صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱  ، 
کد خبر : ۲۹۸۲۹۵

از اعتراض روسیه تا ممنوع‌الخروجی نتانیاهو

۱ـ خالی بودن ۷۵ درصد از ظرفیت صنعت فرش ایران
عبدالله بهرامی، مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی تولیدکنندگان فرش دستباف با اشاره به لزوم توجه به فعالیت‌های دارای مزیت و توان اشتغال‌زایی بالا در برنامه‌ریزی‌های دولت، اظهار داشت: دولت برای ایجاد اشتغال در مناطق محروم و روستایی لایحه‌ای را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرده است تا براساس آن یک‌ونیم میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی برداشت کند؛ اما باید در این زمینه برنامه‌ریزی صحیحی وجود داشته باشد. وی افزود: صنعت فرش ایران که از قدیمی‌ترین فعالیت‌های اقتصادی کشور است، یک برند جهانی است و پیوندهای مختلفی با سایر بخش‌های مولد اقتصاد دارد و دهک‌های پایین درآمدی را درگیر خود کرده است. وی در ادامه تأکید کرد: این صنعت با بیش از ۹۰ درصد ظرفیت در دهه ۸۰ مشغول به کار بود؛ اما از سال ۹۰ تولیدات فرش سیر نزولی یافت و اکنون در نقطه اوج مشکلات در این بخش مولد اقتصادی قرار داریم. گفتنی است، بیش از ۷۵ درصد ظرفیت‌های این بخش خالی است و در صورت حمایت جدی می‌توان سالیانه بیش از یکصد هزار شغل در این صنعت ایجاد کرد.

۲ـ سخنگوی کرملین: از تکرار ادعاهای آمریکا خسته شده‌ایم
«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین، در واکنش به گزارش‌های نهادهای امنیتی آمریکا در مورد حملات سایبری روسیه با هدف دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا گفت: «این ادعاهای بی‌اساس که به شیوه‌ای ناشیانه و احساسی و بدون هیچ شواهدی ارائه شده‌اند، به کار حرفه‌ای سرویس‌های امنیتی درجه یک جهان هیچ شباهتی ندارند. ما از تکرار این اتهامات خسته شده‌ایم.» این در حالی است که نهادهای امنیتی آمریکا در گزارشی نوشته‌اند، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه شخصاً دستور اجرای یک کارزار برای حملات سایبری با هدف تخریب فعالیت‌های انتخاباتی «هیلاری کلینتون» را صادر کرده است. گفتنی است، این اولین واکنش رسمی دولت روسیه به گزارش مفصل نهادهای امنیتی آمریکاست که نیمی از آن به طور علنی منتشر شده و متن کاملش در اختیار «باراک اوباما» و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور منتخب آمریکا قرار گرفته است.

۳ـ هاشمی برخی وقت‌ها تاکتیک‌هایی داشت
سردار سرلشکر قاسم سلیمانی در حاشیه مراسم تشییع آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دانشگاه تهران اظهار داشت: «اولاً باید به آقا تسلیت گفت که بزرگ‌ترین مصیبت به ایشان وارد شد. خدا به ایشان صبر و طول عمر بدهد و ایشان را برای ما حفظ کند و ذخیره کند برای چیزهایی که از دست داده‌ایم.» فرمانده نیروی قدس سپاه تأکید کرد: «آقای هاشمی همان طوری که از اول بود تا آخر بود و همان حالتی که از اول داشت تا آخر داشت، منتها آقای هاشمی برخی وقت‌ها تاکتیک‌هایی داشت همان‌طور که در دوره‌های هم‌چنین گوناگون داشت، وگرنه آقای هاشمی هم استکبارستیز بود، هم صهیونیسم‌ستیز.»

۴ـ نتانیاهو ممنوع‌الخروج شده است
پلیس رژیم صهیونیستی به دلیل آنکه در روند بازجویی‌ها از نخست‌وزیر این رژیم خللی ایجاد نشود، وی را از سفر به خارج از فلسطین اشغالی منع کرد. «العهد» به نقل از منابع آگاه که با یک پایگاه صهیونیستی گفت‌وگو کرده بود، نوشت: بنیامین نتانیاهو سفر خود را به داووس لغو کرد و علت اصلی آن، این بود که پلیس رژیم صهیونیستی به وی گفته بود طی دوره بازجویی و به سبب احتمال ایجاد مانع در تدابیر قانونی، نمی‌تواند از اسرائیل خارج شود. بنا به اعلام این پایگاه، نتانیاهو متعهد شد که از سرزمین‌های اشغالی خارج نشود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات