صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷  ، 
کد خبر : ۲۹۵۲۲۹

از اعتراف واشنگتن تا هشدار داعش

۱- ناطق نوری: در یافتن گزینه‌های غیر از «روحانی» هم فعال باشید
 بابک آذرباد، نایب‌رئیس جبهه اصلاح‌طلبان از نشست این جبهه با ناطق‌نوری خبر داد و اظهار داشت: جبهه اعتدالگرایان و اصلاح‌طلبان اعتقاد دارند که حضور تنهای روحانی ریسک بزرگی است؛ بنابراین باید از دیگر افراد خوش‌فکر با منش اصلاح‌طلبی و اعتدالی هم برای نامزدی در انتخابات دعوت کرد. وی گفت: باید دکتر عارف، حجت‌الاسلام ناطق نوری و دکتر ظریف که مورد تأیید آقایان هاشمی و رئیس دولت اصلاحات هستند، در انتخابات پیش رو کاندیدا شوند. آذرباد افزود: ناطق‌نوری نیز در این جلسه تصریح کرده که با نظر بزرگان در یافتن گزینه‌های دیگر فعال باشید. اگر اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان بخواهند تمام سرمایه سیاسی و اجتماعی‌شان برای انتخابات آینده را تنها بر روی روحانی بگذارند، اشتباهی استراتژیک است.
۲- بی‌پروایی وزیر ارشاد در نادیده گرفتن بیانات رهبر معظم انقلاب!
هفته گذشته در مراسمی که به همت یکی از مؤسسات تابعه وزارت ارشاد برای تجلیل از پیشکسوتان هنر برگزار ‌شد، از نصرت وحدت کارگردان فیلم‌های کمدی- مبتذل دوران پیش از انقلاب با حضور علی مرادخانی، معاون هنری ارشاد، حجت‌الاسلام مازنی نماینده مجلس و چند نفر از مسئولان تجلیل شد. وزارت ارشاد بدون توجه به بیانات صریح رهبر معظم انقلاب طی برگزاری جشنی برای هنرمندان پیشکسوت، دقیقاً برعکس منویات ایشان اقدام می‌کند و از فردی که نمی‌گوییم به انقلاب نیش زده، اما در تمام طول عمرش قدمی برای دین و انقلاب برنداشته تقدیر می‌کند و از این بابت خوشحال است.
۳- اعتراف واشنگتن به همکاری در انتقال گروهک منافقین به آلبانی
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری به همکاری دولت این کشور برای انتقال اعضای گروهک تروریستی منافقین به آلبانی اعتراف کرد. الیزابت ترودو در پاسخ به پرسش یک خبرنگار، همکاری دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا در این انتقال را تأیید کرد و آن را به منزله «پایان یک طرح عمده دیپلماتیک از سوی آمریکا» برای اسکان مجدد اعضای گروهک منافقین توصیف کرد. وی از دولت آلبانی و نخست‌وزیر این کشور به دلیل استقبال از اعضای گروهک منافقین که به گفته وی «نیازمند محافظت بین‌المللی» هستند، «تشکر ویژه» کرد.»
۴- کاهش ۳۳ درصدی سهم ایران از بازار فرش جهانی
 محمداسماعیل سعیدی، نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: باید عوامل افت بازار فرش و صادرات ایران را در مسائل پیچیده‌تری جست‌وجو کرد تا مشخص شود چرا در گذشته ۵۰ درصد بازار جهانی فرش متعلق به ایران بود و حالا این رقم به ۱۷ درصد کاهش یافته است. عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: زمانی که فرش ایران مورد استقبال قرار می‌گرفت به نخ‌ها رنگ‌های طبیعی تزریق می‌شد، یا اینکه از رنگ‌های باکیفیت سوئیسی استفاده می‌شد؛ اما سال‌هاست که رنگ‌های بی‌کیفیت چینی صنعت فرش ایران را به نابودی کشانده است.
۵- هشدار داعش به زنان نقاب‌دار
تروریست‌های داعش در شهر موصل در حالت ترس به سر می‌برند و برای افزایش امنیت نیروهای خود دستورهای جدیدی صادر کرده‌اند. آنها به زنانی که نقاب بر صورت دارند اجازه ورود به مقر و پایگاه‌های خود را نمی‌دهند و در اعلامیه‌ای به تمام زن‌ها هشدار داده‌اند بدون نقاب به مقر و مراکز نظامی آنها وارد شوند. این دستور پس از آن صادر شد که مدتی پیش یک زن نقاب‌دار دو عضو داعش را با چاقو کشت.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات