صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵  ، 
کد خبر : ۳۰۰۷۳۸

از دولت چهار درصدی تا احساس بی‌عدالتی

۱ـ درگیری تروریست‌ها در دمشق ۱۰۰ کشته بر جای گذاشت
دو گروه تروریستی «جبهه النصره» و «فیلق الرحمن» با گروه تروریستی «جیش الاسلام» در غوطه شرقی دمشق درگیر شده و مواضع یکدیگر را هدف قرار دادند. شبکه المیادین گزارش داد، در این درگیری‌ها دست‌کم ۱۰۰ تروریست از دو طرف درگیر کشته شده‌اند. ستاد تبلیغات جنگ سوریه هم از کشته شدن «ابوغازی» یکی از سرکرده‌های مهم جبهه النصره خبر داد. المیادین همچنین از موفقیت ارتش سوریه و نیروهای متحد آن در غرب این کشور خبر داد که ارتش سوریه به کمک این نیروها توانسته است وارد روستایی ‌در نزدیکی مرز لبنان شود. روستای دره در شمال غرب شهرک «سرغایا»‌ واقع در ریف شمالی استان دمشق قرار دارد و در صورت آزادسازی این روستا از دست تروریست‌ها، حدّ فاصل منطقه مرزی بین «الطفیل» و «الزبدانی» به شکل کامل پاکسازی خواهد شد. همچنین، گروه تروریستی «هیئت تحریر الشام» اعلام کرد، در درگیری بین این گروه تروریستی با داعش در منطقه «جبل قلمون غربی» نیز شماری از دو طرف کشته شده‌اند.

۲ـ درخواست وزارت خارجه آمریکا برای آزادی دو زندانی آمریکایی

مارک تونر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: هیئت‌های ایرانی و آمریکایی در جریان کمیسیون مشترک اجرای برجام در آخرین دیدار دوجانبه گروه آمریکایی از طرف ایرانی خواسته است تا سیامک و باقر نمازی را که به جرم جاسوسی زندان هستند، آزاد کند. وی در این بیانیه تأکید می‌کند ما از ایران درخواست می‌کنیم این دو زندانی را هر چه سریع‌تر آزاد کند. هیئت آمریکایی همچنین از ایران خواسته است با آمریکا برای بازگرداندن و آزادی رابرت لونیسون، مأمور اف‌بی‌آی که ده سال پیش در جزیره کیش ناپدید شد، همکاری کند. سیامک و باقر نمازی متهم به جاسوسی هستند و هر یک به ده سال حبس محکوم شده‌اند.

۳ـ امارات یک ایرانی را به ۱۰ سال حبس محکوم کرد

یک دادگاه اماراتی یک ایرانی ۴۶ ساله را به اتهام تلاش برای نقض تحریم‌های ایران از طریق ارسال یک ژنراتور برق و دیگر تجهیزات به کشورمان به ۱۰ سال حبس و سپس اخراج از امارات محکوم کرد. این دادگاه مدعی است، این ژنراتور می‌تواند در برنامه هسته‌ای ایران استفاده شود. این فرد که مدیر عامل یک شرکت نفت و گاز در ابوظبی است و نام «S.M.E.Z» از او منتشر شده، تلاش کرده است این ژنراتور را با اسناد جعلی از طریق بندر جبل علی در دبی به میانمار و از آنجا به ایران منتقل کند.

▼ تا انتخابات
قالیباف: مردم عزیز!‌ شما امروز در زندگی‌تان حس می‌کنید کسب و کار رونق پیدا کرده؟ شما دولت چهار درصدی هستید، چون بین مردم نیستید. (این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در پایان اولین مناظره تلویزیونی گفت: اینکه دو دقیقه کمتر نسبت به آقای روحانی به من وقت داده شد، فکر می‌کنم خارج از انصاف بود.)
هاشمی‌طبا: برنامه ششم توسعه فقط مجموعه‌ای از آمال و آرزوهاست، باید رانت‌خوارها را سر جای خود بنشانیم، تولیدی قابل وصول است که محصول با کیفیت قابل صدور بدهد.
روحانی: باید رانت‌ها را از بین ببریم، هیچ‌وقت به مردم قول ایجاد چهار میلیون شغل نداده‌ام. باید شغل لازم را برای جوانان‌مان به وجود بیاوریم.
میرسلیم: تنها انگیزه دولتی‌ها باید عشق به خدمت باشد نه کیسه دوختن برای بیت‌المال، چرا باید برخی مدیران دولتی به «امکانات نجومی» دست یابند.
رئیسی: ما حق خود محرومان را می‌خواهیم بدهیم، شاهد‌ افزایش هفت واحدی فاصله طبقاتی در سال‌های اخیر هستیم.
جهانگیری: احساس عدم عدالت در کشور بالا رفته است، عده‌ای با فساد و زدوبند به ثروت‌های بادآورده رسیده‌اند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات