صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹  ، 
کد خبر : ۲۹۹۷۷۳

حرف روز/ لطف ولایت

یکی از موهبت‌های بی‌بدیل نظام جمهوری اسلامی، نعمت ولایت است که حتی در بحران‌های سیاسی لطف ایشان که با تدبیر و حکمت همراه بوده، شامل حال مخالفان نظام هم شده است. در روزهای اخیر تعلیق حکم احمد منتظری از سوی مقامات قضایی اعلام شد[...]
پایگاه بصیرت / فرهاد مهدوی
یادداشت: یکی از موهبت‌های بی‌بدیل نظام جمهوری اسلامی، نعمت ولایت است که حتی در بحران‌های سیاسی لطف ایشان که با تدبیر و حکمت همراه بوده، شامل حال مخالفان نظام هم شده است. در روزهای اخیر تعلیق حکم احمد منتظری از سوی مقامات قضایی اعلام شد. احمد منتظری در مرداد ماه امسال فایل صوتی از جلسه مرحوم منتظری با چند نفر از مسئولان قضایی درباره اعدام اعضای سازمان منافقین را با اغراض خاص منتشر کرد و همین مسئله سبب شد وی از سوی دادگاه ویژه روحانیت به شش سال زندان محکوم شود. پس از آن نامبرده با مراجعه و توسل به آیت‌الله شبیری‌زنجانی از مراجع عظام تقلید و دادن تعهد به ایشان، خواستار وساطت نزد رهبر معظم انقلاب(مدّظله‌العالی) شد و در نهایت محکوم‌علیه باردیگر با دادن تعهد کتبی مبنی بر پرهیز از تکرار جرایم ارتکابی از زندان آزاد شد. اگر چه خانواده منتظری و فرزندش درصدد ضربه به ولایت بوده‌اند؛ اما رهبر فرزانه انقلاب برخلاف رفتار آنها نگاهی از سر لطف و حکمت داشته‌اند. امام خامنه‌ای هنگام فوت آیت‌الله منتظری نیز برخوردی داشتند که گویا وی در حق رهبری هیچ‌گونه جفایی نداشته و این گونه درباره او پیام تسلیت صادر کردند: «در اواخر دوران حیات مبارک امام راحل امتحانی دشوار و خطیر، پیش آمد که از خداوند متعال می‌خواهم آن را با پوشش مغفرت و رحمت خویش بپوشاند و ابتلائات دنیوی را کفاره‌ی آن قرار دهد. در جریان فتنه ۸۸ نیز مرحوم آیت‌الله موسوی‌اردبیلی برای تعلیق حکم سیدعلیرضا بهشتی نزد رهبر معظم انقلاب وساطت کردند. در آن جلسه آیت‌الله اردبیلی نسبت به فعالیت‌های جریان فتنه و ضربه‌هایی که به انقلاب زده‌اند، اطلاع یافت.
با توجه به رایزنی مراجع برای تعلیق برخی از احکام زندانیان این سؤال پیش می‌آید که چرا تا به حال برای رئیس دولت اصلاحات و سران فتنه فعالیت تعلیقی صورتی نگرفته است؟ رهبر حکیم انقلاب در واکنش به رفتارهایی که به تازگی در این زمینه برای آشتی ملی نیز صورت گرفته است، به صراحت اعلام کردند: «ملّت با آنهایی که روز عاشورا، با قساوت، با لودگی، با بی‌حیایی آمدند جوان بسیجی را در خیابان لخت کردند و کتک زدند، قهر است. با اینها آشتی هم نمی‌کنیم.»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات