صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰  ، 
کد خبر : ۲۹۹۸۸۶

تحصن تا عزل

تحصن طلاب و فضلای خراسان جنوبی در اعتراض به سخنان سخیف استاندار این استان، از دیروز تاکنون ادامه دارد. طلاب اعلام کرده‌اند تا برکناری استاندار تحصن ادامه می یابد.

به گزارش بصیرت، به نقل از فارس/ تحصن طلاب و فضلای خراسان جنوبی در اعتراض به سخنان سخیف استاندار این استان، از دیروز تاکنون ادامه دارد. طلاب اعلام کرده‌اند تا برکناری استاندار تحصن ادامه می یابد. در همین راستا، گفته می شود قائم مقام وزیر کشور به خراسان جنوبی سفر می کند.

از دیروز عصر بر جمعیت تحصن طلاب و فضلای خراسان جنوبی در بیرجند در واکنش به سکوت 3 هفته ای وزارت کشور مقابل سخنان ضددینی استاندار خراسان جنوبی افزوده می‌شود. گفته می شود، تولیت آستان قدس رضوی طی گفتگویی با وزیر کشور، فریاد و اعتراضات گسترده مردم و روحانیت خراسان جنوبی را به وی تذکر داده است و قرار است در اسرع وقت قائم مقام وزیر کشور به بیرجند سفر کند. ائمه جمعه خراسان جنوبی اعلام کرده اند تا برکناری استاندار بی کفایت خراسان جنوبی تحصن را لغو نخواهند کرد. آیت الله مکارم شیرازی نیز چند روز قبل نسبت به سخنان هنجارشکنانه استاندار خراسان جنوبی واکنش نشان داد.

شایان توجه است که سیدعلی‌اکبر پرویزی، استاندار خراسان جنوبی اخیراً در اظهارنظری شاذ گفته است که باید به حال هنر در استان گریه کرد؛ زیرا فضا، فضای خوبی نیست. باید تفکر برخی از آقایان که به نام دین با همه چیز مخالفت می‌کنند را عوض کرد. پرویزی مدعی شده که برخی افراد موضوعاتی را که هیچ ارتباطی با دین ندارد، ابراز می‌کنند. وی این افراد را از موانع عمده توسعه دانسته است. پرویزی با انتقاد از نقش نیروی انتظامی در حوزه موسیقی و کنسرت، گفته که این چه تفکری است که برای مردم شهر پادگان درست کرده‌اند. نیروی انتظامی مسئول حفظ نظم و تنظیم ترافیک است. در هیچ چیز دیگری نیاید دخالت کند و اگر جرمی و خلافی اتفاق افتاد، آن وقت مسئولانی که مجوز را داده اند، ‌پاسخگو خواهند بود.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرده که در حاشیه سفر آقای رئیس‌جمهور به خراسان شمالی به ایشان گفتم که مردم خراسان شمالی مردمی شاد هستند و ساز و دهلشان، تار و دف در همه حوزه ها هست و در مراسم عروسی های ما در منطقه باختاران ها به صورت خیلی مرسوم است که آقایان می رقصند؛ خانم ها می رقصند اماکنی هم وجود دارد که خیلی به اسلام ومسلمین لطمه وارد نمی شود... .

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات