تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹  ، 
کد خبر : ۳۰۰۰۸۱
سیدحسن خميني با اشاره به درگذشت آيت‌الله موسوي‌اردبيلي و هاشمي‌رفسنجاني:

گام به گام دستمان از شاگردان طبقه اول امام خالي مي‌شود

(روزنامه وقايع‌اتفاقيه - 1395/11/12 - شماره 333 - صفحه 2)

يادگار امام‌خميني(ره) گفت: شکوفايي، توانمندي، فقرستيزي، فقرزدايي، ازبين‌بردن تبعيض‌ها و زندگي بهتر بايد براي آحاد مردم جامعه فراهم شود.

حجت‌الاسلام سيدحسن خميني در مراسم تجديد ميثاق رئيس‌جمهوري و اعضاي هيأت‌دولت در حرم مطهر امام‌خميني(ره) ضمن خيرمقدم به دولتمردان افزود: روزي که انقلاب اسلامي پيروز شد، مؤمنان تصدي حکومت نداشتند و امروز مؤمنان و متصديان جامعه، بيش از هر زمان وظيفه دارند، دين را به کارآمدي بستر جامعه نشان دهند.

او با بيان اينکه گام به گام دستمان از شاگردان طبقه اول امام(ره) خالي مي‌شود، اظهار کرد: امسال دو نفر از بزرگ‌ترين صحابي امام راحل و انقلاب و رهبران اصلي نهضت ازجمله آيت‌الله موسوي‌اردبيلي و آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني رخ در نقاب خاک کشيدند؛ اين مسيري است که جبر تاريخ بر همه ما حکم مي‌کند و اميدواريم خداوند سايه ديگر شاگردان امام راحل و از جمله رهبر معظم انقلاب را بر سر ما مستدام کند.

رئيس توليت آستان حرم مطهر امام‌خميني(ره) تصريح کرد: هر چه زمان جلوتر مي‌رود، باعث بلوغ و پختگي نظام مي‌شود و امروز انقلاب در دست نسل جديد و جوان قرار دارد و همواره بايد با خود ارزش‌ها و آرمان‌هايي را که انقلاب اسلامي به‌خاطر آن شکل گرفت، تکرار کنيم و يادآور شويم؛ همين‌طور که شهيدان با خونشان اين آرمان‌ها را آبياري کردند و امروز به درخت تناور انقلاب اسلامي تبديل شده است، زحمات طاقت‌فرساي بزرگان انقلاب را که متحمل شدند، ارج مي‌نهيم.

سيدحسن خميني، انقلاب اسلامي، دينداري و پاسداري از ارزش‌هاي ديني را از مهم‌ترين محورهاي هميشگي سخنان رئيس‌جمهوري دانست و افزود: دفاع از مظلوم و مقابله با ظلم و ايستادگي در مقابل حق‌کشي، بن‌مايه حرکت آغازين انقلاب اسلامي بود و اين در فرمايش امام راحل که فرمودند ما مدافع مظلوم و مقابل ظالم در تمام دنيا هستيم، تجلي مي‌يابد.

يادگار امام راحل تصريح کرد: امروز دوره نسل‌هاي دوم و سوم انقلاب در پيش است و وظيفه نسل اول است که با شکوه و جلال، اين گفتمان‌هاي انقلاب اسلامي را منتقل کند.

او ادامه داد: خدا را شاکريم که پس از امام خميني(ره)، رهبر معظم انقلاب با تأکيد بر ارزش‌ها و اشارات مستمر و استقامت بر ارزش‌ها توانستند اين نهال برومند گفتمان امام راحل را در جامعه بيش از زمان و هر دوره‌ ديگری بارور کنند.

او خاطرنشان کرد: آينده پيش روي ماست و همه وظيفه داريم براي مصلحت آينده و جامعه اسلامي و فرداي اين سرزمين و نسل‌هاي آينده، گفتمان عدالت‌طلب و صلح که مي‌تواند زندگي بهتر، دنياي بهتر و آخرتي سرافرازتر را براي همه به ارمغان آورد، تلاش کنيم و اين انديشه را در سايه گفتمان امام راحل براي خود داشته باشيم.

سيدحسن خميني با تقدير از همت و تلاش دولت يازدهم گفت: زحمات طاقت‌فرسا، همت بالا، تدبير حکيمانه و صبر و حوصله دولت قابل‌تقدير و مهم‌تر از آن، عزم و تلاش شخص رئيس‌جمهوري و ديگر دوستان از سرمايه‌هاي خوبي است که به ملت داده شده و از اين بابت خداوند را سپاسگزاريم.

يادگار امام(ره) همچنين در بخش ديگري از سخنان خود به خانواده‌هاي شهداي آتش‌نشان تسليت گفت.

http://vaghayedaily.ir/fa/News/61368

ش.د9503821

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات