صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۳  ، 
کد خبر : ۲۹۹۸۱۵

حرف روز/ تعمیم یک الگوی رفتاری

آنچه در موضوع عقب‌نشینی محترمانه مجلس از مصوبه «نجومی‌بگیرساز» افزایش حداقل ۶۰ درصدی حقوق مدیران در روزهای اخیر در پرتو هیاهوها و بازتاب‌های تحلیلی و رسانه‌ای کمتر مورد توجه واقع شد، الگوی رفتاری مردم و رسانه‌های انقلابی در ایجاد فضای مطالبه‌گری و ایستادگی تا مرز حذف این مصوبه بود[...]
پایگاه بصیرت / فتح‌الله پریشان
یادداشت: آنچه در موضوع عقب‌نشینی محترمانه مجلس از مصوبه «نجومی‌بگیرساز» افزایش حداقل ۶۰ درصدی حقوق مدیران در روزهای اخیر در پرتو هیاهوها و بازتاب‌های تحلیلی و رسانه‌ای کمتر مورد توجه واقع شد، الگوی رفتاری مردم و رسانه‌های انقلابی در ایجاد فضای مطالبه‌گری و ایستادگی تا مرز حذف این مصوبه بود. مردم از طریق رسانه‌های انقلابی که به زبان آنها تبدیل شده است، توانستند نفرت خود را از این بسترسازی بی‌عدالتی و تبعیض قانونی به نمایش بگذارند و نمایندگان خود را بیدار کرده و حس مسئولیت‌پذیری آنها را برانگیزند.
البته مطالبه‌گری مردمی همزاد انقلاب و از پایه‌های اصلی آن بوده و همواره مد نظر امام راحل(ره) و خلف صالح ایشان امام خامنه‌ای بوده است. رهبر معظم انقلاب حمایت و مطالبه مردم از مسئولان را عامل پیشبرندگی انقلاب و ملاک حرکت صحیح قوای کشور می‌دانند و آغاز فاصله نظام با مردم را نقطه شروع فروپاشی آن می‌پندارند و از همین زاویه به مردم حضور در همه عرصه‌های نظام و به مسئولان تمهید این پیوستگی با مردم را تأکید می‌کنند.     
الگوی جدید رفتار مردمی در موضوع مذکور به حق نشان داد که مطالبه و موج مردمی می‌تواند هر غیر ممکنی را ممکن کند و ضروری است آن را به سایر حوزه‌ها نیز تعمیم داد. در واقع، همان طور که خواسته ملت ایران توانست انقلاب شکوهمند ۵۷ را رقم بزند، امروز نیز اگر این قدرت در مطالبه رفتار انقلابی، ساده‌زیستی و اجتناب از اشرافی‌گری مسئولان، مبارزه با فساد، عزم جدی برای ساماندهی مشکلات و معضلات کشور به صحنه بیاید، می‌تواند بخش عمده‌ای از مسائل کشور را حل کند.
البته این موضوع به این معطوف است که رسانه‌های انقلابی و مردمی ابتدا این خواسته‌ها و مطالبات را ادراک کنند و سپس به صورت مناسب آنها را در سبد مطالبه‌گری مردم قرار دهند؛ زیرا در این موضوع نیز راهزن‌هایی هستند که می‌توانند با خدعه و فریب مطالبات غیر واقعی یا جناحی و گروهی خاص را به نام مردم و به کام خود جا بزنند؛ انتخابات پیش رو، از جمله مهم‌ترین این عرصه‌هاست. 
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات