صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴  ، 
کد خبر : ۳۰۰۴۸۷

از شگفت‌زدگی تا استیضاح

۱ـ امدادرسانی سپاه در مناطق سیل‌زده‌
سردار سرتیپ محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه در حاشیه دومین بازدید خود‌ از روستای سیل‌زده‌‌ چنار عجب‌شیر با اشاره به اقداماتی که این نیرو در مناطق سیل‌زده انجام داده،‌ اظهار ‌داشت: پس از اقدامات صورت گرفته، در محل سیل‌زده چنار حضور یافتم تا از نزدیک در جریان امور قرار بگیرم. وی با بیان اینکه وضعیت را در روستای چنار سنجیده و اقدامات، ابزارها و ماشین‌آلات مهندسی‌ مورد نیاز در این منطقه را تأمین کرده و فرستادیم، ا‌فزود: با اینکه تعداد زیادی نیرو در حال کمک به مردم ‌مناطق سیل‌زده هستند؛ ولی باز هم به نیروی بیشتری نیاز بود، به همین دلیل گزارش داده شد و ماشین‌آلات و نیروهای بیشتری در راه هستند تا امدادرسانی سریع‌تر صورت‌ گیرد.

۲ـ شگفت‌زدگی سرویس‌های اطلاعاتی غرب از رفتارهای اسد
وبگاه خبری «وللا» رژیم صهیونیستی با اشاره به ایستادگی رئیس‌جمهور سوریه از شش سال پیش تاکنون، به نقل از منابع غربی گزارش داد، رفتارهای بشار اسد عملاً سرویس‌های جاسوسی غرب را شگفت‌زده کرده است؛ به ویژه اینکه وی موفق شده است اتحاد ارتش سوریه و پیمانش با ایران و حزب‌الله را حفظ و کمربند امنیتی پیرامون دمشق و شهرهای ساحلی این کشور ایجاد کند. به نوشته این وبگاه، آن‌گونه که قبلاً پیش‌بینی می‌شد، اسد فقط به آزادسازی شهرهای ساحلی در چارچوب مذاکرات سوریه اکتفا نمی‌کند، بلکه از دمشق و اطراف آن هم عقب‌نشینی نکرده و در تلاش است که همه اراضی سوریه را بازپس گیرد.

۳ـ ۵۰ امضا برای استیضاح وزیر آموزش و پرورش
اکبر رنجبرزاده، عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح استیضاح فخرالدین دانش‌آشتیانی با امضای رئیس کمیسیون آموزش مجلس به هیئت‌رئیسه پارلمان ارائه شده، گفت: هفته گذشته وزیر آموزش و پرورش برای پاسخگویی به پرسش‌های نمایندگان در کمیسیون آموزش حضور یافت که نمایندگان از پاسخ‌های وی قانع نشدند. وی با بیان اینکه در نامه رئیس کمیسیون آموزش مجلس ذکر شده که ۵۰ نفر این طرح استیضاح را امضا کرده‌اند، افزود: قرار است هیئت‌رئیسه جلسه‌ای با حضور طراحان این استیضاح و دانش‌آشتیانی برگزار کند و اگر طراحان استیضاح بار دیگر از پاسخ‌های وزیر قانع نشدند، این طرح در صحن علنی مطرح شود.

▼ تا انتخابات
فائزه هاشمی گفت: تعدد کاندیداهای اصلاح‌طلب در هنگام مناظره‌ها کمک بزرگی به آقای روحانی خواهد کرد تا یک صدا در مقابل صداهای طرف مقابل که زیاد هم هستند نباشد؛ همچنین فرصت بیشتری برای بیان نظرات و برنامه‌ها و... ایجاد می‌شود و در صورت نیاز جایگزین نیز می‌تواند باشد، قرار است در نهایت یک کاندیدای اصلاح‌طلب باقی بماند که آرا نیز شکسته نشود و یکجا و برای یک نفر بماند و آن یک نفر از نگاه ما آقای روحانی است.
رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها گفت: هیئت‌‌های اجرایی ۹ درصد از داوطلبان انتخابات شوراها در شهرهای کشور را ردّ صلاحیت کردند. وی افزود: ۳۱ فروردین اسامی داوطلبان تأیید یا ردّ صلاحیت شده تحویل فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها می‌شود. افرادی که ردّ صلاحیت شدند، از ۳۱ فروردین تا ۳ اردیبهشت فرصت دارند برای شکایت به هیئت‌های نظارت استان یا شهرستان مراجعه کنند.
محمدحسین صفارهرندی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر جبهه اصلاحات در نظرسنجی‌ها متوجه شود که اقبال بیشتر به سمت جهانگیری است، گزینه کنار رفتن روحانی یا رقابت این دو فرد مطرح می‌شود.
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات