صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳  ، 
کد خبر : ۲۹۸۶۹۲

اخبار کوتاه یکشنبه 3 بهمن

اخبار کوتاه
حمیدرضا حاجی‌بابایی، رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه درباره واکنش برخی مسئولان اجرایی به مصوبه اخیر مجلس مبنی بر بازنشسته کردن بانوان با داشتن ۲۰ سال سابقه خدمت، گفت: هو کردن مصوبه مجلس با آمار و ارقام غیر واقعی، وهن مجلس، دستگاه‌های نظارتی و کارشناسی است و این آمار و ارقام غیر واقعی برای فشار به مجلس است. متأسفانه عده‌ای با آمارهای غیر واقعی می‌خواهند مجلس از مصوبات خود عقب‌نشینی کند تا به دولت فشار وارد نشود.
سیدحسن حسینی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درباره بدهی‌های دولتی با اشاره به اینکه متأسفانه هیچ مرجع رسمی رقم دقیق و جزئیات این بدهی‌ها را اعلام نکرده، گفت: در بدو دولت یازدهم، معاون اول رئیس‌جمهور رقم بدهی‌های دولت را ۴۰۰ تا ۴۵۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد؛ ولی امروز این رقم به ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است و این نشان می‌دهد، حدود ۳۰۰ هزار میلیارد تومان به رقم بدهی‌ها‌ی دولت افزوده شده است.
سردار جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: بسیاری از مراکز پر خطر در داخل یا مجاورت تهران قرار دارد که زندگی بسیاری از مردم پیرامون خود را تهدید می‌کند. افزود: لازم است پدافند غیرعامل در همه ابعاد و لایه‌های شهری اعم از لایه¬‌های مدیریتی و زیرساختی مورد توجه قرار گیرد. جلالی افزود: باید برای کارکردهای دفاع شهری، ساختار مدیریتی تعیین کرده و فرمانده و ابزار آن را آماده و مشخص کرد.
معاون دادستان عمومی و انقلاب تهران اعضای هیئت‌مدیره ساختمان پلاسکو را برای بررسی بی‌توجهی به اخطارهای آتش‌نشانی به دادسرا احضار کرد. گفتنی است، بیش از ٢٠ بار در طول سال‌های گذشته به این ساختمان درباره موضوعات مختلف ایمنی تذکر داده شده و نامه ارسال شده بود؛ اما هیئت‌مدیره این ساختمان توجهی به این موضوع نکردند.
«جان کری» وزیر خارجه سابق آمریکا که زمانی از فعالان ضد جنگ بوده، تنها یک روز پس از اتمام مأموریتش، در تظاهراتی که در اعتراض به دیدگاه‌های «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور جدید آمریکا، در واشنگتن برگزار شده، حضور یافت. کری از جمله مقامات دولت «باراک اوباما» بود که آشکارا در مصاحبه‌هایش از ترامپ انتقاد می‌کرد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات