صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۷  ، 
کد خبر : ۲۹۸۸۷۲

اخبار کوتاه شنبه 9 بهمن

میخائیل گورباچوف، آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی سابق در یادداشتی برای نشریه تایم، پیش از دیدار ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس با ترامپ نوشته است: به نظر می‌رسد جهان در حال آماده شدن برای جنگ است. او از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه خواسته است در بحبوحه «نظامی شدن سیاست و مسابقه تسلیحاتی جدید» از جنگ هسته‌ای جلوگیری کنند. وی با بیان اینکه «وضع فعلی بسیار خطرناک است»، نوشته است: «امروز هیچ مشکلی اضطراری‌تر از نظامی‌سازی سیاست و مسابقه تسلیحاتی جدید نیست.»
نیروی دریایی ارتش سلطنتی انگلیس، رهبری یک رزمایش نظامی با مشارکت ناوهای جنگی فرانسه و آمریکا را در هفته آینده بر عهده خواهد داشت. پایگاه «میدل‌ایست‌آی» نوشته است: رزم‌ناوهای سه کشور در این رزمایش تقابل با ایران را شبیه‌سازی خواهند کرد. «لرد وست» رئیس سابق نیروی دریایی انگلیس، زمان انجام این رزمایش را «نگران‌کننده» خواند و گفت: فرماندهان نظامی از افزایش تنش‌ها در منطقه در پرتو اظهارات ترامپ آگاه هستند.
خبرگزاری «آسوشیتدپرس» گزارش داد، در پی دستور اجرایی ترامپ مبنی بر عدم ورود مهاجران از هفت کشور از جمله ایران که به زودی امضا می‌شود، ۳۰۰ ایرانی «غیر مسلمان» که قصد مهاجرت به آمریکا را داشته و می‌خواستند به‌صورت موقت برای آماده کردن مقدمات مهاجرت خود در اتریش اقامت کنند، با ممانعت مقامات اتریشی روبه‌رو شده‌اند.
تد مالوچ که به احتمال زیاد به عنوان سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا معرفی شود، در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی اعلام کرد: به نظر من یورو با مشکل روبه‌روست و نه تنها تحت فشار قرار دارد؛ بلکه با موانع جدی روبه‌رو شده و احتمالاً طی یک سال و نیم آینده شاهد سقوط قابل توجه آن خواهیم بود.
در پی انتشار تصاویر و خبرهایی درباره ریخته شدن پرتقال‌های یخ‌زده در رودخانه تجن و دریای خزر، یک مقام مسئول در وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: این پرتقال‌ها را دولت در حمایت از تولیدکنندگان خریداری کرده و به دلیل اینکه هیچ‌ مصرفی نداشته، آن را به رودخانه ریخته است.
سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در برنامه این هفته «دست‌خط» گفت: ما الآن ۵۰ هزار دانشجوی خارج از کشور داریم که از این تعداد، حدود ۱۲،۱۱ هزار نفرشان آمریکا هستند و بزرگ‌ترین کُلونی دانشجویی ما به شمار می‌آیند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات