هم حجت‌الاسلام ذوالنور بود كه نسبت به سوء استفاده از تريبون‌هاي عمومي براي سخن گفتن در مورد رفع حصر هشدار داد و تأكيد كرد كه جايگزين رفع حصر آزادي نيست و طبق عدالت اسلامي چندين اعدام در انتظار سران فتنه است.

اگر آتش فتنه خاموش نمي‌شد‌ همه مردم را مي‌سوزاند

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام والمسلمين كاظم صديقي، خطيب نماز جمعه تهران در خطبه‌هاي خود با اشاره به يوم‌الله 9 دي اظهار داشت: 9 دي ايام‌الله قطعي و يكي از كرامت‌هاي انقلاب است. خداوند با حضور مردم در 22 بهمن سال 57 نابودي سلطنتي‌ها را قطعي كرد و با حضور خداجوش مردم در 9 دي بقاي انقلاب و پيروزي خط ولايت را تضمين كرد.

خطيب نماز جمعه تهران با بيان اينكه 9 دي به سران فتنه و حاميان خارجي آن ثابت كرد كه اين آتش خانمان‌سوز است، گفت: قدرت‌طلب‌هاي داخل مغرور شده بودند و فكر مي‌كردند با اين آتش ناني به دست مي‌آورند. اگر اين آتش خاموش نمي‌شد همه مردم را مي‌سوزاند. مردم در 9 دي به موقع حضور يافتند و اگر مدتي اين حضور به تأخير مي‌افتاد معلوم نبود چه مي‌شد.

وي افزود: بنده در يوم‌الله 9 دي مثل ديگر مردم حضور يافتم. برخي از مردم نزد من مي‌آمدند و مي‌گفتند مردم به صحنه آمدند بنابراين منتظر چه هستيد و تقاضاي مجازات سران فتنه را داشتند.

صديقي با تأكيد براينكه خطر فتنه 88 از همه خطرات بعد از انقلاب عميق‌تر و ريشه‌دارتر بود، گفت: در جنگ تحميلي دشمن ما بيروني بود اما در فتنه كساني زمام فتنه را به دست گرفته بودند كه در خانه و كنار امام قرار داشتند و سوابقي در كارنامه خود درج كرده بودند بنابراين اين مسئله با جريانات ديگر فرق داشت.

وي ادامه داد: در مسئله فتنه عده‌اي به شبهه افتادند و خام شدند، چراكه فضا غبارآلود بود و دشمن هم با تبليغات همه‌جانبه ماهواره‌اي خود فضاي تاريكي به وجود آورده بود و همين سبب شد برخي از مردم ما به ترديد بيفتند كه ما با چه كسي مقابله مي‌كنيم اما اين دست خدا بود كه همه ما را كه در لبه آتش قرار گرفته بوديم نجات داد.

خطيب نماز جمعه تهران اظهار داشت: فتنه‌گران هم با اصل ولايت مقابله كردند هم با ولي. در ماه مبارك رمضان در ملأعام روزه‌خواري كردند و از خود گردن‌كلفتي و مباهات نشان دادند اما سران فتنه در مقابل اين عمل و هتك حرمت به سيدالشهدا و امام راحل هيچ حرف و اعتراضي نكردند، بلكه كشته‌سازي نيز كردند كه همه اينها قابل احصا است. اگر روزي قرار باشد دادگاهي برگزار شود جرم‌هاي سنگين تعرض به بانوان چادري، از بين بردن اعتبار بين‌المللي، آتش كشيدن مساجد، هموار كردن راه تحريم و از بين بردن اعتقادات ريشه‌دار مردم جزو اين جرايم است.

دستور رئيس‌جمهور مشكلي براي آمريكايي‌ها ايجاد نمي‌كند

صديقي در مورد نقض برجام توسط امريكايي‌ها نيز گفت: نقض برجام قابل پيش‌بيني بود و مقام معظم رهبري از روز نخست با صداي رسا اعلام فرمودند ما به طرف مقابل بدبين هستيم. مسئولان ما كه دنبال اين توافق بودند بايد با استحكام بيشتري وارد مي‌شدند. حال كه روشن شده طرف مقابل نقض عهد كرده بايد مقابله‌اي كه در تراز يك كشور انقلابي و قدرتمند منطقه‌اي است صورت دهيد. در مقابل نقض عهد برجام نبايد به چيزهاي دم‌دستي اكتفا شود. دستوري كه رئيس‌جمهور به سازمان انرژي اتمي داد چيزي نبود كه براي امريكايي‌ها مشكلي ايجاد كند. بايد اقدامي صورت دهيم كه به دنيا نشان دهد كه ما انقلابي و قدرتمند هستيم.

تشكيل كميته صيانت از آرا يعني دنيا بدانيد ما به نظام خود اعتماد نداريم!

حجت‌الاسلام مجتبي ذوالنور، عضو كميسيون امنيت ملي مجلس در سخنان پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته تهران گفت: برخي از تعاريف درباره سرمايه ملي قابل محاجه و خدشه نيست و يكي از تعاريف پذيرفته شده اين است كه اعتماد عمومي و اعتبار ملي سرمايه يك نظام سياسي و حكومت است. معني تشكيل كميته صيانت از آرا آن هم 9 ماه پيش از انتخابات 88 يك جار بين‌المللي است كه يعني دنيا بدانيد ما به نظام خود اعتماد نداريم و نظام ما بي‌اعتبار است و اين دقيقاً هدف قرار دادن سرمايه ملي يك نظام سياسي محسوب مي‌شود.

وي تاكيد كرد: ما نمي‌توانيم سران فتنه و كساني را كه سلسله جنبان اين حركت شوم بودند، بي‌گناه بدانيم، اما بايد توجه داشت كه وقتي صحبت از فتنه مي‌شود اشتباه است كه معترضان به انتخابات را نيز فتنه‌گر تلقي كنيم. در سال 88 فتنه‌گران فضايي را درست كردند كه امر بر بخشي از مردم مشتبه شد كه گويا تقلبي اتفاق افتاده و عده‌اي تحت تأثير اين جو به كف خيابان‌ها آمدند، اما اين افراد وقتي ديدند زلف سران فتنه با نظام سلطه گره خورده است، انزجار خود را اعلام كردند. رسانه‌هاي بيگانه راهپيمايي‌هاي هشتم، نهم و دهم مردم كه تا 12 دي نيز ادامه داشت را نيز تجميع كردند، متوجه شدند جمعيت حدود 40 ميليون نفر بوده است و اين رقم فقط رأي به يك كانديدا نبود.

از تريبون نظام نبايد براي رفع حصر سران فتنه سوءاستفاده كرد

وي در ادامه خاطرنشان كرد: برخي از تريبون نظام موضوع رفع حصر سران فتنه را مطرح مي‌كنند، در حالي كه اين تريبون يك جايگاه ملي است كه نمي‌توان از آن سوءاستفاده كرد. اگر كسي بگويد كه امام حسين هم حر را بخشيد بايد توضيح دهد چه وجه اشتراكي بين حر و سران فتنه وجود دارد، چرا كه حضرت حر چكمه‌ها را به گردن انداخت و به محضر امام حسين آمد اما سران فتنه تاكنون اظهار ندامت و پشيماني نكرده‌اند.

ذوالنور افزود: سران فتنه باعث شدند كه نظام سلطه براي شكستن مقاومت مردم تحريم‌هايي را اجرا كند و تحريم‌هايي كه امروز مردم سختي آن را به دوش مي‌كشند مرهون اقدامات سران فتنه است.

عضو كميسيون امنيت ملي مجلس با اشاره به كشته شدن 47 نفر در فتنه 88 گفت: با فراخوان سران فتنه اين حوادث اتفاق افتاد و ما شاهد حمله به مسجد، پايگاه بسيج، آتش زدن اموال عمومي و تعرض به باورهاي ديني مردم بوديم كه حتي يك بار هم از آنها عذرخواهي و اظهار ندامت صورت نگرفت.

اگر قرار به عدل اسلامي باشد چندين اعدام در انتظار سران فتنه است

وي بر همين اساس تأكيد كرد: اگر عدل اسلامي بخواهد درباره سران فتنه اجرا شود چيزي كمتر از چندين اعدام در انتظار آنها نخواهد بود و امروز حصر سران فتنه پرده‌اي از رأفت اسلامي است نه جفا در حق آنها چون اگر حصر برداشته شود جايگزين آن آزادي نيست و با اين همه جنايت در حق مردم و نظام غيراز اعدام جايگزين ديگري وجود ندارد.

http://javanonline.ir/fa/news/828840

ش.د9503218

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات