صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹  ، 
کد خبر : ۳۰۱۱۳۰

اخبار کوتاه چهارشنبه 27 اردیبهشت

نظرسنجی مؤسسه گالوپ حاکی از آن است که تنها ۳۸ درصد از آمریکایی‌ها عملکرد ترامپ را در مقام رئیس‌جمهور آمریکا تأیید می‌کنند. بنا به گزارش گالوپ، محبوبیت ترامپ در یکصد و پانزدهمین روز ریاست‌جمهوری‌اش در میان چهار رئیس‌جمهور آخر همچنان از بقیه کمتر است. طبق نظرسنجی‌های پیشین، در یکصد و پانزدهمین روز ریاست‌جمهوری، محبوبیت باراک اوباما ۶۴ درصد، جرج دبلیو بوش ۵۶ درصد و بیل کلینتون ۴۵ درصد بوده است.
وندی شرمن، معاون سابق وزارت خارجه آمریکا درباره تحریم‌های ایران گفت: برای برداشته شدن هر یک از این تحریم‌ها، ایران باید دست از اعمال نقش به منزله بزرگ‌ترین حامی تروریسم دولتی بردارد؛ آنها این روزها اقدامات بسیار شرورانه‌ای را در خاورمیانه به عمل می‌آورند! آنها اصلاً بازیگران خوبی (در خاورمیانه) نیستند، اسرائیل [رژیم صهیونیستی] را از طریق نایبان‌شان تهدید می‌کنند و حقوق انسانی شهروندان خودشان را زیر پا می‌گذارند!
ناسا کوچک‌ترین ماهواره جهان را تا ماه آینده به فضا ارسال می‌کند. این ماهواره که سبک‌ترین ماهواره جهان نیز محسوب می‌شود، «کلام‌ ست» نام دارد که از روی نام رئیس‌جمهور سابق هند، «دکتر عبدل کلام» گرفته شده است. این ماهواره که تنها ۱/۰ کیلوگرم وزن دارد، به دست «ریفات شاروک» نوجوان کلاس دوازدهمی هندی از شهر پالاپاتی ایالت تامیل نادو ساخته شده است.
«امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور جدید فرانسه در اولین سفر خود در سال ۲۰۱۸ راهی تل‌آویو خواهد شد. سفارت فرانسه در تل‌آویو اعلام کرد: ماکرون در جریان سفر خود به سرزمین‌های اشغالی در نشست مؤسسه مطالعات امنیت ملی نیز شرکت خواهد کرد. سفارت فرانسه بار دیگر بر راهکار دو کشوری برای حل مناقشات رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها تأکید کرد.
تک‌تیراندازهای داعش در بخش‌های غربی موصل دست‌کم ۶۴ غیر نظامی را که قصد فرار از مناطق تحت سیطره این گروه را داشتند، هدف قرار داده و کشتند. این در حالی است داعش فقط ۱۲ کیلومتر از مساحت موصل را در اختیار دارد.
خبرگزاری رویترز با اشاره به بهره بردن خودروسازان فرانسوی از نبود رقبای‌شان در بازار ایران نوشت: پای خودروسازان فرانسوی به انتخابات ایران کشیده شد و روحانی با حضور در مراسم رونمایی از خط تولید پژو ۲۰۰۸، سرمایه‌گذاری پژو را به جبهه کمپین انتخاباتی خود کشاند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات