صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲  ، 
کد خبر : ۲۹۸۲۵۴

اخبار کوتاه دوشنبه 20 دی

سیدحسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره عدم دعوت ایران از سوی عربستان برای شرکت در مراسم حج امسال گفت: بدون شک با توجه به شیوه مدیریتی که دولتمردان عربستان در مراسم حج اتخاذ کرده‌اند، ایران به هیچ وجه تمایلی برای حضور در مناسک حج نخواهد داشت. وی افزود: مراسم حج برای مسلمانان جهان از جمله ایرانیان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است؛ اما تا زمانی که روند مدیریتی آل‌سعود در مکه و مدینه ادامه‌ داشته باشد و سبب شود ایرانیان مورد آزار و اذیت قرار گیرند، شرکت در این مراسم جایز نیست.
غلامرضا مصباحی‌مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: لایحه بودجه سال آینده به فقرزدایی و کاهش محرومیت کاری ندارد. علت استمرار پرداخت یارانه به خانواده‌های ثروتمند و اقشاری که به این رقم نیازی ندارند، چیست؟ با گرانی دلار روند معیشتی هفتاد درصد مردم که در طبقات متوسط و پایین جامعه زندگی می‌کنند، بدتر خواهد شد. دولت باید از قیمت‌گذاری دلار در بودجه امتناع کرده و دلار مورد نیاز در بودجه را سالیانه و بدون محاسبه قیمت‌گذاری و به صورت وام پرداخت کند.
شرکت خودرو‌سازی فولکس واگن آلمان ۴۹ هزار و ۴۸۰ دستگاه خودروی خود را از ششم فوریه ۲۰۱۷ (۱۸ بهمن ۱۳۹۵) از بازارهای چین بازمی‌گرداند. بازرسی و قرنطینه که بالاترین نهاد کنترل کیفیت در چین است، علت این تصمیم را نقص در سامانه کنترل سرعت و ساختار ترمز آن اعلام کرد. شرکت «بی ام دبیلو» نیز در سال قبل، ۱۹۳ هزار و ۶۱۱ دستگاه خودروی خود را در چین به دلیل مشکلات ساختاری به آلمان بازگردانده بود.
خبرها حاکی از آن است که منازعه بین دو گروه تروریستی القاعده و داعش بار دیگر تشدید شده است تا حدی که «ایمن الظواهری» سرکرده القاعده سکوت خود را شکسته و در فایل صوتی، «ابوبکر البغدادی» سرکرده داعش را به دروغ‌پردازی و افترا علیه القاعده با هدف بدنام کردن این گروه و عملیات‌های «جهادی» آن متهم کرده و گفته است: «اولویت جهاد باید هدف قرار دادن آمریکا باشد.»
◄ بر اساس گزارش یونیسف، در هر ۱۰ دقیقه یک کودک یمنی بر اثر سوءتغذیه، اسهال، عفونت یا جراحت، جان خود را از دست می‌دهد؛ عواملی که مستقیماً ناشی از جنگ و فقر فراگیر هستند. گفتنی است، ۴۰۰  هزار کودک یمنی دچار سوء‌تغذیه حاد هستند که عدم رسیدگی به آنها به زودی سبب مرگ‌شان خواهد شد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات