صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶  ، 
کد خبر : ۳۰۰۶۷۳

حرف روز/ گريز از مناظره

از انتخابات سال ۱۳۸۴ بود که برنامه مناظرات تلويزيوني به طور جدي جاي خود را در فضاي تبليغات انتخاباتي باز کرد و به تدريج به تأثيرگذارترين برنامه تبليغات انتخاباتي بدل شد. اوج تأثيرگذاري اين مناظرات را در انتخابات سال ۱۳۸۸ و ۱۳۹۲ شاهد بوديم که بی‌شک و به تأیید اکثريت کارشناسان سياسي، بيشترين تأثیر را در چينش آرای نامزدهاي انتخاباتي بر جاي گذاشت[...]
پایگاه بصیرت / مهدی سعیدی
یادداشت: از انتخابات سال ۱۳۸۴ بود که برنامه مناظرات تلويزيوني به طور جدي جاي خود را در فضاي تبليغات انتخاباتي باز کرد و به تدريج به تأثيرگذارترين برنامه تبليغات انتخاباتي بدل شد. اوج تأثيرگذاري اين مناظرات را در انتخابات سال ۱۳۸۸ و ۱۳۹۲ شاهد بوديم که بی‌شک و به تأیید اکثريت کارشناسان سياسي، بيشترين تأثیر را در چينش آرای نامزدهاي انتخاباتي بر جاي گذاشت. اين برجستگي موجب شده است در انتخابات آتي نيز برگزاري مناظره به يکي از انتظارات و مطالبات افکار عمومي بدل شود.
اما در اين ميان روند تحولات انتخاباتي به گونه ديگري رقم خورده است. ابتدا این خبر منتشر شد که کميسيون بررسي تبليغات انتخابات رياست‌جمهوري با برگزاري مناظرات به صورت زنده مخالفت کرده است! اما پس از مخالفت فعالان سیاسی و افکار عمومی در این تصمیم تجدیدنظر شد؛ البته همچنان در مسير برگزاري مناظره موانعي وجود داشت و از آنجا که گویا مناظره، به پاشنه آشيل دولت مستقر بدل شده و آقاي روحاني از حضور در اين ميدان نگران است، خبر آمد که آقایان روحاني و جهانگيري حاضر نیستند در اولين مناظره که روز جمعه همين هفته برگزار خواهد شد، شرکت کنند! و علت آن را شرکت در سفر استاني بيان کرده‌اند! که البته طبق آخرين اخبار احتمالاً اين مناظرات با حضور همه نامزدها در زمان تعيين شده به صورت زنده برگزار خواهد شد.
درباره علل اين طفره رفتن‌ها مي‌توان گفت،‌ آقاي روحاني تفاوت مناظرات سال ۱۳۹۲ را با ۱۳۹۶ به خوبي مي‌داند! امروز عملکرد چهار ساله‌اي پيش روي مخاطبان است که در سال ۱۳۹۲ چنين عملکردي وجود نداشت و دادن وعده‌هاي انتخاباتي بسيار آسان‌تر بود. ضمن آنکه در اين دوره زمان مناظرات بيش از آنکه به طرح وعده‌هاي آقاي روحاني اختصاص يابد، طبيعتاً به بررسي عملکرد چهار ساله وي خواهد گذشت و اين خود بزرگ‌ترين معضلي است که رئیس‌ دولت يازدهم را در جايگاه پاسخگويي قرار خواهد داد! او از آنکه مردم در مقام مقايسه و قضاوت قرار گيرند، نگران است و بيش از همه مي‌داند که وضع موجود، وضع خوبي نيست و نمي‌تواند از آن دفاع کند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات