صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹  ، 
کد خبر : ۳۰۱۱۸۵

اخبار کوتاه شنبه 30 اردیبهشت

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد: از ۲۷ آوریل گذشته، ۲۳۴۲۵ نفر در یمن به وبا مبتلا شده‌اند و ۲۴۲ نفر نیز در ۱۸ استان یمن جان خود را از دست داده‌اند. این سازمان همچنین تأکید کرد: پیش‌بینی می‌کنیم در شش ماه آتی در یمن، ۲۰۰ هزار مورد دیگر به وبا مبتلا شوند. در همین حال، خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد، ظرف ۲۴ ساعت اخیر، ۲۰ نفر در یمن بر اثر ابتلا به بیماری وبا جان خود را از دست داده‌اند.
روزنامه دیلی‌تلگراف ضمن انتشار گزارشی از پایین بودن روحیه کارمندان کاخ سفید به دلیل احساس تحقیر از سوی ترامپ، نوشت: ترامپ نیز از عملکرد کارمندان خود در کاخ سفید راضی نیست و تهدید کرده است تعداد زیادی از آنها را برکنار خواهد کرد تا تیم را با ترکیب جدید تشکیل دهد. وی از کارمندان خود می‌خواهد که کاملاً طرفدار او باشند؛ اما در عین حال از آنان انتقاد می‌کند و آشکارا به آنها اتهام می‌زند.
جنگنده‌های آمریکایی از طریق آسمان اردن به حریم هوایی سوریه تجاوز کرده و یک ستون نظامی وابسته به ارتش سوریه موسوم به گردان ۳۱۳ را که نیروهای هم‌پیمان هم در آن حضور داشتند،‌ در منطقه الشحمه در جاده بین‌‌المللی دمشق به بغداد هدف قرار دادند. در تجاوز آمریکایی اردنی به نیروهای ارتش سوریه، دست‌کم هشت سرباز تاکنون جان خود را از دست داده‌اند و سه دستگاه تانک و چند خودرو منهدم شده‌اند.
علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: تهدیدکنندگان امنیت جمهوری اسلامی و تحریم‌کنندگان بازنده اصلی انتخابات هستند. وی افزود: برگزاری انتخابات امن، منظم و قانونمند در اقصی نقاط کشور در شرایطی که تلاش مستمری از سوی دشمنان نظام اسلامی برای ناامن‌سازی و ایجاد بحران‌های تصنعی در کشور ما در جریان است، نشانه روشنی از اقتدار و صلابت نظام اسلامی در برقراری امنیت و ایجاد ثبات پایدار در کشور است.
مهدی حسین‌نژاد، مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون از تضمین ۱۰۰ درصد تسهیلات پرداختی به طرح‌های دانش‌بنیان گفت: در سال گذشته صندوق فقط ۸۰ درصد تسهیلات طرح‌های دانش‌بنیان را تضمین می‌کرد. در زمان اعتبارسنجی طرح‌ها، شاخصی با عنوان «شاخص ایده» وجود دارد که هر چه ضریب رتبه اعتباری طرح‌ها بالاتر باشد، وثیقه کمتری بابت تسهیلات اعطایی دریافت می‌شود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات