صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲  ، 
کد خبر : ۲۹۹۷۷۴

گزارش روز/ حمله به منتقدان

سال ۹۱ در آن جلسه مشهور مجلس شورای اسلامی که محمود احمدی‌نژاد با پخش فیلم کوتاهی در صحن علنی اتهاماتی را درباره یکی از نزدیکان علی لاریجانی، مطرح کرد، رئیس مجلس نهم برآشفت و خطاب به رئیس‌جمهور کشور گفت: «خوب شد شما در کشور بگم بگم راه انداختید تا مردم بهتر شما را بشناسند[...]
پایگاه بصیرت / سیدفخرالدین موسوی
یادداشت: سال ۹۱ در آن جلسه مشهور مجلس شورای اسلامی که محمود احمدی‌نژاد با پخش فیلم کوتاهی در صحن علنی اتهاماتی را درباره یکی از نزدیکان علی لاریجانی، مطرح کرد، رئیس مجلس نهم برآشفت و خطاب به رئیس‌جمهور کشور گفت: «خوب شد شما در کشور بگم بگم راه انداختید تا مردم بهتر شما را بشناسند.» روز گذشته خود، منتقدان مصوبه مجلس شورای اسلامی درباره تعیین سقف ۲۴ میلیونی حقوق برای مدیران را به گفتن دریافتی آنان از مجلس در سال‌هایی که نماینده بوده‌اند، تهدید کرد و با اتهام سیاسی و انتخاباتی بودن انتقادات آنها به مجلس، با به کار بردن ادبیاتی عجیب از منتقدان خواست که جانماز آب نکشند!
موضع‌گیری که اگرچه بسیاری از اهالی رسانه آن را بیش از آنکه واکنش به انتقادات بدانند، تلاش علی لاریجانی برای مرزبندی و فاصله‌گذاری با نیروهایی می‌دانند که به دنبال ایجاد وحدت در اردوگاه اصولگرایی در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده هستند؛ اما واقعیت آن است که دفاع این‌چنینی از بهره‌مندی‌‌های خاص در سابقه عملکرد علی لاریجانی پیش از این نیز وجود دارد، مانند آن روزی که به اعتراض‌ها درباره پرداخت وام‌های صد میلیونی به نمایندگان مجلس واکنش نشان داد و از تریبون ملی ریاست قوه مقننه از مجلس‌نشینان دفاع کرد و گفت: «تأسف می‌خورم‌ که بعضی از افراد عادت کردند نیمه خالی لیوان را ببینند. توجه نمی‌کنند که این نمایندگان محترمی که اینجا حضور دارند خیلی از آنها از این وجوه استفاده نکردند. چرا این را نگفتید؟ من (۳۰) سال در بخش‌های اجرایی کشور کار کردم، نمایندگان مجلس فقیرترین دستگاه‌هایی هستند که در کشور دارند زندگی می‌کنند. منتها بقیه دستگاه‌ها دیده نمی‌شود، ولی نمایندگان مجلس زیر ذره‌بین هستند، آن وقت بعضی از افراد این‌گونه نسبت به مجلس سخن می‌گویند. خواهش می‌کنم که دوستان این بحث را متوقف کنند.»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات