صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۹  ، 
کد خبر : ۲۹۸۱۱۰

اخبار ویژه روزنامه های 16 دی 1395

کیهان

بازسازی ستاد قیطریه برای جنگ روانی


روزنامه وطن امروز در این‌باره نوشت: سال 88 در بحبوحه اجرای پروژه تهدید نظام با گروگانگیری امنیتی بزرگ یکی از مهم‌ترین کشفیات اطلاعاتی و عملیاتی مشترک دستگاه‌های امنیتی انجام شد. نیروهای امنیتی پس از رصد تحرکات ضد انقلاب در گسترش شایعه «تقلب» در انتخابات ریاست جمهوری و انجام عملیات تهییج و تحریک هواداران نامزدهای ناکام، به ارتباط ارگانیک «ستاد قیطریه» و مجموعه امنیتی- رسانه‌ای ضد انقلاب پی بردند. با دستور و حکم قاضی اعزام نیروهای ناجا برای بازرسی مرکز مشکوک آغاز شد اما بلافاصله پس از حضور در موقعیت، عوامل ستاد نامزد شکست خورده ارتباط زنده با شبکه سلطنتی بی‌بی‌سی برقرار کردند و با مظلوم‌نمایی و هیجان‌زایی از مردم خواستند برای نجات آنها مقابل ساختمان حاضر شوند! در همین فاصله همچون جاسوس‌های آموزش‌دیده، در نخستین اقدام بخشی از تجهیزات غیرقانونی تعبیه شده در به اصطلاح «ستاد انتخاباتی» را با به راه انداختن آتش‌سوزی کنترل شده نابود کردند.
اکنون در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری برخی اخبار ارائه شده توسط یکی از عالی‌ترین مقامات قضایی حکایت از بازسازی «ستاد قیطریه» در ساختمان یکی از مراکز استراتژیک دارد. تجهیز مرکز به دستگاه‌های گرانقیمت متناسب با نیازهای امنیتی یک ستاد عملیات روانی در کنار دعوت به‌کار مدیر پروژه از گروهی از نزدیکان جریان فتنه و احیای تیم رسانه‌ای فعال در تحریک مردم به تقابل با حاکمیت، حکایت از در پیش بودن حوادثی مهم و قابل تامل دارد.
یک گروه شناخته شده مرتبط با «ستاد قیطریه2» نیز در فضای مجازی اقدام به خرید کانال‌های تلگرامی پرمخاطب با قیمت‌های نجومی کرده که با توجه به ارتباطات قابل توجه با «خزانه» منبع هزینه‌کرد این ارقام قطعا نیاز به تحقیق و تفحص دارد.
در حوزه «ارتباطات» نیز رشد و گسترش تعاملات با کانون‌های ضد انقلاب در اطراف مدیران «ستاد قیطریه 2» مشهود است. هم‌اکنون عواملی که رفت و آمد منظمی به یکی از مراکز استراتژیک  داخلی دارند در شبکه اجتماعی «توئیتر» به کانون اتصال گروه‌های ضد انقلاب و حامیان جریان غربگرا در داخل کشور تبدیل شده‌اند که برخی پروژه‌های آزمایشی دعوت به تجمع ضد حاکمیتی را به اجرا می‌گذارند.
به نظر می‌رسد هوشیاری دستگاه قضا در برابر تحرکات مشترک ضد انقلاب و جریان غربگرایان داخلی، دشمن را متقاعد کرده که تضعیف قوه قضائیه در بعد ملی و فراملی با «هشتک‌پراکنی» در فضای توئیتر و توزیع محتوای مذکور به فضای سایر شبکه‌های اجتماعی، لازم و ضروری است.
در حال حاضر شبکه‌ای که به علت فعالیت مشترک ارتش سایبری منافقین و سعودی‌ها «فیلتر» است در حال تبدیل به کانون تغذیه نیاز جامعه اطلاعاتی تلگرام «مجوزدار» است. اهمیت این موضوع در نیاز آتی اکوسیستم دشمن در توئیتر به توزیع محتوای مملو از شایعات و دروغ در فضای انتخاباتی است...
کانال‌‌های معاندان همچون «وحید آنلاین»، «آمدنیوز»، «مملکته» و «توئیتر فارسی» مهم‌ترین وظیفه‌شان تاکنون توزیع سرفصل‌‌های تعریف شده در توئیتر در تلگرام بوده است و با حذف احتمالی آنها از تلگرام، دشمن در ترویج شایعات و پرونده‌های ضد نظام با مشکل مواجه خواهد شد.
حتی با رفع این نقیصه بزرگ، تکمیل اشراف بر تحرکات در تلگرام به عنوان محیط دست دوم انتشار بسیار ضروری است کما اینکه رئیس کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه و قوه قضائیه از چند سال پیش تاکنون این دغدغه مهم نظام را پیگیری کرده اما ناباورانه با مقاومت غیرقابل باور «وزارت ارتباطات» مواجه شده‌اند!
این تازه آغاز فستیوال دروغ و عملیات روانی تیمی است که از «کار» برای برطرف کردن نیازهای حقیقی جامعه ایرانی سر باز زده و اکنون در بحبوحه نیاز به رای مردم به تشکیل اتاق‌های عملیات روانی گرانقیمت و عقد پیمان‌های رسانه‌ای با معاندان نظام در شبکه‌های اجتماعی رو آورده است. اکنون زمان پیشگیری از جرایم بزرگی است که پیش‌آگهی‌های وقوع آنها، مقابل چشم ناظران رژه می‌رود!

ژنرالهای تیم اقتصای عوا نکینی،اجماع پیشکش


به گزارش روزنامه جوان، این روزها عقلای اقتصادی حاضر در دولت شرط تداوم رشد را بیشتر از هر چیزی اجماع درحوزه اقتصاد و انجام تغییرات ساختاری می‌دانند. آنها به همراه بسیاری از اقتصاددانان دیگر به خوبی می‌دانند که ارقام اعلام شده رشد اقتصادی در ماه‌های بعد تکرار شدنی نیست، زیرا این ارقام حاصل افزایش 1/5 برابری نفت بعد از برجام است که از زمستان سال گذشته آغاز شده و به تبع این نرخ رشد در فصلی که در آن هستیم، سقوط خواهد کرد، به نحوی که نمودار رشد قابل پیش‌بینی در این فصل و به خصوص در ماه آخر سال به حدود 2 درصد خواهد رسید.
این نسخه با قوانین فیزیک به راحتی قابل فهم و اقدامی بجاست. فرض کنید نیروهای اعمال شده بر یک جسم در جهت‌های گوناگون وارد شود، بدیهی است که نیروهای اعمال شده یکدیگر را خنثی کرده، لذا جسم به جای حرکت همچنان در جای خود مانده یا بی‌هدف تکان خواهد خورد اما اگر نیروها در یک جهت برجسم وارد شود، به سرعت حرکت کرده و به مقصود خواهیم رسید.
اما با این حال، حتی در تیم اقتصادی دولت یازدهم، چنین اجماعی به یک آرزو تبدیل شده است. دولتی که قرار بود ژنرال‌ها به جای سربازها سرکار بیایند و اقتصاد را سامان بدهند، اکنون نیروهای خود را به جای اجماع در مقابل هم تلف می‌کند و بخش واقعی اقتصاد به جای تحرک درجا می‌زند.
دعوا بر سر نرخ خوراک پتروشیمی، نزاع بر سر پیشخور کردن پول و سهم کارگران در صندوق تأمین اجتماعی است که به امید رفاه در دوران بازنشستگی پرداخت می‌شود، چیزی جز ناآشنا بودن با مفاهیم توسعه و نبود دغدغه‌ای به نام پیشرفت در میان اعضای کابینه ترجمان دیگری ندارد! از این رو پاسخ به سؤال مطرح شده را می‌توان در نداشتن هدف، غرور بیجای ژنرال‌ها و نگاه جزیره‌ای جست که در عمل نشست اعضای کابینه در هیئت دولت به جای تجمیع انرژی‌ها و نگاه جامع و راهبردی به مسائل اقتصادی، معیشتی و رفاه مردم، محلی برای چانه‌زنی برای دریافت سهم بیشتر بودجه زیرمجموعه خود یا پیشبرد اهداف شده و کار به جایی رسیده که عمل اقناعی در محیط هیئت دولت مکفی نبوده و دعواها رسانه‌ای می‌شود. لطفاً دعوا نکنید! اجماع پیشکش.

مقام امنیتی اسرائیل:سال 2016 از موفقیت آمیز ترین سالها برای ایران بود


شاول شای معاون پیشین شورای امنیت ملی رژیم صهیونیستی در «اسرائیل هیوم» تصریح کرد سال 2016 سال موفقیت‌های ایران و سال تشدید بحران برای عربستان بود.
وی می‌نویسد: سال میلادی که به پایان رسید، به عنوان یکی از موفقیت‌آمیزترین سال‌ها در تاریخ برای جمهوری اسلامی به خاطر سپرده خواهد شد. متحدان ایران در عراق و سوریه  در جهت منافع تهران موفقیت‌هایی را به دست آوردند.
ایران همچنین در میدان کارزار یمن علیه عربستان تلاش می‌کند؛ موفقیت در این حوزه نیز می‌تواند ایران را بر تنگه راهبردی باب‌المندب مسلط کند. به این دلایل می‌توان گفت که ایران بیش از پیش به تحقق تسلط منطقه‌ای خود نزدیک شده است.
شاول شای می‌افزاید: اردوگاه میانه‌روی مقابل به رهبری عربستان و مصر، در مقابل ایران با کشمکشی سخت مواجه است.
در آغاز سال میلادی گذشته، شاهد شکل‌گیری  ائتلاف راهبردی میان مصر و عربستان بودیم، اما در اکتبر، پس از حمایت قاهره از رویکرد روسیه در جنگ سوریه، که با موضع عربستان در تضاد  است، بحرانی میان دو کشور بروز کرد که باعث ضعف شدید این محور میانه‌رو شد.
آنچه بر مشکلات این اردوگاه می‌افزاید، بحران اقتصادی جدی است که عربستان و مصر را مبتلا کرده است.
این مقام امنیتی صهیونیستی نوشت: به نظر می‌رسد سال 2017  پایان تسلط خلافت داعش  را بر عراق  و سوریه رقم بزند. روسیه یکی از تعیین‌کنندگان توافق آتی در جبهه سوریه خواهد بود، اما این رژیم اسد، ایران و حزب‌الله است که ثمره آن را برداشت خواهد کرد.
شای تصریح کرد: موفقیت محور ایران تبعات منفی برای‌ جریان‌های مرز شمالی اسرائیل خواهد داشت و اردوگاه میانه‌رو عربستان نیز همچنان ضعف اقتصادی و چنددستگی داخلی را تجربه خواهد کرد که باعث تحلیل توانش برای مقابله با آمال ایران خواهد شد.

دولت از شفافیت درباره دارایی های خود شانه خالی می کند


محمدکاظم انبارلویی سردبیر روزنامه رسالت با طرح این سؤال نوشت: وزیر اقتصاد و دارایی در مراسم رونمایی از نقشه ملی استعلامات مجوزهای کشور گفت «متأسفانه کسی در دولت نمی‌داند تعداد آیتم دارایی‌های دولت چقدر است. هنوز حتی این دارایی‌ها احصاء نشده است، چه رسد به اینکه این دارایی‌ها را مدیریت کرد.» چه کسی باید دارایی‌های دولت را در داخل و خارج کشور مدیریت کند؟ اگر دستگاهی با عنوان وزارت اقتصاد و دارایی متکفل این کار بزرگ نیست پس اداره‌کل اموال دولتی و سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های فنی اقتصادی ایران که بیش از 50 سال است فعالیت می‌کند در ساختار تشکیلات سازمانی وزارت اقتصاد و دارایی چه محلی از اعراب دارد؟ آیا وزیر دارایی نمی‌داند در شرکتهای ایفیک و ایهاک آلمان چه می‌گذرد و استفاده از دارایی‌های دولت در این دو شرکت منجر به ارزش افزوده شده یا کاهش؟ مگر فصل پنجم قانون محاسبات عمومی سامانه دارایی‌ها و اموال دولت را حسب مورد در شرکت، سازمان و مؤسسه دولتی و حتی نهاد عمومی غیردولتی تبیین نکرده است؟
دارایی‌های دولت چیست؟ معاونت خزانه‌داری کل در وزارت اقتصاد و دارایی اگر حساب و کتاب این دارایی‌ها را ثبت و ضبط نکند، چه نهادی مسئول این کارهاست؟ بانک مرکزی که همه ساله گزارشی از دارایی‌های دولت را منتشر می‌کند چه پاسخی برای وزیر اقتصاد و دارایی دارد که سخن از اغتشاش در سرفصل حساب دارایی‌های دولت را مطرح کرده است؟ قاعدتاً برحسب قوانین و مقررات مالی دولت، وزارت اقتصاد و دارایی، بانک مرکزی، دیوان محاسبات و سازمان حسابرسی در این باره مسئولیت قانونی دارند.
دارایی‌های موردنظر آقای طیب‌نیا کجاست که او می‌گوید از دسترس مدیریت‌ها خارج است؟ چه کسانی این دارایی‌های دولت را مدیریت می‌کنند؟
نویسنده می‌افزاید: مجلس این روزها مشغول تصویب برنامه ششم توسعه است. مقام معظم رهبری در روز 9 تیر ماه 94 سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه را به مجلس و دولت ابلاغ فرموده‌اند. این سیاست‌ها در 80 بند تنظیم شده و انصافاً چیزی را برای تدوین یک برنامه جامع و مانع فروگذار نکرده است.
اما در کمال ناباوری لایحه پنج ساله ششم دولت شامل 31 ماده است. رئیس‌جمهور، برنامه ششم را به مجلس ارائه نداده است بلکه احکام موردنیاز اجرای برنامه ششم توسعه را تقدیم مجلس کرده است، اما اینکه خود برنامه ششم چیست به مجلس نداده است!...
کمیسیون تلفیق برنامه ششم 144 ماده را تدوین کرده است. در ماده 54 و 55 که به موضوع هدفمندی یارانه‌ها رسیده است، بین دولت و مجلس در خصوص محاسبه درآمد حاصل از هدفمندی یارانه‌ها اختلاف است.
مرکز پژوهش‌های مجلس معتقد است این درآمد بالغ بر 80 هزار میلیارد می‌شود، اما دولت حتی نصف این مبلغ را قبول ندارد و معتقد است هر ماه برای پرداخت یارانه‌ها عزا می‌گیرد.
اکنون بیش از 7 سال است قانون هدفمندی یارانه‌ها عملیاتی شده است.
واقعاً حساب و کتاب در دولت یازدهم چگونه است؟ امروز دریافت‌های دولت از هدفمندی یارانه‌ها بیش از 10 برابر قیمت‌های سال پایه است، اما پرداخت‌های دولت در مورد یارانه‌ها بر مبنای همان سال پایه است. این قدری عجیب نیست؟!
از سوی دیگر دولت در بند الف تبصره یک لایحه بودجه سال 96 سهم شرکت ملی نفت را از ارزش نفت خام تولیدی از بابت هزینه‌های این شرکت 14/5 درصد تعیین کرده است. قیمت نفت 140 دلار باشد این 14/5 درصد ثابت است و 40 دلار هم باشد همین مبلغ است. آیا این قدری عجیب نیست؟!
این 14/5 درصد بابت هزینه‌های شرکت ملی نفت در اختیار وزارت نفت قرار می‌گیرد. این سؤال مطرح است آیا برآورد این هزینه‌ها واقعی است؟ مبنای حساب و کتاب در دولت یازدهم چگونه است؟

8 پله افزایش رتبه بیکاری در ولت روحانی


این روزنامه می‌نویسد: صندوق بین‌المللی پول با اشاره به صعودی بودن وضعیت بیکاری در ایران اعلام کرد این کشور 8 پله در رده‌بندی بیکارترین کشورها بالا رفته است.
براساس گزارش صندوق بین‌المللی پول، نرخ بیکاری در ایران که در سال 201‍4 بالغ بر 10/6 درصد بوده است، در سال 2015 به 10/8  درصد و در سال 2016  به 11/28  درصد افزایش یافته است. البته در تابستان سال جاری نرخ بیکاری باز هم بالاتر رفت و به 12/8 درصد رسید که البته در محاسبات و گزارش اخیر صندوق بین‌المللی پول به آن استناد نشد.
در مقایسه با سایر کشورها نیز وضعیت اشتغال در ایران بدتر شده است و این کشور طی دو سال 8 پله در رده‌بندی بیکارترین کشورهای جهان بالا رفته است. در سال 2014 ایران از نظر رده‌بندی کشورهای جهان براساس بیشترین نرخ بیکاری در رتبه 31 قرار داشته اما در سال 2015 در جایگاه 25 و طی سال 2016 در جایگاه 23 قرار گرفته است.

وطن امروز


آیت‌الله العظمی  نوری‌همدانی ضمن تأکید بر وحدت مسؤولان:
برخی حرف‌هایی می‌زنند و توقع دارند کسی جواب‌شان را ندهد


آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی با انتقاد از شیوه برخی مسؤولان که سخنی را مطرح می‌کنند و توقع دارند کسی پاسخی به آنها ندهد، به مسؤولان کشور توصیه کرد از کشاندن اختلافات به سطح جامعه و رسانه‌ها اجتناب کنند. به گزارش رسا، حضرت آیت‌الله حسین نوری‌همدانی از مراجع تقلید دیروز در درس خارج فقه در مسجد اعظم، از کشاندن اختلافات از سوی مسؤولان به سطح رسانه‌ها و جامعه بشدت انتقاد کرد. وی توجه به وحدت را یکی از توصیه‌های همیشگی حضرت امام دانست و با تاکید بر تقویت وحدت در جامعه تصریح کرد: باید بیش از پیش به فکر تقویت وحدت در جامعه باشیم، اختلاف نظر مشکلی ندارد اما باید این اختلافات در اتاق‌های دربسته مطرح شود؛ مسؤولان اگر مشکلی دارند با هم بنشینند و مشکلات را حل کنند. حضرت آیت‌الله نوری‌همدانی اظهار داشت: البته برخی خودشان به مردم حرف‌هایی را می‌زنند و بعد توقع دارند کسی جواب شان را ندهد. این مرجع تقلید فصل‌الخطاب در نظام اسلامی را ولی‌فقیه دانست و تاکید کرد: تحت هیچ شرایطی نباید از وحدت دست برداریم.

مسؤول کمیته ویژه کمیسیون قضایی مجلس :
40 مسؤول دولتی دوتابعیتی هستند


رئیس سازمان بازرسی کل کشور اخیرا گفته افراد دوتابعیتی مشغول در پست‎های دولتی به مراجع قضایی معرفی می‎شوند و گزارش نهایی در این باره به مراجع ذی‌صلاح ارسال شده است. در همین ارتباط «محمدعلی پورمختار» مسؤول کمیته ویژه کمیسیون قضایی مجلس به استناد اظهارات ناصر سراج تعداد شاغلان دوتابعیتی در پست‌های دولتی را حدود 40 نفر اعلام کرد و گفت: این افراد در مدیریت‎های مختلف سیاسی – اقتصادی در حال فعالیت بوده و حتی برخی نمایندگان مجلس هم مشمول بحث دوتابعیتی می‎شوند. به گزارش جام‌جم، وی با اشاره به مصوبه مجلس مبنی بر طرح تحقیق و تفحص از مدیران دولتی با تابعیت مضاعف عنوان داشت: به احتمال زیاد در بدنه دولت آمار افراد با تابعیت چندگانه بیش از اینها باشد، لذا باید هر چه زودتر تعیین تکلیف شوند. عضو کمیسیون حقوقی - قضایی خانه ملت در ادامه افزود: حتی اگر رقم واقعی این افراد صحیح باشد به‌دلیل انتصاب آنها در سمت‌های اجرایی و حساس کشور ضرورت دارد تابعیت اصلی آنها محرز شود. پورمختار در پاسخ به این سوال که آیا مدیرانی که حق اقامت با گرین‌کارت در کشورهایی مانند کانادا و آمریکا را دارند، جزو دوتابعیتی‎ها محسوب می‎شوند؟ گفت: این 2 موضوع قابل تفکیک بوده و داشتن حق اقامت صرف به معنای تابعیت مضاعف تعبیر نمی‎شود. نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ خاطرنشان کرد: برخی در حال حاضر اقامت کشورهای حوزه خلیج‌فارس را کسب کرده‎اند، از این جهت داشتن حق اقامت به تنهایی از مصادیق تخلف به شمار نمی‎آید.

پیگیری‌ مستمر فرمانده کل قوا برای ارتقای سطح معیشت ارتشی‌ها


جانشین فرمانده کل ارتش با اشاره به پیگیری‌ مستمر فرمانده کل قوا درباره ارتقای سطح معیشت کارکنان ارتش گفت: یکی از مواردی که بنده به طور مرتب به معظم‌له گزارش می‌کنم، وضعیت پروژه چیتگر است. به گزارش مهر، در راستای تحقق منویات فرماندهی معظم کل قوا مبنی بر ارتقای سطح معیشت و مسکن کارکنان ارتش، امیر احمدرضا پوردستان، جانشین فرمانده کل ارتش به همراه مدیر عامل بنیاد تعاون ارتش و تنی چند از مسؤولان از پروژه‌های در حال ساخت چیتگر ارتش بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند پیشرفت پروژه‌ها قرار گرفت. در این مراسم امیر پوردستان ضمن بازدید از میزان پیشرفت واحدهای مسکونی در حال ساخت پروژه چیتگر، با اشاره به پیگیری‌های مستمر فرماندهی معظم کل قوا درباره ارتقای سطح معیشت کارکنان آجا تصریح کرد: یکی از مواردی که بنده بطور مرتب به معظم‌له گزارش می‌کنم، وضعیت پروژه چیتگر است و خدمت آقا عرض کردم این مجموعه‌ای که در حال حاضر مشغول کارند بسیار فعال و با جدیت در حال سازندگی هستند تا بموقع پروژه‌ها را به افراد ذی‌نفع تحویل دهند.

ایران

در جلسه هیأت دولت تصویب شد


اختصاص 2 هزار و 120 میلیارد ریال اعتبار برای جبران خسارت های حوادث غیرمترقبه
هیأت وزیران درجلسه روز گذشته خود که به ریاست حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری برگزار شد، با اختصاص مبلغ 2 هزار و 120 میلیارد ریال اعتبار برای جبران خسارت های ناشی از حوادث غیرمترقبه در برخی مناطق کشور موافقت کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌ رسانی ریاست جمهوری، بر این اساس، مبلغ 100 میلیارد ریال برای بازسازی و ایمن‌سازی زائرسراها و سایر بخش‌های آستان مقدس امامزاده آقاعلی‌عباس(ع) شهرستان نطنز، برای مقابله با حوادث غیرمترقبه، مبلغ 300 میلیارد ریال برای جبران خسارت ها، تعدیل و ساماندهی تعاونی‌های صیادان پره استان گیلان، مبلغ 700 میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت برای جبران خسارت های ناشی از سرمازدگی به بخش کشاورزی در استان مرکزی و مبلغ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت برای جبران خسارت های ناشی از سرمازدگی به بخش کشاورزی در استان خراسان جنوبی با اولویت محصول زعفران و انار در شهرستان‌های فردوس، بشرویه و سرایان اختصاص یافت.
همچنین با تصویب دولت، نحوه اختصاص اعتبارات مربوط به شهریه دانشجویان گروه‌های علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی و سایرمؤسسات آموزش عالی غیردولتی به صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعیین شد. هیأت وزیران در ادامه، از مجلس شورای اسلامی درخواست کرد که بررسی «لایحه جامع وکالت و مشاوره حقوقی» را دردستور کار خود قرار دهد.

 ابلاغ دو قانون مصوب مجلس از سوی رئیس جمهوری

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری، در نامه‌های جداگانه‌ای به وزارتخانه‌های «امور اقتصادی و دارایی» و «آموزش و پرورش»، 2 قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، قانون «موافقتنامه همکاری‌های اقتصادی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت کرواسی» به وزارت امور اقتصادی و دارایی و قانون «تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی» به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شد.

دیدار رئیس جمهوری با خانواده شهیدان بغدادی

رئیس جمهوری شامگاه چهارشنبه با حضور در منزل شهیدان حسن، هادی و نقی بغدادی با مادر و دیگر اعضای خانواده این شهدای والامقام دوران دفاع مقدس دیدار و گفت‌وگو کرد‎.‎ به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی در این دیدار که در فضایی صمیمی برگزار شد، گفت: دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران برای مسئولان یک افتخار و فرصتی مغتنم و موجب تجدید روحیه برای خدمت به ملت است. رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: خانواده شهدا و ایثارگران مقام والایی در پیشگاه خداوند متعال دارند. روحانی اظهار داشت: خانواده شهیدان با اهدای بهترین عزیزان خود در راه دفاع از انقلاب و کشور کار بزرگ و عظیمی را انجام دادند. خانم رقیه بغدادی، مادر شهیدان بغدادی نیز در این دیدار به ‏بیان سجایای اخلاقی و خاطراتی از این شهدای والامقام پرداخت‎.‎ شهید حسن بغدادی در سال ٥٩ در منطقه عملیاتی مهران در ایلام، شهید هادی بغدادی در سال ٦٠ در منطقه کرخه‌نور و شهید نقی بغدادی در سال ٦٥ در منطقه شلمچه به فیض شهادت نائل آمدند. ابوالشهیدین مرحوم شعبانعلی بغدادی پدر این شهدای والامقام هم در سال ٦١ به دیار باقی شتافته است. در این دیدار که حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی معاون رئیس جمهوری در امور ایثارگران و رئیس ‏بنیاد شهید نیز حضور داشت، لوح تقدیری به رسم یادبود از سوی دکتر روحانی به خانواده معظم این ‏شهیدان تقدیم شد‎.

 کدخدایی: تضمینی برای تأیید صلاحیت یک رئیس جمهوری برای دوره بعد وجود ندارد

عباسعلی کدخدایی گفت که شورای نگهبان در همه ادوار صلاحیت رؤسای جمهوری مستقر را هم دقیقاً بررسی کرده و هیچ تضمینی برای تأیید صلاحیت هر رئیس جمهوری در دوره دوم وجود ندارد. سخنگوی شورای نگهبان در گفت‌وگو با مشرق در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه «در افکار عمومی عرف شده است که اگر کسی رئیس‌ جمهوری شود، عملاً هر رفتاری هم از او سر بزند، در دوره بعد هم از طرف شورای نگهبان برای ریاست جمهوری تأیید صلاحیت می‌شود»، گفت: هیچ تضمینی در این جهت نبوده و نیست. قانوناً شورای نگهبان در همه ادوار صلاحیت رؤسای جمهوری مستقر را هم دقیقاً بررسی کرده است. حالا در این چند دور گذشته نتیجه مثبت بوده است. این رویه قانونی و همیشگی شورای نگهبان بوده و طبیعتاً همیشه هم اجرا خواهد شد.

 تکذیب خبر بمباران لوله‌های نفتی اهواز

سخنگوی وزارت کشور در واکنش به خبر برخی رسانه‌های خارجی درخصوص حمله به لوله‌های نفتی در خوزستان این خبر را از پایه تکذیب کرد. سید سلمان سامانی در گفت‌وگو با ایلنا در واکنش به خبر برخی خبرگزاری‌های خارجی درخصوص بمباران دو لوله نفتی در استان خوزستان توسط یک گروه تروریستی تجزیه‌طلب این خبر را از اساس تکذیب کرد. روز گذشته «آسوشیتدپرس»  مدعی شد یک جریان تجزیه‌طلب در منطقه اهواز در بیانیه‌ای مدعی شده که لوله‌های نفتی در استان خوزستان را منفجر کرده است. آسوشیتدپرس همچنین نوشت: رسانه‌های ایران و مقامات ایران در این مورد اظهار نظری نکرده‌اند.

پیشنهاد «اتاق حل اختلاف» برای مسئولان

در جلسه علنی دیروز مجلس مصطفی کواکبیان نماینده تهران گفت: ماهاتیر محمد نخست وزیر سابق مالزی زمانی که بین وزرایش اختلاف به وجود آمد، آنها را یک روز در یک اتاق قرار داد و گفت هر وقت مشکل‌تان حل شد، می‌توانید بیرون بیایید. به گزارش ایسنا، وی افزود: چرا مسئولان می‌خواهند اختلاف‌هایشان را از تریبون حل کنند؟ یک جا بنشینید و اختلافات‌تان را حل کنید. در واکنش به این صحبت، لاریجانی با خنده گفت: لابد پیشنهاد شما این است که سران قوا را در یک اتاق کنند، بلکه مسأله حل شود. کواکبیان نیز در واکنش گفت: بله بله، اگر این طور باشد هم درست است. من پیشنهاد شما را هم تأیید می‌کنم.

جمهوری اسلامی

رهامی: در تلاشیم لیست واحدی با حامیان دولت ارائه کنیم

دبیرکمیته انتخاباتی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گفت: در تلاشیم که لیست واحدی با حامیان دولت و اعتدال‌گرایان برای انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در تهران ارائه کنیم.
محسن رهامی درگفت‌وگو با ایسنا، درباره روند فعالیت شورای هماهنگی جبهه اصلاحات برای انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر و روستا اظهار کرد: تاکنون کمیته‌ جوانان، بانوان، اصناف و مشاغل، نخبگان، اقوام و مذاهب تشکیل و گفت‌وگو و هماهنگی برای استفاده از ظرفیت اقشار مختلف جامعه آغاز شده است.
وی افزود: در روز 30 دی همایش «جوانان، مدیریت شهری و تحزب» و در اول بهمن همایش «زنان، مدیریت شهری و بحران‌های اجتماعی» در تهران برگزار می‌شود. در دهه فجر هم همایشی در رابطه با اصناف و مشاغل برگزار خواهیم کرد تا ظرفیت این اقشار را فعال کرده و آن‌ها را به میان بیاوریم.
این فعال سیاسی همچنین تصریح کرد: کمیته انتخابات استان‌ها نیز به زودی فعال می‌شوند تا استان‌ها نیز وارد موضوع انتخابات شوند.

عارف: شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان هنوز به مصداقی برای 96 نرسیده است

رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح طلبان گفت: این شورا تاکنون به مصداقی برای انتخابات 96 نرسیده است.
محمدرضا عارف رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در گفت وگو با تسنیم از برگزاری جلسه این شورا در روز یکشنبه هفته آینده خبر داد و گفت: جلسات شورای سیاست‌گذاری به صورت متوالی یکشنبه هر هفته برگزار می‌شود.
وی تصریح کرد: اساسنامه شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان تصویب و ابلاغ شده و در حال اجرایی شدن است.
عارف از برگزاری نشست خبری با اصحاب رسانه برای تشریح برنامه‌های شورای متبوع خود خبر داد و گفت: یکشنبه هفته آینده درباره زمان برگزاری این جلسه اطلاع‌رسانی می‌شود.
رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان درباره ورود این شورا به بحث انتخابات ریاست جمهوری سال 96 اظهار کرد: تاکنون به مصداقی نرسیده‌ایم و بحث در این باره قدری زود است.

معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور: کاندیداهای انتخابات 92 دخل و خرج انتخاباتی‌شان را اعلام کنند

معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور با استقبال از طرح اعلام دخل و خرج حساب‌های بیت‌المال و دریافتی مسئولان نظام، تاکید کرد: کاندیداهای انتخابات سال 92 هم دخل و خرج انتخابانی‌شان را علناً اعلام کنند تا مشخص شود به چه کسانی از بیت‌المال کمک شده است.
به گزارش ایسنا، حمید ابوطالبی معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور در صفحه توئیتر خود نوشت:
«اکنون که همه با کمال میل خواستار اعلام علنی حساب‌های تحت نظرشان با شفافیت کامل شده‌اند، امید است این انتظار مبارک مردمی در همین ماه اتفاق بیفتد.
علاوه بر این، همه کاندیداهای انتخابات سال 92 هم دخل و خرج انتخاباتی‌شان را علناً اعلام کنند تا مشخص شود به چه کسانی از بیت‌المال کمک شده است.
همه صمیمانه در این «انتظار ملی» نشان دهیم: آن را که حساب پاک است / از محاسبه چه باک است.»

شرط‌گذاری برای حمایت دوباره از رئیس‌جمهور

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه گفت: جریان اصلی اصلاح طلب از روحانی حمایت جدی خواهد کرد، بعضی از گروه‌ها شروطی برای روحانی دارند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان اسماعیل شجاعی پیرامون برنامه‌های انتخاباتی حزب اعتدال و توسعه اظهار داشت: هنوز فعالیت انتخاباتی حزب آغاز نشده است اما جلسات برگزار می‌شود تا در این چارچوب نقش خود را در انتخابات آینده ایفا کنیم.
وی در رابطه با دیدار احزاب اصلاح طلب با حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان گفت: اطلاعی در این رابطه ندارم.
شجاعی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه به نظر شما احزاب اصلاح‌طلب کاندیدای دیگری را در کنار روحانی برای انتخابات سال آینده معرفی خواهند کرد، گفت: رهبران اصلاحات در انتخابات 96 از روحانی حمایت می‌کنند.
سخنگوی حزب اعتدال و توسعه با اشاره به اینکه جریان اصلی اصلاح طلب از روحانی حمایت جدی خواهد کرد ادامه داد: بعضی از گروه‌ها شروطی برای روحانی دارند و موضوعاتی است که باید با آقای روحانی در میان گذاشته شود.

نامه رئیس خانه احزاب به علی لاریجانی

رئیس خانه احزاب ایران با ارسال نامه‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار پیگیری تخصیص ردیف یارانه احزاب در بودجه 96، اصلاح قانون انتخابات و داشتن حق رای نمایندگان احزاب در کمیسیون ماده 10 مجلس شد.
به گزارش ایسنا، قدرتعلی حشمتیان در این نامه تخصیص ردیف یارانه احزاب در بودجه سال 1396، تنظیم قرارداد مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در رابطه با تدوین اطلس سیاسی با خانه احزاب، قانونی نمودن داشتن حق رای نمایندگان احزاب در کمیسیون ماده 10 احزاب، اصلاح قانون انتخابات در رابطه با حضور احزاب در کمیسیون انتخابات و قانونی نمودن میز احزاب در ستاد انتخابات کشورو بهره‌گیری از مشاوره دبیران کل احزاب در هیئت رئیسه و کمیسیون‌های تخصصی و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی را خواستار شده است.
محبیان: تعدد کاندیداهایی که از الان در جناح اصولگرا مطرح می‌شود،وحدت را مشکل می‌کند
امیر محبیان به اعتماد گفت:ما برای گسترش وحدت درون اصولگرایان چاره‌ای جز آن نداریم که وحدت را به صورت فرآیندی در نظر بگیریم. از طرف دیگر، به جای وحدت مکانیکی و از بیرون باید آن را دینامیک و با انگیزه درونی دیده و بر پایه آگاهی و اقناع همگرایی ایجاد کنیم.
به گزارش خبر انلاین وی افزود:جایگاه جناب ناطق‌نوری و آیت‌الله مهدوی‌کنی در جریان اصولگرا بسیار ارزشمند و کلیدی بود؛ ولی اکنون شرایط بسیار متفاوت شده است؛ دشوار بتوان سازوکار پیشین را احیا و خلا این افراد را پر کرد. پس ما باید از فرصت استفاده کنیم و جهشی را درون اصولگرایی به وجود بیاوریم. جهش کیفی از شخصیت‌محوری به سازمان‌محوری! ما باید ساختار را جایگزین افراد و محاسبات عقلی را جایگزین تمایلات شخصی کنیم.
محبیان کفت: معرفی کاندیداهای مختلف از سوی اصولگرایان نشان‌دهنده آن است که آنها برای چانه‌زنی آخر می‌خواهند دست پر داشته باشند. این کار آنها خلاف عقل محاسبه‌گر سیاسی نیست؛ اما حتما در روند وحدت مشکل ایجاد خواهد کرد. روند وحدتی که من آن را فعلا در دسترس نمی‌بینم مگر آنکه اقتضائات عملی باعث نوعی از همگرایی شود.

تکذیب کاندیداتوری خرازی در انتخابات 96

رئیس هیات موسس حزب ندای ایرانیان خبر احتمال کاندیداتوری‌اش در انتخابات ریاست جمهوری 96 را تکذیب کرد.
سیدمحمدصادق خرازی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره خبر کاندیداتوری‌اش در انتخابات ریاست جمهوری 96، اظهار کرد: این حرف‌ها شایعه است چرا که من بستری هستم و حتی معلوم نیست زنده بمانم. الان که با شما صحبت می‌کنم دستگاه اکسیژن به من وصل است.
به گزارش ایسنا، برخی از سایت‌ها از تصمیم صادق خرازی برای کاندیداتوری در انتخابات 96 خبر داده بودند و حتی یکی از اعضای شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در این‌باره به ایسنا گفت: این موضوع از طرف بعضی از اعضای حزب مطرح شده و در دستور کار شورای سیاست‌گذاری حزب ندای ایرانیان است. اما تا جایی که من می‌دانم آقای خرازی فعلاً برنامه‌ای برای انتخابات ندارد.
وی ادامه داد: این مساله در حد پیشنهاد بوده که ممکن است بررسی شود و حتی اگر کل حزب به این نتیجه برسد که آقای خرازی کاندیدا شوند آن وقت خود ایشان باید موافقت کنند که تا جایی که من اطلاع دارم برنامه‌ای برای حضور در انتخابات ندارند.

مصباحی‌مقدم: مواضع انتخاباتی جامعه روحانیت مبارز هفته آینده اعلام می‌شود

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفت: در جلسه جامعه روحانیت مبارز مباحث و مسائل انتخاباتی مطرح و قرار شد هفته آینده به یک جمع بندی نهایی برسیم.
حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا درباره این جلسه گفت: جلسه شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با حضور اعضای شورای مرکزی این تشکل برگزار شد.
او ادامه داد: در این جلسه مهم‌ترین اخبار و مسائل سیاسی روز مورد بحث و بررسی اعضا قرار گرفت.
مصباحی‌مقدم درباره بحث‌های مطرح شده درباره انتخابات در جلسه نیز، عنوان کرد: مسائل و مباحث خوبی راجع به برگزاری انتخابات در این جلسه مطرح شد و تصمیات خوبی هم گرفته شد. اما بنا به دلایلی به یک نظر نهایی دست پیدا نکردیم و مقرر گردید در جلسه‌ای که هفته آینده برگزار می‌شود به یک جمع بندی نهایی برسیم.
او در پاسخ به این سئوال آیا جامعه روحانیت، فردی را که سخنان دروغ به امام نسبت داده می‌شناسد یا خیر، گفت: چینین فردی را نمی‌شناسم و این شخص برای جامعه روحانیت مبارز ناآشنا است.

هنوز گزینه‌ای برای شورای شهر از سوی اصلاح‌طلبان مطرح نشده‌است

شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان مصادیقی را برای کاندیدای انتخابات شورای شهر تهران و شهرستان‌ها تعیین خواهد کرد و تا متقاضیان بر اساس چارچوب‌های مشخص شده،امتیاز لازم را کسب نکنند،اصلاح طلبان گزینه‌ای برای اعضای شورای شهرتهران و شهرستان‌ها همچنین شهرداری تهران ندارند.
ژاله فرامرزیان در گفت و گو با ایسنا، در ارتباط با آخرین فعالیت انتخاباتی شورای عالی انتخاباتی اصلاح‌طلبان اظهار کرد: کارگروه برنامه‌ریزی و تدوین راهبردها به ریاست حسین کمالی این روزها مشغول مشخص کردن شاخصه‌هایی برای انتخاب کاندیدهای شوراهای شهر و روستا است.
وی ادامه داد: اعضای این کارگروه‌ بحث می‌کنند که چه شاخصه‌هایی با چه مکانیزمی در نظر گرفته شود تا همه متقاضیان حضور در انتخابات شورای شهر تهران و شهرستان‌ها بر طبق آن چارچوب‌ها امتیاز بگیرند و بر اساس امتیازهای کسب شده در لیست شورای عالی انتخاباتی اصلاح طلبان قرار گیرند.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب همچنین گفت: شنیده شده افرادی به عنوان کاندیدای اصلاح‌طلبان به عنوان شهردار تهران معرفی شده‌اند؛ اما این گفته‌ها درست نیست و هنوز هیچ فردی به عنوان شهردار یا اعضای شورای شهر تهران و شهرستان‌ها انتخاب نشده‌است.

شرق

رئیس‌جمهوری درگذشت آیت‌الله شرعی را تسلیت گفت


ایرنا: رئیس‌جمهوری در پیامی رحلت آیت‌الله‌ محمدعلی‌ شرعی را تسلیت گفت. در پیام حجت‌الاسلام حسن روحانی آمده است: این روحانی وارسته علاوه بر فعالیت‌های انقلابی در دوران نهضت اسلامی، خدمات فراوان نسبت به نظام جمهوری اسلامی و تقدیم فرزند عزیزشان‌ در این راه، حیات پربار خود را صرف اعتلای ارزش‏ها و تبیین سیره اهل بیت علیهم‌السلام نمود و در این رهگذر خدمات‌ ارزشمندی به یادگار گذاشت.

٢١ نامزد جبهه پیروان برای شورای شهر


تسنیم: محمدرضا باهنر، رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری، از معرفی ۲۱ نامزد این جبهه برای انتخابات شوراها به ائتلاف وحدت نیروهای انقلابی خبر داد. او گفت: جریان انقلابی برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در سال٩٦ با سازوکار ائتلافی و وحدت، پا به عرصه می‌گذارد. پیش‌تر کمال‌الدین سجادی سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری گفته بود ١٧ تشکل و حزب زیرمجموعه جبهه پیروان اسامی ٣١ نامزد انتخابات شوراها را به ستاد انتخابات جبهه معرفی کرده‌ که از این میان ٢١ نفر به‌عنوان گزینه‌های جبهه معرفی می‌شوند. 

تشکر و درخواست علی مطهری از قوه قضائیه


شرق: علی مطهری در صفحه اینستاگرام خود نوشت: آزادی همسر آقای آرش صادقی و شکسته‌شدن اعتصاب غذای آرش و اقدام به درمان او حاکی از توجه بهتر قوه قضائیه به واقعیات جامعه و اصل تناسب جرم و مجازات در احکام صادره است که قابل تقدیر است. اکنون آقای علی شریعتی هم که مهم‌ترین اتهامش پیگیری پرونده اسیدپاشی اصفهان در اجتماع مقابل مجلس شورای اسلامی است، ۶۵ روز است در حال اعتصاب غذا در اعتراض به حکم پنج سال حبس خود است. امیدوارم قوه قضائیه این موضوع را نیز با تدبیر حل کند تا بهانه ایراد حقوق ‌بشری برای دشمنان انقلاب اسلامی فراهم نشود. 

درخواست رمضان زاده از نامزدهای سال 92


شرق: عبدالله رمضان‌زاده، سخنگوی دولت اصلاحات، با انتشار تصاویر نامزدهای ریاست‌جمهوری در انتخابات سال ٩٢، نوشت: خواست ملی اعلام هزینه‌های انتخاباتی همه داوطلبین انتخابات ریاست‌جمهوری سال ٩٢ و منابع تأمین آن است. شفافیت لازمه جلب اعتماد عمومی است. 

واکنش مصباحی‌مقدم به انتساب سخنان دروغ به امام


ایلنا: غلامرضا مصباحی، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز، گفت: مسائل و مباحث خوبی راجع به برگزاری انتخابات در جلسه جامعه روحانیت مطرح و تصمیمات خوبی هم گرفته شد. اما بنا به دلایلی به یک نظر نهایی دست پیدا نکردیم و مقرر شد در جلسه‌ای که هفته آینده برگزار می‌شود، به یک جمع‌بندی نهایی برسیم. او در پاسخ به این سؤال که آیا جامعه روحانیت، فردی را که سخنان دروغ به امام نسبت داده می‌شناسد یا خیر، گفت: چنین فردی را نمی‌شناسم و این شخص برای جامعه روحانیت مبارز ناآشناست. گفتنی است، چندی پیش فردی با نام آیت‌الله میرزا علی آقاخراسانی در اظهاراتی عنوان کرده است امام(ره) پیش از آزادی نامه‌ای را امضا کرده که در آن تعهد داده است در سیاست دخالت نکند. 

بازگشت پیکر پاک ۹۸ شهید دفاع مقدس به میهن


تابناک: پیکر پاک و مطهر ٩٨ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس صبح دیروز با استقبال مسئولان و مردم شهیدپرور از طریق مرز زمینی شلمچه وارد میهن اسلامی شد. پیکر این شهدا مربوط به عملیات‌های بدر، والفجر هشت و دیگر عملیات‌ها بوده و از مناطق جنوبی عراق تفحص شده‌اند

راه‌اندازی ستادهای انتخاباتی قالیباف در مناطق ۲۲‌گانه تهران


شرق:‌ رئیس ستاد انتخابات جمعیت پیشرفت و عدالت می‌گوید: «درست است که این جمعیت ارتباط تشکیلاتی با قالیباف ندارد؛ اما او به‌عنوان پدر معنوی این جبهه است و سعی می‌کنیم گفتمان او را در جامعه ترویج و پیگیری کنیم». «علی دورانی» با بیان اینکه اکنون تمرکز ما روی انتخابات شورای شهر تهران است، به «ایلنا» گفت: «درحال‌حاضر روی کلان‌شهر تهران تمرکز شده و اولین اقدام راه‌اندازی ستادهای ۲۲گانه تهران را مدنظر دارد. محور دوم، فعالیت تعیین مصادیقی است که مورد حمایت جبهه قرار می‌گیرند و در این راستا لایه‌های اجتماعی متصل به جبهه خود را معرفی می‌کنیم».او ادامه داد: «ستادهای انتخاباتی این جبهه فعالیت خود را آغاز کرده و اکنون در دو محور اصلی تعیین مصادیق و راه‌اندازی ستاد‌ها فعالیت می‌کند». او همچنین افزود: «در صورت ورود قالیباف به انتخابات از او حمایت می‌کنیم».دورانی افزود: «برای انتخابات ریاست‌جمهوری در حال بررسی بوده و زمانی که فعالیت‌های رسمی انتخاباتی آغاز شود، در این زمینه اظهارنظر خواهیم کرد و طبیعی است تشکل‌های سیاسی نسبت به همه انتخابات‌ها حساسیت داشته باشند و این یک وظیفه ذاتی است».او درباره فعالیت‌های اخیر قالیباف و احتمال کاندیداتوری او در انتخابات ریاست‌جمهوری بیان کرد: «قالیباف در دوره‌های گذشته انتخابات هم هر وقت ورودی به عرصه سیاسی داشت، براساس قدرت نبوده بلکه برای تشخیص نیروهای انقلاب وارد عرصه انتخابات شده و طبیعی است در این دور هم فارغ از این مسئله نخواهد بود و جایگاه ایشان تغییری نکرده است».دورانی با بیان اینکه اولویت قالیباف ورود به انتخابات نیست، تأکید کرد: «اگر نیروهای انقلاب تشخیص دهند و تأکید برای ورود شهردار تهران به انتخابات ریاست‌جمهوری داشته باشند، در شرایطی که نیروهای دیگر نتوانند ورود کنند، قالیباف موظف است به این عرصه وارد شود». او در ادامه افزود: «اگر قالیباف به انتخابات ورود پیدا کند، به درخواست نیروهای انقلاب است؛ اما بر‌اساس نظر شخصی، اولویت شهردار تهران وارد‌نشدن به صحنه انتخابات است». این جمعیت در انتخابات ریاست‌جمهوری ١٣٩٢ از حامیان «باقر قالیباف»، شهردار تهران، بود. آن زمان دبیرکلی جمعیت را «مرتضی طلایی» از اعضای شورای شهر تهران و از چهره‌های نزدیک به قالیباف برعهده داشت. پس از او «حسین قربان‌زاده» دبیرکلی این جمعیت را برعهده گرفت. قربان‌زاده که چهره رسانه‌ای نزدیک به قالیباف است، پیش‌از‌این مدیرمسئول روزنامه «تهران امروز» بوده و هم‌اکنون مدیرمسئول روزنامه همشهری، روزنامه شهرداری تهران، است. فعالیت‌ها و اظهارات اخیر قالیباف حدس و گمان‌ها درباره ورود او به انتخابات ریاست‌جمهوری ٩٦ را افزایش داده است.

بشار اسد:
 پیروزی‌های سوریه را باید به ایران تبریک بگوییم


ایرنا: علاءالدين بروجردي، رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي كه عصر سه‌شنبه در رأس يك هيئت پارلماني به دمشق رفته بود، روز گذشته با بشار اسد، رئيس‌جمهوري سوريه، ملاقات كرد و پيروزي‌هاي اخير سوريه به‌ويژه آزادسازي حلب را تبريك گفت. بشار اسد نیز گفت: این پیروزی سوریه را باید به ایران تبریک گفت، زیرا ایران از ما حمایت کرد و این پیروزی زیر سایه حمایت‌های این کشور محقق شد.

قاسمی:
 هنوز دعوت‌نامه‌ای از عربستان دریافت نکرده‌ایم


مركز ديپلماسي رسانه‌اي وزارت امور خارجه: بهرام قاسمي، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، ادامه برخی نقل ‌قول‌ها مبنی بر اعزام‌نكردن حجاج در سال آینده را نادرست خواند و آن را تکذیب کرد. او تصریح کرد: همان‌گونه که اعلام شد جمهوری اسلامی ایران تاکنون هیچ دعوت‌نامه‌ای برای حج سال آینده از طرف دولت عربستان دریافت نکرده است و تأکید می‌کنیم به‌طور طبیعی پس از دریافت دعوت‌نامه و در صورت مهیابودن شرایط، موضوع از سوي سازمان‌ها و ارگان‌های ذی‌ربط بررسی مي‌شود و تصمیم‌گیری خواهد شد.

جوانان بحرين از سفر به ايران منع شدند


ايسنا: اعضای مجلس نمایندگان بحرین در اقدامی خصمانه طرحی را پیشنهاد دادند که به موجب آن از سفر جوانان‌شان به پنج کشور از جمله ایران ممانعت می‌شود. اين طرح شامل عراق، سوریه، لبنان و یمن نيز مي‌شود. گفتني است این طرح ١١ رأی موافق، ٩ رأی مخالف و یک رأی ممتنع داشت و سه نماینده دیگر با وجود حضور در جلسه در رأی‌گیری شرکت نکردند. ازهمين‌رو احمد الملا، رئیس مجلس نمایندگان بحرین، خواستار رأی‌گیری مجدد در هفته آینده شد، زیرا هم تعداد موافقان و هم تعداد مخالفان این طرح بالا بود.


آرمان

تسلیت مقام معظم رهبری
برای درگذشت حجت‌الاسلام ‌شرعی

حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت عالم مجاهد مرحوم حجت‌الاسلام و المسلمین شیخ محمدعلی شرعی را تسلیت گفتند. متن پیام مقام معظم رهبری به این شرح است:« بسمه تعالی درگذشت عالم مجاهد مرحوم حجت‌الاسلام و المسلمین آقای حاج شیخ محمدعلی شرعی رحمت‌ا...علیه را به خاندان و بازماندگان و ارادتمندان به ایشان تسلیت عرض می‌کنم. این روحانی پر توان و پر کار و خدوم و با اخلاص، عمر با برکتی را در خدمت اسلام و انقلاب و مردم گذرانید و فرزند طلبه‌ جوان خود را نیز تقدیم درگاه شهادت کرد. رحمت خدا بر او و حشر او با اولیا اطهارش باد، ان‌شاءا.... سیدعلی خامنه‌ای ۱۴/ دی ماه/ ۱۳۹۵».

آخرین وضعیت فیش‌های حقوقی

عضو کميسيون اصل‌نود مجلس در واکنش به اظهارات اخير رئيس جمهور با اعلام اينکه آخرين آمار نجومي‌بگيران ۳۹۷ نفر است نه ۳۰۰ نفر، گفت:‌ برخي نجومي بگيران حتي اگر مصوبه هيات مديره داشته اند ولي نبايد از اختيارات خود سوءاستفاده مي‌کردند. محمد رضا امير‌حسن‌خاني در مورد صحبت‌هاي اخير رئيس جمهور مبني بر کاهش آمار نجومي بگيران به ۳۰۰ نفر از سوي ديوان محاسبات اظهار داشت: آخرين آماري که از نجومي بگيران به کميسيون از سوي ديوان محاسبات اعلام شده ۳۹۷ نفر بوده و چيز جديد مبني بر اينکه اين ارقام کاهش يافته به دست ما نرسيده است. اين عضو کميسيون اصل‌نود در واکنش به اين موضوع که با توجه به نبود مستندات قانوني مي‌توان برخورد و آنها را مجازات کرد، گفت: براي برخورد و مجازات نياز به مستندات است زيرا برخي از اين ۳۹۷ نفر مجوز قانوني داشتند ولي در غيرمتعارف بودن اين حقوق‌ها شکي نيست و به گفته مقام معظم رهبري اين کار ظلم به مردم است.

زمان اعلام موضع انتخاباتی جامعه روحانیت

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفت: در جلسه شب سه شنبه جامعه روحانیت مبارز مباحث و مسائل انتخاباتی مطرح و قرار شد هفته آینده به یک جمعبندی نهایی برسیم.حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم درباره جلسه افزود: جلسه شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با حضور اعضای شورای مرکزی این تشکل برگزار شد. او ادامه داد: در این جلسه مهم‌ترین اخبار و مسائل سیاسی روز مورد بحث و بررسی اعضا قرار گرفت. مصباحی‌مقدم درباره بحث‌های مطرح شده درباره انتخابات در جلسه نیز، عنوان کرد: مسائل و مباحث خوبی راجع به برگزاری انتخابات در این جلسه مطرح شد و تصمیمات خوبی هم گرفته شد، اما بنا به دلایلی به یک نظر نهایی دست پیدا نکردیم و مقرر گردید در جلسه‌ای که هفته آینده برگزار می‌شود به یک جمعبندی نهایی برسیم.

مهم‌تر از مساله ترافیک تهران وجود ندارد

وزیر کشور خواستار برگزاری جلسه شورای ترافیک تهران به‌طور ماهانه شد و افزود: مهم‌تر از مساله ترافیک تهران وجود ندارد. جلسه شورای ترافیک در سال‌های ۹۲، ۹۳ و ۹۴ دو تا سه بار تشکیل شده و درد مشترک همه ما این است. «عبدالرضا رحمانی فضلی» به موضوع مترو اشاره کرد و افزود: دو هزار واگن پای قرارداد رفته، شورای اقتصاد تایید کرده و به زودی قرارداد آن امضا می‌شود. وی گفت: عمده این واگن‌ها برای تهران است اما به بقیه استان‌ها هم می‌رسد اما خواست ما این است که این مساله در تهران بیشتر در اولویت قرار گیرد تا مشکل مردم کم شود. وی درخصوص قطار حومه‌ای افزود: آقای آخوندی پیگیر این مساله است و برنامه‌های خوبی دارند. اگر قرار است این موضوع به کمیسیون کلان شهرها بیاید ما این مساله را پیگیری می‌کنیم.

فضای مجلس شبیه پارک لاله شده

نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی گفت: فضای محیطی مجلس با سبزه‌هایی که در صحن علنی ایجاده شده شبیه پارک لاله شده است. علی مطهری در واکنش به تذکر یکی از نمایندگان که در خصوص رفت و آمد نمایندگان دولت بین صندلی‌های نمایندگان مجلس تذکر داده بود، افزود: لابی کار اصلی مجلس است، اما نظم جلسه علنی باید رعایت شود. وی ادامه داد: لابی چه در داخل صحن علنی و چه در خارج صحن علنی مجلس انجام می‌شود، اما لااقل خودمان در داخل صحن علنی آن را رعایت کنیم. نایب رئیس دوم مجلس همچنین در واکنش به تذکر دیگری، اظهارکرد: نباید روی القاب و عناوین «دکتر» پافشاری کنیم؛ چون موجب دوری می‌شود. باید اصل موضوع را مورد توجه قرار داد.

چرا آيت‌ا... طالقاني سيگار مي‌كشيد؟

اعظم طالقاني دختر مرحوم آيت‌ا... طالقاني، علت سيگار كشيدن پدرش را از نگاه خود بيان كرد. امیدنامه نوشت؛بخشي از اظهارات اعظم طالقاني را در ادامه مي‌خوانيد: بايد نكته‌‌اي را عرض كنم، اينكه شما جوان‌‌ها تقصير نداريد. در آن دوران نبوديد و از برخي مسائل خبر نداريد اما توصيه‌ام اين است كه بيشتر تحقيق و مطالعه كنيد. اگر تاريخ را بخوانيد مي‌بينيد كه در آن دوران فشار زيادي بر ايشان تحميل مي‌شد. پدرم تا اندازه‌اي در فشار بودند كه حتي در اين سريال هم نصيري مي‌گويد«چه قدر طالقاني به زندان رفته و بيرون آمده است». پاكروان هم در پاسخ به نصيري مي‌گويد:«حال اين دفعه مي‌‌فرستمش زندان و زمينگيرش مي‌كنم». اتفاقا ايشان را فرستادند و ۱۰ سال هم محكومش كردند.

پیروزی سوریه را باید به ایران تبریک گفت

رئیس‌جمهور سوریه گفت: پیروزی سوریه را باید به ایران تبریک گفت، زیرا از ما حمایت کرد. بشار اسد در دیدار با علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس گفت: این پیروزی سوریه را باید به ایران تبریک گفت، زیرا ایران از ما حمایت کرد و این پیروزی در زیر سایه حمایت‌های این کشور محقق شد. بروجردی نیز پیروزی‌های اخیر سوریه بخصوص آزادسازی شهر حلب را به اسد تبریک گفت و افزود: کشور ایران این شرایط را در روزهای آزادسازی خرمشهر تجربه کرد.

موضع وزارت خارجه درباره حج

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ادامه برخی نقل قول‌ها مبنی بر عدم اعزام حجاج در سال آینده را نادرست خواند و آن‌ را تکذیب کرد. بهرام قاسمی تصریح کرد: همان‌گونه که اعلام شد جمهوری اسلامی ایران تاکنون هیچ دعوتنامه‌ای برای حج سال آینده از طرف دولت عربستان دریافت نکرده است و تاکید می‌کنیم به طور طبیعی پس از دریافت دعوتنامه و در صورت مهیا بودن شرایط، موضوع توسط سازمان‌ها و ارگان‌های ذی‌ربط بررسی و تصمیم گیری خواهد شد.



نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات