صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰  ، 
کد خبر : ۲۹۸۸۰۰

اخبار کوتاه سه‌شنبه 5 بهمن

براساس اخبار منتشر شده، قرار است دادگاه عالی انگلیس تصمیم بگیرد که آیا برای به جریان انداختن برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) رأی پارلمان ضرورت دارد یا بدون آن هم می‌تواند فرآیند را شروع کند. پیش از این دادگاه عالی بریتانیا رأی به ضرورت تأیید پارلمان برای به جریان انداختن برگزیت داده بود که با واکنش‌های شدیدی روبه‌رو شد. مردم بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا رأی داده بودند؛ اما فرآیند دوساله مذاکرات خروج، ماه مارس سال ۲۰۱۷ آغاز می‌شود.
یکی از اعضای کمیته تحقیق ‌و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: متأسفانه، باید بگوییم پرونده فساد مالی در صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه می‌تواند بزرگ‌ترین فساد مالی تاریخ ایران باشد؛ چرا که مبلغ تخلفات بسیار سنگین است. در این پرونده آنچه اهمیت دارد، وام‌های نجومی است که با زدوبند و بدون دریافت وثایق لازم به ۳۰ فرد خاص اعطا شده است. گفتنی است، برخی افراد برای شرکت‌های صوری ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ میلیارد تومان وام دریافت کرده‌اند.
پس از حادثه تلخ پلاسکو کاربران فضای مجازی برای پاسداشت آتش‌نشانان سنگ تمام گذاشتند. در این میان بودند کسانی که وقیحانه سعی در آلوده کردن حرکت جهادی آتش‌نشانان فداکار را داشتند. رضا پهلوی در جدیدترین اهانت خود متنی را در صفحه شخصی‌اش برای حادثه پلاسکو منتشر کرده که در آن آمده است: «آتش‌سوزی مرگبار ساختمان پلاسکو در تهران صدها تن از ساکنان آن را به هلاکت رساند.»
ژانگ جونف، مدیر سازمان اقتصادی بین‌المللی چین اعلام کرد: چین با کنار رفتن آمریکا از قرارداد تجاری شراکت ترنس پاسیفیک آماده است رهبری جهان در توسعه تجارت آزاد را به دست ‌گیرد. ترامپ در مبارزات انتخاباتی خود اعلام کرده بود، پس از روی کار آمدنش، حضور آمریکا را در قرارداد تجارت آزاد ترنس پاسیفیک لغو خواهد کرد.
اخبار ضد و نقیضی از پیشنهاد تشکیل کمیته پنج نفره اصلاح‌طلبان برای پر کردن خلأ هاشمی‌رفسنجانی در رسانه‌ها منتشر شده است؛ چنانکه گفته می‌شود، برخی از این پنج نفر با نقش محوری ناطق‌نوری و عارف مخالفت جدی دارند. گفتنی است، این کمیته از نمایندگان شورای عالی اصلاح‌طلبان، شورای مشورتی اصلاح‌طلبان و شورای هماهنگی جریان اصلاحات تشکیل شده است.
نخستین اقدام ترامپ، رئیس‌جمهوری جدید آمریکا حذف زبان اسپانیولی از تارنمای کاخ سفید بود که ۴۸ ساعت پس از استقرار وی در کاخ سفید صورت گرفت. حذف این زبان از تارنمای کاخ سفید به اعتراض‌های شدید جامعه اسپانیایی‌زبان آمریکا در شبکه‌های اجتماعی منجر شد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات