صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴  ، 
کد خبر : ۳۰۱۰۳۲

گزارش روز/ همزمانی مبارک!

همزمان با روزهای داغ تبلیغات انتخابات، در جنوب پایتخت ایران اسلامی و در شهر آفتاب بزرگترین گردهمایی ناشران ایران برگزار شد[...]
پایگاه بصیرت / سید فخرالدین موسوی
یادداشت: همزمان با روزهای داغ تبلیغات انتخابات، در جنوب پایتخت ایران اسلامی و در شهر آفتاب بزرگترین گردهمایی ناشران ایران برگزار شد؛ در روزهایی که مبارزات انتخاباتی و مناظرات و نظرسنجی‌ها جای همه خبرها را گرفته‌اند و همه جا حرف از انتخاب رئیس دولت دوازدهم یا سخن درباره فهرست‌های انتخاباتی شورای شهر و رانت و باندبازی در بستن برخی از این فهرست‌هاست، اما چرا نباید گذاشت این نمایشگاه در هیاهوی تبلیغات انتخاباتی فراموش شود و البته چرا این همزمانی موضوعی مبارک است؟
برای یافتن پاسخ این پرسش کافی است به جایگاه فرهنگ و دانش در مسیر پیشرفت و توسعه کشورها توجه داشته باشیم! کدام کشور است که بدون فرهنگ‌سازی در زمینه‌های مختلف اجتماعی و سیاسی مسیر توسعه را با موفقیت طی کرده باشد؟! چطور ممکن است کشوری در مسیر تعالی و پیشرفت قرار بگیرد بدون آنکه سطح دانش در جامعه آن گسترش یافته باشد؟! قطعاً پاسخ «خیر» است. هیچ جامعه‌ای در جهان یافت نمی‌شود که به دانش و نشر علم در آن بی‌توجهی شده باشد و به توسعه و پیشرفت دست یافته باشد؛ کشوری وجود ندارد که بدون ارتقای سطح فرهنگ و مطالعه عمومی توانسته باشد از آسیب‌های اجتماعی خود کاسته و به سوی جامعه سلامت گام برداشته باشد، هدفی که نمایشگاه‌هایی از این دست می‌توانند با برنامه‌ریزی دقیق و محاسبه جامع، نقش پررنگی را در تحقق آن ایفا کنند. اگر نمایشگاه شوق عمومی به مطالعه را در متن جامعه افزایش دهد و اگر ناشران در مسیر آگاهی‌بخشی و تغذیه درست فرهنگی و اجتماعی جامعه گام بردارند... اگرهای فراوانی از این دست که تحقق آن در گرو بسترسازی مناسب از سوی دولت‌هاست؛ بستری‌سازی که امروز باید در هنگام انتخابات ریاست‌جمهوری از نامزدهای محترم ریاست‌جمهوری دوازدهم درباره آنها سؤال کرد و پرسید چه راهکاری برای فراهم شدن این بسترها دارند؟
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات