صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸  ، 
کد خبر : ۳۰۱۱۸۴

از نتایج نشست ژنو تا کمپین علیه داعش

۱ـ نتایج اولیه آرای انتخابات ریاست‌جمهوری
رئیس ستاد انتخابات کشور با اعلام نتایج اولیه شمارش آرای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: آقای حسن روحانی با ۱۴ میلیون و ۶۱۹ هزار و ۸۴۸ رأی تاکنون پیشتاز انتخابات است. علی‌اصغر احمدی افزود: براساس آمار اولیه اعلام شده از مجموع ۲۵ میلیون و ۹۶۶ هزار و ۷۲۹ آرای مأخوذه، ۲۵ میلیون و ۱۸۲ هزار و ۳۱۰ رأی صحیح است. وی تصریح کرد: بر اساس این، حسن روحانی ۱۴ میلیون و ۶۱۹ هزار و ۸۴۸ رأی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی ۱۰ میلیون و ۱۲۵ هزار و ۸۵۵ رأی، سیدمصطفی آقامیرسلیم ۲۹۷ هزار و ۲۷۶ رأی و مصطفی هاشمی‌طبا ۱۳۹ هزار و ۳۳۱ رأی را کسب کرده‌اند. رئیس ستاد انتخابات وزارت کشور با بیان اینکه حدود ۴۰ میلیون نفر پای صندوق‌های رأی حضور یافتند، ادامه داد: امیدواریم تا بعدازظهر امروز یا زودتر نتیجه نهایی را اعلام کنیم.

۲ـ نتایج نشست ژنو به زودی به شورای امنیت اعلام می‌شود
فرستاده سازمان ملل به سوریه پایان مذاکرات ژنو را اعلام کرد و این دور از مذاکرات را در راستای تمرکز بر روند سیاسی همزمان با حفظ چهار مسئله اصلی درباره سوریه موفقیت‌آمیز خواند. به گزارش شبکه روسیا الیوم، استفان دی‌میستورا، در نشست خبری اظهار داشت: دور آتی روند مذاکرات در ژنو در ژوئن آینده برگزار خواهد شد. فرستاده سازمان ملل به سوریه گفت:‌ نشست سه‌جانبه‌ سازنده و مناسبی با نمایندگان آمریکا و روسیه برگزار شد که به بررسی مذاکرات‌ طرف‌های سوریه و مسائل دیگر مرتبط بود. دی‌میستورا تصریح کرد: نشست‌هایی در شهر ژنو در سطح کارشناسان آغاز شده است تا روند مذاکرات مستقیم را هموار کند. وی همچنین اظهار داشت: نتایج قابل لمس مذاکرات ژنو ۶ در چارچوب نشست شورای امنیت ظرف چند روز آینده اعلام خواهد شد.

۳ـ شلیک موشک بالستیک یمن به پایتخت عربستان
به گزارش المسیره، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن همچنان ضربات سنگینی را بر پیکره متجاوزان سعودی وارد می‌کنند. در همین راستا، یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن موشک بالستیک «برکان۲» را به ریاض، پایتخت عربستان سعودی شلیک کرد. «شرف لقمان» سخنگوی ارتش یمن تأکید کرد: پیام ما از هدف قرار دادن ریاض این است که به مقابله با تجاوز ادامه می‌دهیم و برای پاسخ به حملات آماده‌ایم. «اسکای‌نیوز» نیز گزارش داد: پس از اینکه حوثی‌ها از شلیک موشک به سمت ریاض خبر دادند، ائتلاف عربی نیز انبار موشک‌ها را در صنعا هدف قرار داد. شلیک این موشک در حالی است که ترامپ برای شرکت در نشستی که با حضور برخی سران اسلامی و عربی برگزار می‌شود، راهی ریاض شده است.

۴ـ تشکیل کمپین فوری علیه داعش
«جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا گفت: «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا که به وزارت دفاع دستور داده بود همه بخش‌های وزارت دفاع بر مسئله ائتلاف ضد داعش تجدیدنظر کنند، اکنون دستور داده است تا خیلی سریع کمپینی ضد داعش ایجاد شود. وزیر دفاع آمریکا با بیان اینکه هم‌‌اکنون عملیات‌های ضد داعش در لیبی در حال انجام شدن است، از اتمام عملیات نیروهای آمریکایی در این قاره خبر داد. ماتیس تصریح کرد: ائتلاف ضد داعش و کاخ سفید از نیروهای دموکراتیک سوریه که شمال این کشور را از دست داعش آزاد کردند، حمایت کرده و در عملیات آزادسازی شهر «رقه» پایتخت داعش نیز شرکت خواهند کرد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات