صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹  ، 
کد خبر : ۳۰۱۷۲۵

اخبار کوتاه چهارشنبه 17 خرداد

اکبر آهنگران، مدیرکل دفتر قرنطینه سازمان حفظ نباتات کشور درباره واردات خرماهای صهیونیستی اظهار داشت: این محموله که شامل ۹ کامیون خرما بوده و وارد گمرک بازرگان شده است، قرار بوده به صورت قانونی وارد کشور شود؛ این در حالی است که واردات خرما به کشور ممنوع است؛ ضمن اینکه اساساً هرگونه وارداتی از مبدأ رژیم اشغالگر قدس، به ایران ممنوع است.
سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: با افزایش تنش‌های کشورهای عربی، ایران به درخواست قطر و ایکائو (سازمان بین‌المللی هوانوردی) برای عبور از آسمان کشورمان مجوز داد. این سازمان همچنین تأکید کرد: برای برقراری جریان ایمن و منظم ترافیک هوایی بین‌المللی در منطقه و بر فراز آسمان جمهوری اسلامی ایران تمامی‌ ظرفیت‌های ممکن را به کار خواهد بست.
بسیج سازندگی با برگزاری کلاس‌های متعدد و اختصاص تسهیلات بانکی برای راه‌اندازی کارگاه‌های کوچک، 33 واحد تولید سرکه سیب را در سمیرم راه‌اندازی کرده است. تولید سرکه از سیب برای ارزش‌افزوده، راهی برای کارآفرینی است و سالیانه ۷۰ تن سرکه سیب در سمیرم تولید می‌شود که پنج تن آن به کشورهای خارجی صادر می‌شود.
یک منبع آگاه از ادامه مباحث مربوط به معاون اولی ناطق‌نوری در دولت دوازدهم خبر داد و گفت: با تقویت احتمال رفتن جهانگیری به شهرداری تهران در دوره جدید، احتمال معاون اولی ناطق نوری در دولت دوازدهم قوت گرفته است؛ اما تاکنون روحانی برای حضور وی در معاون ‌اولی موافقت قطعی نداشته است.
سیدرضا نورانی، رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران از آمادگی بنادر عباس، بوشهر و لنگه برای صادرات محصولات غذایی و میوه و تره‌بار از هفته آینده خبر داد و گفت: با توجه به تنش ایجاد شده در روابط میان قطر با کشورهای عربی، امکان تأمین تمامی نیازهای قطر به محصولات کشاورزی وجود دارد.
در نشست تجارت و توسعه سازمان ملل اعلام شد: ایران در سال نخست اجرای برجام 372/3 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی جذب کرده است که این میزان 29/1 میلیارد دلار از سال ۲۰۱۲، [سال اجرای شدیدترین تحریم‌ها] کمتر است.
نظام رتبه‌بندی بین‌المللی سای ویژنز در سال ۲۰۱۶ نشان می‌دهد، دانشگاه‌های ایران در پژوهش بهتر از فناوری و در فناوری بهتر از آموزش عمل کرده‌اند و ۹ دانشگاه ایرانی در جمع برترین‌ها قرار گرفتند.
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات