صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۳  ، 
کد خبر : ۳۰۱۵۷۹

اخبار کوتاه دوشنبه 8 خرداد

حسن عابدجعفری، رئیس سازمان مردم‌نهاد سلامت اداری با اشاره به اینکه سلامت اداری و اقتصادی تنزل شدید داشته است، گفت: بین خواسته‌ها و سند چشم‌انداز، این فاصله مشهود است و در طول یک دهه گذشته، سنجش‌های بین‌المللی نشان می‌دهد، هرگز از نمره 30 بالاتر نرفتیم؛ بنابراین 70 نمره با افق سلامت فاصله داریم. وی تأکید کرد: در این سال‌ها به نمره 18 از 100 رسیدیم، در حالی که پیش از آن عدد 30 را تجربه کردیم.
بهنام عزیززاده، مدیر انجمن کاشی و سرامیک با اشاره به ادامه رکود در این صنعت، گفت: در حال حاضر تولیدکنندگان محصولات‌شان را زیر قیمت مصوب عرضه می‌کنند و مشکل گشایش ال‌سی و تحریم‌ها مانع افزایش صادرات شده است و هنوز حدود 50 تا 60 درصد ظرفیت صنعت کاشی و سرامیک فعال است و بخش بزرگ و توان بالقوه زیادی از این صنعت که می‌تواند کمک شایانی به افزایش صادرات غیر نفتی کشور کند، معطل مانده است.
ناصر امانی، معاون شهردار تهران در سیصد و چهل ‌و هشتمین جلسه شورا در پاسخ به تذکرات اعضا درباره موضوعاتی، نظیر واگذاری شهروند به بانک شهر و استخدام نیروهای جدید گفت: هیچ استخدام جدیدی صورت نگرفته و در حال حاضر تبدیل وضعیت کارمندان مطابق آزمون برگزار شده سازمان اداری و استخدامی و نیز تبدیل قرارداد هفت هزار نفر از کارمندان به قرارداد هادیان شهر در دستور کار است.
عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به برگزاری جلسه این شورا برای بررسی صحت انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: در جلسه مذکور، گزارش کارشناسان قرائت شد. و در آن اعضای شورا برمبنای گزارش‌های ارائه شده نظرات خود را بیان کردند؛ اما به علت کامل نبودن گزارش‌ها، مقرر شد روز سه‌شنبه بر روی آنها بررسی بیشتر صورت گیرد و نظر نهایی شورای نگهبان درباره انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام شود.
هیئت وزیران افزایش سرمایه بانک مسکن از پنج هزار میلیارد تومان به 10 هزار میلیارد تومان را تصویب کرد. گفتنی است، این افزایش پنج هزار میلیارد تومانی از محل تسعیر دارایی‌های ارزی بانک مرکزی است که در قالب بودجه سال 95 به قانون تبدیل شده بود.
فرشاد مؤمنی، استاد اقتصاد دانشگاه علامه با بیان اینکه پنج راهکار به روحانی توصیه شده بود که اگر به کار گرفته می‌شد، ۷۵ درصد زمینه فساد از بین می‌رفت، گفت: این راهکارها چون به رانت ضربه می‌زد، نادیده گرفته می‌شوند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات